Rīgā sākta jauna sociālo pakalpojumu organizēšana, kas iezīmē būtiskas pārmaiņas pilsētas sociālajā jomā. Rīgas Sociālā dienesta modernizācijas un restrukturizācijas mērķis ir padarīt pakalpojumu saņemšanu ērtāku un ātrāku, samazināt birokrātiju un vairāk pievērsties katra cilvēka individuālajām vajadzībām.

Pilsētā vērojama tendence, ka pieprasījums pēc sociālās palīdzības samazinās, toties pieaug pēc sociālajiem pakalpojumiem. 2024. gadā tos saņēma 34 889 cilvēki – divreiz vairāk nekā 2014. gadā. Atsevišķās struktūrvienībās ir nevienmērīga klientu plūsma un darbinieku noslodze, kas rada garākas rindas un gaidīšanas laiku.

Dienesta restrukturizācija notiks pakāpeniski.

Nākamā gada sākumā Baldones ielā 2, Pārdaugavas rajonā, tiks atvērts jauns Sociālo pakalpojumu un sociālās palīdzības centrs, kas kļūs par vienoto vietu sociālās palīdzības un sociālo pakalpojumu saņemšanai šajā Rīgas daļā. Līdz ar jaunā centra izveidi pakalpojumi, kas līdz šim tika nodrošināti četrās dažādās adresēs, turpmāk būs pieejami vienā vietā.

Kopumā plānots izveidot trīs šādus centrus – Pārdaugavā, Ziemeļu rajonā un Latgales priekšpilsētā.

“Tas nozīmē, ka rīdziniekiem būs vieglāk saprast, kas viņiem jādara, ātrāk saņemt nepieciešamo palīdzību un justies drošāk, ka viņu situācija tiek saprasta un ņemta vērā,” saka Rīgas domes Sociālo jautājumu komitejas vadītāja Inese Andersone.

No 2026. gada 31. jūlija rīdziniekiem būs pieejamas arī pirmreizējas attālinātās konsultācijas. Šis pakalpojums ļaus iedzīvotājiem ātrāk un vienkāršāk noskaidrot sev pieejamos sociālās palīdzības veidus, nepieciešamos dokumentus un citus būtiskus jautājumus, izmantojot attālinātas saziņas iespējas.

Pārmaiņas nozīmē:

  • vairāk laika klientam un viņa vajadzībām,
  • ātrāku reakciju uz krīzes situācijām,
  • mazāku nepieciešamību atkārtoti apmeklēt dienestu,
  • kvalitatīvāku vajadzību izvērtēšanu,
  • ātrāku sociālo pakalpojumu saņemšanu,
  • efektīvāku resursu izmantošanu un vienotu pieeju visos rajonos,
  • vienkāršotu dokumentu apriti un lēmumu pieņemšanu.

Jaunā pieeja klientu apkalpošanā

  • Pirmreizēju konsultāciju varēs saņemt attālināti.
  • Tiks saglabāta iespēja zvanīt uz tālruni un pierakstīties vizītei, vai arī ierasties sociālo pakalpojumu centrā bez pieraksta un tikt pieņemtam. Pašlaik šādas iespējas nav.
  • Būs pieejami datori, kuros apmeklētājs kopā ar konsultantu varēs elektroniski iesniegt dokumentus, piemēram, E-deklarācijas.
  • Nepiepildītās darba vietas vairs neietekmēs pakalpojumu pieejamību – apkalpošana turpināsies nepārtraukti.
  • Vienuviet būs pieejama visa nepieciešamā informācija un palīdzība katru darba dienu, un visā pilsētā tiks ieviesta vienota klientu apkalpošanas prakse.

 

Svarīgi!

Imantas 8. līnijas 1 k-2 un Mežrozīšu ielas 43 sociālo māju iedzīvotājiem tiks nodrošināta izbraukuma pieņemšana reizi nedēļā. Sociālo pakalpojumu pieejamības centri tiks izveidoti arī Latgales un Ziemeļu rajonos.

Informāciju sagatavoja: Antra Gabre, Rīgas pašvaldības Ārējās komunikācijas nodaļas projektu koordinatore, e-pasts: antra.gabre@riga.lv

Saistītas tēmas

Informācija medijiem Pašvaldībā Pilsētā un sabiedrībā Sociālais atbalsts