Procesa apraksts
Pakalpojuma pieprasīšana
Lai saņemtu ārstniecības iestādes sociālā darbinieka atbalstu, persona vai viņa ģimenes locekļi vēršas pie ārstniecības personām vai tieši pie sociālā darbinieka.Pacients vai viņa ģimenes loceklis pakalpojumu pieprasa klātienē ārstniecības iestādē. Ārstniecības iestādes sociālais darbinieks pārstāv pacienta intereses, pārsūtot dokumentus sociālo pakalpojumu saņemšanai Rīgas Sociālajam dienestam un citām iestādēm.
Informācija par pakalpojumu var saņemt zvanot uz:
- Rīgas domes Labklājības departamenta bezmaksas informatīvo tālruni - 80005055;
- Rīgas Sociālā dienesta informatīvo tālruni - 67105048.Pakalpojuma apmaksa
Sociālā darbinieka konsultācijas ārstniecības iestādēs Rīgas iedzīvotājiem tiek sniegtas bez maksas. Pakalpojumu apmaksā Rīgas valstspilsētas pašvaldība.Pakalpojuma saņemšana
Ārstniecības iestādēs sociālais darbinieks sniedz šādu atbalstu:
- izvērtē klienta sociālo situāciju, identificē problēmas, sazinās ar sociālo dienestu, palīdz noformēt nepieciešamo dokumentāciju citu sociālo pakalpojumu (aprūpe institūcijā, mājās, transporta pakalpojums u.c.) saņemšanai, pēc vajadzības pārstāv klienta intereses citās valsts un pašvaldības iestādēs;
- konsultē un izskaidro veselības aprūpes procesu, piemērotos sociālās aprūpes pakalpojumus, pašvaldības atbalstu un tml;
- psihosociālais atbalsts klientam un/vai viņa ģimenes locekļiem, lai pielāgotos jaunai dzīves situācijai un vieglāk pārvarētu krīzi.