Pārbūv\e tramvaja sliedes

Lai uzlabotu vides pieejamību, nodrošinātu ātrāku tramvaju kustību un drošāku satiksmi, ir uzsākti intensīvi būvdarbi 5. tramvaja maršruta posmā no Slokas ielas un Jūrmalas gatves krustojuma līdz galapunktam “Iļģuciems”. Minētajā posmā tiks veikta gan tramvaja sliežu pārbūve, gan iekāpšanas izkāpšanas platformu izbūve. Tāpat notiks kontakttīkla konstrukciju un vienas apakšstacijas pārbūve.

Rīgas domes priekšsēdētāja vietnieks Vilnis Ķirsis: Rīgas domes priekšsēdētāja vietnieks Vilnis Ķirsis: “Katrai paaudzei ir jāpaveic kādi lielāki darbi, kas paliks nākamībai un kalpos ilgus gadu desmitus. 5. tramvaja līnija Rīgā ir izbūvēta jau pirms vairāk nekā 70 gadiem un mūsu paaudzes pienākums ir to modernizēt, padarīt ērtāku un ātrāku, sabiedriskā transporta pasažieriem pievilcīgāku. Arī šī ir daļa jaunās Rīgas, ko būvējam, investējot ilgā laika periodā lielākos līdzekļus, tai skaitā Eiropas Savienības līdzfinansējumu, pilsētas satiksmes infrastruktūrā. Zemās grīdas tramvajs, kas varēs kursēt 5. tramvaja līnijā pēc pārbūves, būs pasažieriem ērtāks un patīkamāks, šīs līnijas modernizācija ir vēl viens nozīmīgs posms mūsu ceļā uz to, lai sabiedriskais transports kļūtu par vadošo pārvietošanās līdzekli Rīgā.”

“Rīgas satiksme” valdes loceklis Jānis Golubevs: “5. tramvaja līnija atklāta piecdesmito gadu sākumā, un šo gadu laikā ievērojami infrastruktūras atjaunošanas darbi tur nav veikti. Tāpēc esam gandarīti, ka jau pavisam drīz, vismaz daļēji, šī līnija tiks atjaunota un pasažieriem tiks uzlabota pārvietošanās pieredze sabiedriskajā transportā, kā arī paaugstināta sniegtā pakalpojuma kvalitāte. Būvdarbu laikā gan mūsu klientiem, gan šajā apkaimē dzīvojošiem nāksies saskarties ar neērtībām, bet strādājam, lai pēc darbu pabeigšanas būtu patīkamāka pārvietošanās gan pasažieriem sabiedriskajā transportā, gan apkaimē dzīvojošajiem. Projekta ietvaros tiks apvienotas arī atsevišķas, šajā posmā esošas pieturvietas. Šāda darbība ļaus uzlabot gan tramvaja kustības ātrumu, gan drošību, jo, piemēram, pieturvietā “Dārza iela”, virzienā uz Iļģuciemu jaunajam garajam tramvajam apstāties jau būtu pagrūti, jo tramvajs stieptos praktiski līdz krustojumam, kas nav droši. Pēc darbu pabeigšanas un atsevišķu pieturvietu apvienošanas tiks saglabāts noteiktais attālums starp pieturvietām.

“Šobrīd jau veikti visi nepieciešamie sagatavošanās darbi un strauji sākam projekta pirmā posma – no Jūrmalas gatves līdz Pulka ielai – būvdarbus. Sākotnēji apmēram 500 m garumā demontēsim esošos sliežu ceļus un akmens segumu ap tiem, lai izbūvētu jaunās inženierkomunikācijas. Savukārt, lai iespējami mazinātu iedzīvotājiem radītās neērtības, autotransporta brauktuves pārbūvi uzsāksim tikai pēc jauno sliežu ceļu izbūves, noslēdzot komunikāciju būvdarbus. Brauktuve un sliežu ceļi tiks izbūvēti vienā līmenī, bet pieturvietām tiks veidoti platformu paaugstinājumi. Tas ļaus ikvienam ērti un droši izmantot jauno infrastruktūru,” skaidro AS “A.C.B.” operatīvais vadītājs Armands Sviķis, piebilstot, ka atlikušajos posmos darbus pakāpeniski plānots uzsākt jau tuvāko mēnešu laikā, ievērojot līdzīgu darbu secīgumu.

