Par ielu tīrīšanu atbild privātuzņēmēji – pilnsabiedrība "Daugavas labā krasta uzturētājs" un pilnsabiedrība “Daugavas kreisā krasta uzturētājs”, kurās apvienojušies vairāki uzņēmumi.
Tīrīšanas darbu nodrošina šo uzņēmumu 65 transporta vienības.
Par ielu tīrīšanu atbild privātuzņēmēji – pilnsabiedrība "Daugavas labā krasta uzturētājs" un pilnsabiedrība “Daugavas kreisā krasta uzturētājs”, kurās apvienojušies vairāki uzņēmumi.
Tīrīšanas darbu nodrošina šo uzņēmumu 65 transporta vienības.
Kopējais attīrāmo kilometru garums sasniedz 1021 km, tiek tīrītas 1737 Rīgas ielas, kas iedalītas trīs dažādās kategorijās. Ielu kategorijas var noskaidrot šeit.
Prioritāri pilsētā notiek maģistrālo ielu, tiltu un pārvadu, kā arī ielu, kurās kursē sabiedriskais transports, un veloinfrastruktūras tīrīšana, kam seko mazākas nozīmes jeb apkaimju ielas.
Gandrīz 1600 sabiedriskā transporta pieturvietas Rīgā tiek tīrītas secīgi, galvenokārt, tas ir roku darbs. Savukārt 6000 “Rīgas Satiksme” autostāvvietas tīra gan ar rokām (starp atstātajām automašīnām), gan tehniku, kur pieeja stāvvietai ir brīva.
Snigšanas laikā ielu tīrīšanas un kaisīšanas galvenais uzdevums ir nodrošināt ielu caurbraukšanu. Intensīvas snigšanas apstākļos sniegs uz ielām atkārtoti parādās ļoti īsā laikā, tostarp arī neilgi pēc brauktuves tīrīšanas.
Savukārt, kad snigšana ir beigusies, sniegam no maģistrālajām ielām, tiltiem, pārvadiem, veloinfrastruktūras un sabiedriskā transporta maršrutu līnijām ir jābūt notīrītam trīs stundu laikā, no 2. kategorijas ielām – četru stundu laikā.
Uzņēmēji sniega tīrīšanas tehnikas darbam seko līdzi ar GPS sistēmas palīdzību, kas parāda maršruta veikšanas laiku, veikto darbu, šķūres stāvokli u.c. datus.
Līdz -10 grādiem uz ielām kaisa samitrinātu sāls maisījumu jeb nātrija hlorīda šķīdumu. No -10 grādiem un zemākā temperatūrā uz ielām kaisa smilts-sāls maisījumu. Aukstā laikā samitrinātā sāls maisījumā esošais ūdens sasalst ātrāk, veidojot apledojumu, tāpēc tas nav piemērots un iedarbojas lēni.
Uz tiltiem papildus tiek izmantots arī kālija hlorīds, kas līdz -15 grādiem nodrošina sniega kausēšanu ilgstošākā periodā.
3.kategorijas jeb apkaimju ielās sāls šķīdumu kaisa ierobežotā daudzumā, jo tajās drīkst būt piebraukta sniega un ledus kārta. Šajās ielās vispirms veic tīrīšanu bez kaisīšanas. Ja šīs ielas kļūst slidenas, tiek veikta smilts-sāls maisījuma kaisīšana, kurā sāls ir tādā sastāvā, lai smilts nesasaltu.
Ja redzi sniega tīrītāju ar paceltu šķūri, tas kaisa sāli, brauc uzpildīties vai dodas uz maršruta sākumu. Turklāt, ne visas sniega tīrīšanai paredzētās tehnikas vienības, kas redzamas uz ielas, veic ielu uzturēšanu. Pa ielām no vienas vietas uz otru pārvietojas arī privāto teritoriju uzturēšanai paredzētā tehnika.
1.kategorijas jeb maģistrālajās ielās: labos un pastāvīgos ziemas laikapstākļos - bez sniega un bez ledus risēm, mainīgos laikapstākļos*– 6 cm, sniegputenī – 12 cm.
2. kategorijas ielās: labos un pastāvīgos ziemas laikapstākļos – 4 cm, mainīgos laikapstākļos – 8 cm, sniegputenī – 16 cm.
3. kategorijas jeb apkaimju ielās: labos un pastāvīgos ziemas laikapstākļos – 10 cm, mainīgos laikapstākļos un putenī vairāk par 10 cm.
* Mainīgi laikapstākļi – uz brauktuves veidojas apledojums, sniega sanesumi, krājas sniegs.
Ja automašīna novietota ielas malā vai stāvvietā daudzdzīvokļu nama pagalmā ilgāk nekā trīs diennaktis, tad automašīnas īpašniekam pašam jāsatīra sniegs apkārt automašīnai. Ja tas nav netiek ievērots, automašīnas īpašnieks var saņemt naudas sodu.
Iedzīvotājiem ziemas laikā ir jāseko pagaidu ceļa zīmju izvietošanai, kas aizliedz novietot automašīnas stāvēšanai. Zīmes izvieto tur, kur paredzēts veikt ielas malas attīrīšanu no sniega. Tīrīšanu ir iespējams veikt tikai tad, kad ielas malā nav novietota neviena automašīna. Automašīnu īpašnieki ir aicināti būt saprotoši un ievērot izvietotās ceļa zīmes.