Nominācijas komisijas sagatavotā informācija par kandidātu novērtēšanas procesu (kandidātu novērtēšanas kritērijiem un izmantotajām kandidātu novērtēšanas metodēm, novērtēto kandidātu skaitu).

Rīgas pilsētas pašvaldība 28.10.2020. izsludināja konkursu uz vienu SIA “Rīgas nami” valdes locekļa amatu. Attiecībā uz kandidātu izglītību, valodas zināšanām, profesionālo darba pieredzi un kompetencēm kandidātiem tika izvirzītas šādas obligātās prasības:

  1. valsts valodas zināšanas C1 līmenī un vēl vismaz vienas Eiropas Savienības oficiālās valodas zināšanas valdes locekļa uzdevumu profesionālai izpildei nepieciešamajā apjomā (angļu valodas zināšanas tika uzskatīta par priekšrocību); 
  2. augstākā izglītība - augstākā izglītība, kas nodrošina nepieciešamo zināšanu un kompetenču kopumu, lai profesionāli pildītu SIA “Rīgas nami”  valdes locekļa pienākumus; 
  3. darba pieredze un izpratne par SIA “Rīgas nami” darbības jomu, kas nodrošina nepieciešamo iemaņu kopumu, lai profesionāli pildītu valdes locekļa uzdevumus konkrētajā amatā SIA “Rīgas nami” un kas atbilst vismaz vienam no šādiem kritērijiem: 
    • vismaz triju gadu pieredze vidējas vai lielas kapitālsabiedrības valdes locekļa amatā vai tieši valdei (valdes loceklim) pakļauta struktūrvienības vadītāja amatā, vēlams, biržā kotētā vai starptautiskā uzņēmumā; 
    • vismaz triju gadu pieredze valsts vai pašvaldības iestādes vadītāja vai vadītāja vietnieka amatā vai iestādes vadītājam tieši pakļautas struktūrvienības vadītāja amatā, vēlams tādā iestādē, kas atbildīga par nozares politikas veidošanu vai īstenošanu SIA “Rīgas nami” pamatdarbības jomā; 
  4. profesionālās pieredzes prasības: kompetence stratēģiju izstrādes un ieviešanas jomā, korporatīvas pārvaldības un pārmaiņu vadības jomā. Kandidātam pēdējo 10 gadu laikā jābūt vismaz triju gadu darba pieredzei biznesa stratēģiju izstrādē vai ieviešanā, pieredzei nozīmīgu pārmaiņu vadībā, pieredzei korporatīvās pārvaldības jautājumos, kā arī pēdējo 10 gadu laikā vēlama vismaz triju gadu darba pieredze nekustamā īpašuma izīrēšanas un pārvaldīšanas jomā, t.sk. kultūras pasākumu organizēšanai; 
  5. nevainojama reputācija;
  6. nepieciešamas šādas kompetences - stratēģiskais redzējums, komandas vadīšana, orientācija uz attīstību, plānošana un organizēšana, lēmumu pieņemšana un atbildība un pārmaiņu vadīšana.

Pieteikumu valdes locekļa amata kandidāti varēja iesniegt līdz 23.11.2020.

Kopumā SIA “Rīgas nami” valdes locekļa amata kandidātu nominācijas komisija saņēma pieteikumus no 37 kandidātiem. Kandidātu novērtēšana notika trīs kārtās: 1.kārtā tika veikta dokumentu analīze, lai pārbaudītu kandidāta atbilstību obligātajām minimālajām prasībām un novērtētu darba un profesionālo pieredzi atbilstoši vērtēšanas kritērijiem, 2.kārtā notika atsauksmju par kandidātiem iegūšana un kandidātu reputācijas pārbaude, kā arī padziļināta vadības kompetenču novērtēšana un personības novērtēšanas testi, ko veica piesaistītais personāla atlases konsultants, un 3.kārtā notika daļēji strukturētas intervijas ar nominācijas komisiju (uz 3.kārtu bija aicināti četri kandidāti).   

Nominācijas komisija 27.01.2021. pieņēma lēmumu izvirzīt kapitāla daļu turētāja pārstāvim lēmuma pieņemšanai par ievēlēšanu valdes locekļa amatā divus kandidātus prioritārā secībā, kas visās trīs atlases kārtās kopsummā ieguva lielāko vidējo punktu skaitu un tika atzīti par izvirzītajām prasībām atbilstošākajiem kandidātiem.

