Pie Rīgas pašvaldības un Ķekavas novada robežas aktīvi turpinās gan Dienvidu tilta 4. kārtas būvniecība, gan VSIA Latvijas Valsts ceļi (LVC) organizētie gājēju un velosipēdistu infrastruktūras būvdarbi pie Bauskas šosejas (A7) ievada Rīgā. Abās būvdarbu zonās trešdien, 17. decembrī, veiks būtiskas satiksmes organizācijas izmaiņas. Aicinām autovadītājus savlaicīgi iepazīties ar gaidāmajām izmaiņām.

Dienvidu tilta 4. kārtas būvdarbu zonā no trešdienas, 17. decembra, satiksmei slēgs nobrauktuvi no esošās Jāņa Čakstes gatves virzienā uz autoceļu A7 (virziens Dienvidu tilts - Bauska). Satiksme tiks novirzīta pa jauno brauktuves posmu uz pagaidu rotācijas apli pie topošā satiksmes pārvada. Pagaidu rotācijas aplim būs divas nobrauktuves - uz Bausku un atpakaļ uz Dienvidu tiltu. Satiksmes plūsma no Ziepniekkalna uz Dienvidu tiltu tiks virzīta pa pagaidu rotācijas apli.

Satiksmes organizācijas izmaiņu veikšana ir saistīta ar Ziepniekkalna ielas satiksmes pārvada laidumu izbūvi un ieviestās izmaiņas būs spēkā līdz 2026. gada maija beigām.

Rīgas pašvaldība iepriekš jau ziņojusi, ka Dienvidu tilta 4. kārtas būvdarbi norit atbilstoši plānam. Projekta pirmajā kārtā, posmā no Valdeķu ielas līdz Ziepniekkalna ielai, līdz 2025. gada beigām plānots paveikt aptuveni 50% no kopējā darbu apjoma. Projekta pirmo kārtu - Jāņa Čakstes gatves izbūve no Valdeķu ielas līdz Ziepniekkalna ielai, darbus veic pilnsabiedrība “DTTB”, kuru veido ceļu būves firma SIA “Binders” un SIA “Tilts”.

Uz Bauskas šosejas ievada Rīgā satiksmi pārvirzīs uz Ķekavas virziena brauktuvi

Tuneļa būvdarbi zem Bauskas šosejas ievada Ķekavas virziena brauktuves ir pabeigti tādā apmērā, lai varētu pārslēgt satiksmi tuneļa zonā no kreisās brauktuves uz labo brauktuvi un būvnieki turpinās darbus zem Rīgas virziena brauktuves, ar ko saistītas izmaiņas satiksmes organizācijā.

Trešdien satiksmes organizācija tur tiks mainīta un novirzīta uz Ķekavas virziena brauktuvi. Satiksme posmā no Dienvidu tilta un Ziepniekkalna ielas autosatiksmes plūsmu savienošanās vietas virzienā uz Ķekavu līdz izbūvētai tuneļa daļai organizēs pa trim joslām: pa divām izbraucot no Rīgas un pa vienu iebraucot Rīgā. Tas būs iespējams pateicoties tam, ka ir paplašināta brauktuve Bauskas virzienā. Pārējā būvdarbu zonā satiksme notiks pa vienu joslu katrā virzienā (sk. shēmu).

Gājēju kustību organizēs pa norobežotām joslām un, ņemot vērā būvdarbu specifiku, to izvietojumus mainīsies. Šķērsot Bauskas šoseju (A7) gājēji varēs, izmantojot izgaismotu pagaidu gājēju pāreju. Sabiedriskā transporta pieturvieta “Neilandi” Ķekavas virzienā ir ierīkotā projektā paredzētajā paplašinājumā, bet Rīgas virzienā, iedzīvotāji varēs turpināt izmantot pieturvietu "Krustkalni".

Kāpēc būvē vienlaicīgi

Gājēju un velosipēdistu tuneļa būvdarbi jāveic, pirms tiks izbūvēts Dienvidu tilta 4. kārtas pārvads ar brauktuvi Bauskas virzienā un rampa, kas savienos Jāņa Čakstes gatvi (virzienā no Vienības gatves) ar Ziepniekkalna ielu. Pēc tam šajā posmā palielināsies satiksmes intensitāte, kā arī tuneļa izbūvei būtu daļēji jānojauc ceļa aprīkojums. Pēc tuneļa izbūves mazāk aizsargātajiem satiksmes dalībniekiem būs iespēja droši šķērsot ceļu, netraucējot intensīvo satiksmes plūsmu uz viena no noslogotākajiem valsts galvenajiem autoceļiem.

Rīgas  teritorijā pēc pašvaldības pasūtījuma tiek izbūvēta infrastruktūra gājējiem un velosipēdistiem no Mūkusalas rotācijas apļa līdz Rīgas pilsētas administratīvajai robežai pie autoceļa A7. Būvdarbus veic SIA Tilts, tos plānots pabeigt nākamgad. Savukārt gar un zem Bauskas šosejas (A7) ievada Rīgā LVC organizē gājēju un velosipēdistu ceļa un tuneļa izbūvi, tas savienos Rīgas pašvaldības būvējamo posmu ar jau līdz šim izbūvēto infrastruktūru gar Ķekavas apvedceļu un pašvaldības gājēju un velosipēdistu infrastruktūras tīklu Ķekavas novadā.

Mikromobilitātes savienojumu izveide tiek līdzfinansēta no Eiropas Savienības (ES) Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna 1. komponentes Klimata pārmaiņas un vides ilgtspēja. Kā priekšnosacījums ES līdzfinansējuma saņemšanai Ķekavas un Rīgas pašvaldībām bija prasība izveidot vienotu maršrutu, savienojot Rīgu ar Ķekavu un citiem novada ciemiem. Lai to nodrošinātu, patlaban tiek veikti būvdarbi, kurus organizē gan Rīgas pašvaldība, gan LVC. Projekts tika uzsvērts kā Ķekavas novada prioritāte, lai izveidotu šo reģionālo savienojumu. Vairāk informācijas ŠEIT.

Dienvidu tilta ceturtās kārtas būvdarbu pasūtītājs ir Rīgas pašvaldība, projekts risinās satiksmes organizāciju Rīgā un Pierīgā, nodrošinot labākas iespējas apbraukt pilsētas centru.

Informāciju sagatavoja: Lelde Rudzika, Rīgas pašvaldības Ārējās komunikācijas nodaļas projektu koordinatore un VSIA Latvijas Valsts ceļi Komunikācijas daļa

Saistītas tēmas

Informācija medijiem Apkaimēs Satiksme Satiksmes ierobežojumi