Procesa apraksts
Pakalpojuma pieprasīšana
Pabalsts krīzes situācijā ir materiāla palīdzība, kuru Sociālais dienests, ņemot vērā krīzes situācijas radīto zaudējumu sekas vai sociālās situācijas uzlabošanai nepieciešamos izdevumus, piešķir personai, ja tai nav tiesību saņemt valsts vai pašvaldības noteiktu citu pabalstu un/vai apdrošināšanas atlīdzību, vai tie ir nepietiekami pamatvajadzību nodrošināšanai.
Lai saņemtu pabalstu krīzes situācijā, persona divu mēnešu laikā pēc krīzes situācijas rašanās iesniedz Sociālajā dienestā iesniegumu un dokumenta kopiju (uzrādot oriģinālu), kas apliecina krīzes situācijas faktu, kā arī citus dokumentus, kas nepieciešami lēmuma pieņemšanai, ja tie nav valsts vai pašvaldības rīcībā.
Lai noskaidrotu, kurā Sociālā dienesta teritoriālajā centrā personai ir jāvēršas, var zvanīt pa tālruni 67105048, 25770080 vai 80005055.
Iesniegumu valsts valodā un citus dokumentus Sociālajā dienestā var iesniegt arī ar drošu elektronisku parakstu vai iesūtot pa pastu (iesniegumam jābūt pašrocīgi parakstītam), vai iesniedzot oficiālu iesniegumu iestādei elektroniski.Pakalpojuma saņemšana
Rīgas Sociālais dienests lēmumu par pabalsta piešķiršanu un tā apmēru pieņem, pamatojoties uz sociālā darba speciālista sniegto atzinumu, izvērtējot klienta sociālo situāciju un ņemot vērā krīzes situācijas izraisītās sekas.
Pabalsts tiek izmaksāts, pārskaitot to uz personas norādīto norēķinu kontu.
Pabalsta krīzes situācijā apmērs:
1. atsevišķi dzīvojošai personai – līdz valsts noteiktajai minimālajai mēneša darba algai;
2. ģimenei – līdz divām valsts noteiktajām minimālajām mēneša darba algām.
Rīgas Sociālā dienesta informatīvais tālrunis: 67105048, 25770080.
Rīgas domes Labklājības departamenta bezmaksas informatīvais tālrunis: 80005055