5. tramvaja maršruta posmā no Slokas ielas un Jūrmalas gatves krustojuma līdz galapunktam “Iļģuciems” tiks veikti šādi darbi:

  • tramvaja sliežu ceļu pārbūve Slokas ielas posmā no Jūrmalas gatves līdz Pulka ielai;
  • iekāpšanas – izkāpšanas un pieturvietu platformu izbūve 5. tramvaja maršruta posmā no Slokas ielas un Jūrmalas gatves krustojuma līdz galapunktam “Iļģuciems”.
  • kontakttīkla konstrukciju pārbūve ar jaunu balstu izbūvi un kontakttīkla uzkarsistēmas pārbūvi, nodrošinot gan ar pantogrāfu, gan kontaktstieni aprīkotu tramvaju kustību;
  • kontakttīklu barojošo zemsprieguma kabeļu pārbūve un jaunu kabeļu izbūve, ar pievadiem līdz “Rīgas satiksme” apakšstacijai Slokas ielā 54B un līdz elektrokabeļu savienojumam Jūrmalas gatvē.

Kā jau ziņots, konkursā par būvdarbu veikšanu 5. tramvaja maršruta posmā no Slokas ielas un Jūrmalas gatves krustojuma līdz galapunktam “Iļģuciems”, pielāgojot to zemās grīdas tramvaja parametriem, tika saņemti trīs pretendentu piedāvājumi, no kuriem  zemāko līgumcenu piedāvāja AS “A.C.B.”. Kopējā noslēgtā līguma summa  ir 8 877 714 eiro.

Savukārt būvuzraudzību veiks SIA “RoadLat”, kurš iepirkuma ietvaros iesniedza saimnieciski izdevīgāko piedāvājumu par kopējo summu 28 840 eiro. Kopumā būvuzraudzībai tika saņemti 6 pretendentu piedāvājumi.

Autoruzraudzību būvobjektam veiks SIA “Transportbūvju konsultācijas”. Līguma kopēja summa ir 38 880 eiro. Autoruzraugam jāpārrauga būvprojekta (gan atsevišķu būvprojekta projekta daļu, gan to savstarpējās atbilstības, gan būvprojekta satura kopumā) autentiska realizācija dabā, nepieļaujot būvniecības dalībnieku patvaļīgas atkāpes no Rīgas domes Pilsētas attīstības departamentā akceptētā būvprojekta.

Būvdarbi tiek līdzfinansēti no Eiropas Savienības Kohēzijas fonda līdzekļiem projekta Nr. 4.5.1.1/22/I/001 “Rīgas tramvaja infrastruktūras pielāgošana zemās grīdas tramvaja parametriem” (turpmāk - Projekts) ietvaros. Projektā bez 5. tramvaja maršruta infrastruktūras pārbūves vēl plānots zemās grīdas tramvaja parametriem pielāgot 7. tramvaja līnijas infrastruktūru posmā no Centrāltirgus ielas līdz galapunktam “Ķengarags”, kā arī pārbūvēt 11.novembra krastmalas un 13.janvāra ielas krustojumu. Tāpat Projekta ietvaros tiks atjaunotas četras un izbūvēta viena apakšstacija, visas aprīkojot ar elektroiekārtām, ar mērķi nodrošināt atbilstošu jaudas padevi zemās grīdas tramvaja kustības nodrošināšanai. Kopējās Projekta izmaksas plānotas 55,2 miljoni eiro, savukārt Kohēzijas fonda līdzfinansējums ir 85% apmērā no projekta attiecināmajām izmaksām, t.i. 38,78 miljoni eiro.

Plašāku informāciju par “Rīgas satiksmes” piedāvātajiem pakalpojumiem, maršrutu sarakstiem, biļešu veidiem un citiem jaunumiem var saņemt mājaslapā www.rigassatiksme.lv vai sociālajos tīklos “twitter”, “facebook”.

Logotips Eiropas kohezijas fonds