Rīgas pilsētas pašvaldība 01.09.2020. izsludināja konkursu uz SIA “Rīgas ūdens” padomes locekļa amatu (1 vakance), nosakot amata kandidātiem šādas prasības un kompetences:

  • valsts valodas un vismaz vienas Eiropas Savienības oficiālās valodas zināšanas padomes locekļa uzdevumu profesionālai izpildei nepieciešamā apjomā (angļu valodas zināšanas tiks uzskatītas par priekšrocību);
  • augstākā izglītība (akadēmiskā augstākā vai otrā līmeņa profesionālā augstākā izglītība), kas nodrošina nepieciešamo zināšanu un kompetenču kopumu, lai profesionāli pildītu padomes locekļa uzdevumus konkrētajā amatā Sabiedrībā;
  • darba pieredze, kas nodrošina nepieciešamo iemaņu kopumu, lai profesionāli pildītu padomes locekļa uzdevumus konkrētajā amatā Sabiedrībā un kas atbilst vienam no šādiem kritērijiem:
    • vismaz triju gadu pieredze vidējas vai lielas kapitālsabiedrības valdes vai padomes locekļa amatā, vēlams, biržā kotētā vai starptautiskā uzņēmumā;
    • vismaz triju gadu pieredze vadošā amatā valsts vai pašvaldības institūcijā, kas atbildīga par nozares politikas veidošanu vai īstenošanu;
  • izpratne par ūdenssaimniecības vai citu komunālo pakalpojumu nodrošināšanas jomu;
  • nevainojama reputācija.

SIA “Rīgas ūdens” padomes locekļa amata kandidātu nominācijas komisija saņēma  pieteikumus no 24 kandidātiem. Kandidātu novērtēšana notika 3 kārtās: 1.kārta – dokumentu analīze, lai pārbaudītu kandidāta atbilstību obligātajām minimālajām prasībām un novērtētu darba un profesionālo pieredzi atbilstoši vērtēšanas kritērijiem, 2.kārta, kuras laikā notika atsauksmju par kandidātiem iegūšana un kandidātu reputācijas pārbaude, kā arī padziļināta vadības kompetenču novērtēšana un personības novērtēšanas testi, ko veica piesaistītais personāla atlases konsultants, un 3.kārta – daļēji strukturēta intervija ar nominācijas komisiju. Nominācijas komisija 16.12.2020. pieņēma lēmumu par kandidātiem, kuri ieguvuši lielāko punktu skaitu atbilstoši vērtēšanas kritērijiem, un to izvirzīšanu kapitāla daļu turētāja pārstāvim lēmuma pieņemšanai par ievēlēšanu padomes locekļa amatā.   

Rīgas pilsētas pašvaldība 01.09.2020. izsludināja konkursu uz SIA “Getliņi EKO” padomes locekļa amatiem (2 vakances), nosakot amatu kandidātiem šādas prasības un kompetences:

  • valsts valodas un vismaz vienas Eiropas Savienības oficiālās valodas zināšanas padomes locekļa uzdevumu profesionālai izpildei nepieciešamā apjomā (angļu valodas zināšanas tiks uzskatītas par priekšrocību);
  • augstākā izglītība (akadēmiskā augstākā vai otrā līmeņa profesionālā augstākā izglītība), kas nodrošina nepieciešamo zināšanu un kompetenču kopumu, lai profesionāli pildītu padomes locekļa uzdevumus konkrētajā amatā Sabiedrībā;
  • darba pieredze, kas nodrošina nepieciešamo iemaņu kopumu, lai profesionāli pildītu padomes locekļa uzdevumus konkrētajā amatā Sabiedrībā un kas atbilst vienam no šādiem kritērijiem:
    • vismaz triju gadu pieredze vidējas vai lielas kapitālsabiedrības valdes vai padomes locekļa amatā, vēlams, biržā kotētā vai starptautiskā uzņēmumā;
    • vismaz triju gadu pieredze vadošā amatā valsts vai pašvaldības institūcijā, kas atbildīga par nozares politikas veidošanu vai īstenošanu;
  • nevainojama reputācija;
  • padomes loceklis ar kompetenci finanšu jautājumu un audita jomā, risku vadības un iekšējās kontroles sistēmas jomā, kuram pēdējo 15 gadu laikā ir vismaz triju gadu darba pieredze finanšu vadības jautājumos, investīciju piesaistē, risku pārvaldībā, iekšējās kontroles sistēmas un iekšējā audita jautājumos;
  • padomes loceklis ar kompetenci stratēģiju izstrādes un ieviešanas jomā, korporatīvas pārvaldības un pārmaiņu vadības jomā, kuram pēdējo 15 gadu laikā ir vismaz triju gadu darba pieredze biznesa stratēģiju izstrādē vai ieviešanā, pieredze nozīmīgu pārmaiņu vadībā, pierādāma pieredze korporatīvās pārvaldības jautājumos. Vēlama pieredze nozīmīgu strukturālu reorganizāciju plānošanā un/vai īstenošanā.

SIA “Getliņi EKO” padomes locekļa amatu kandidātu nominācijas komisija saņēma  pieteikumus no 27 kandidātiem, no kuriem 12 kandidāti bija pieteikušies uz padomes locekļa amatu ar kompetenci finanšu jautājumu un audita jomā, risku vadības un iekšējās kontroles sistēmas jomā, 19 uz padomes locekļa amatu ar kompetenci stratēģiju izstrādes un ieviešanas jomā, korporatīvas pārvaldības un pārmaiņu vadības jomā. Kandidātu novērtēšana notika 3 kārtās: 1.kārta – dokumentu analīze, lai pārbaudītu kandidāta atbilstību obligātajām minimālajām prasībām un novērtētu darba un profesionālo pieredzi atbilstoši vērtēšanas kritērijiem, 2.kārta, kuras laikā notika atsauksmju par kandidātiem iegūšana un kandidātu reputācijas pārbaude, kā arī padziļināta vadības kompetenču novērtēšana un personības novērtēšanas testi, ko veica piesaistītais personāla atlases konsultants, un 3.kārta – daļēji strukturēta intervija ar nominācijas komisiju. Nominācijas komisija 16.12.2020. pieņēma lēmumu par kandidātiem, kuri ieguvuši lielāko punktu skaitu atbilstoši vērtēšanas kritērijiem, un to izvirzīšanu kapitāla daļu turētāja pārstāvim lēmuma pieņemšanai par ievēlēšanu padomes locekļa amatā.  

Rīgas pilsētas pašvaldība 11.09.2020. izsludināja konkursu uz SIA “Rīgas satiksme” padomes locekļa amatiem (3 vakances), nosakot amata kandidātiem šādas prasības un kompetences:

  • valsts valodas zināšanas C1 līmenī un vēl vismaz vienas Eiropas Savienības oficiālās valodas zināšanas padomes locekļa uzdevumu profesionālai izpildei nepieciešamajā apjomā (angļu valodas zināšanas tiks uzskatītas par priekšrocību);
  • augstākā izglītība, kas nodrošina nepieciešamo zināšanu un kompetenču kopumu, lai profesionāli pildītu padomes locekļa uzdevumus konkrētajā amatā sabiedrībā;
  • izpratne par Sabiedrības darbības jomu, kas nodrošina nepieciešamo iemaņu kopumu, lai profesionāli pildītu padomes locekļa uzdevumus konkrētajā amatā Sabiedrībā un kas atbilst vismaz vienam no šādiem kritērijiem:
    • vismaz triju gadu pieredze vidējas vai lielas kapitālsabiedrības valdes vai padomes locekļa amatā, vēlams, biržā kotētā vai starptautiskā uzņēmumā;
    • vismaz triju gadu pieredze tādas valsts vai pašvaldības iestādes vadītāja vai vadītāja vietnieka amatā, kas atbildīga par nozares politikas veidošanu vai īstenošanu Sabiedrības pamatdarbības jomā;
  • nevainojama reputācija;
  • orientācija uz attīstību, stratēģiskais redzējums, plānošana un organizēšana, lēmumu pieņemšana un atbildība;
  • atbilstība Publiskas personas kapitāla daļu un kapitālsabiedrību pārvaldības likuma 37.panta otrās daļas un Komerclikumā noteiktajām prasībām.

SIA “Rīgas satiksme” padomes locekļa amatu kandidātu nominācijas komisija saņēma pieteikumus no 30 kandidātiem. Kandidātu novērtēšana notika 3 kārtās: 1.kārta – dokumentu analīze, lai pārbaudītu kandidāta atbilstību obligātajām minimālajām prasībām un novērtētu darba un profesionālo pieredzi atbilstoši vērtēšanas kritērijiem, 2.kārta, kuras laikā notika atsauksmju par kandidātiem iegūšana un kandidātu reputācijas pārbaude, kā arī padziļināta vadības kompetenču novērtēšana un personības novērtēšanas testi, ko veica piesaistītais personāla atlases konsultants, un 3.kārta – daļēji strukturēta intervija ar nominācijas komisiju. Nominācijas komisija 30.11.2020. pieņēma lēmumu par kandidātiem, kuri ieguvuši lielāko punktu skaitu atbilstoši vērtēšanas kritērijiem, un to izvirzīšanu kapitāla daļu turētāja pārstāvim lēmuma pieņemšanai par ievēlēšanu padomes locekļa amatā.