SIA “Rīgas ūdens” ir noslēdzis līgumu ar AS “Sadales tīkls” par komercuzskaites mēraparātu aprīkošanu ar attālinātās rādījumu nolasīšanas iekārtām. Līgums noslēgts uz pieciem gadiem, un tā ietvaros ar attālinātās nolasīšanas iekārtām plānots aprīkot vairāk nekā 22 000 komercuzskaites mēraparātu visā Rīgā.

Telemetrijas projekta mērķis ir nodrošināt ērtu un precīzu ūdens patēriņa datu automātisku nolasīšanu, kas ir būtisks pakalpojuma kvalitātes uzlabojums gan klientiem, gan SIA “Rīgas ūdens”. Iedzīvotājiem tas nozīmēs ērtību un caurskatāmību - vairs nebūs jāiesniedz skaitītāju rādījumi manuāli, un būs iespēja tiešsaistē sekot savam patēriņam un maksājumu precizitātei. Savukārt uzņēmumam jaunā sistēma ļaus vienlaicīgi iegūt precīzus datus, efektīvāk pārvaldīt ūdensapgādes tīklu un savlaicīgi atklāt iespējamas noplūdes gadījumos, kad tiek novērotas straujas vai neparastas patēriņa izmaiņas.

Normunds Zvaunis, SIA “Rīgas ūdens” valdes loceklis: “SIA “Rīgas ūdens” kā mūsdienīgs un ilgtspējīgs uzņēmums savā ikdienā izmanto virkni inovatīvu tehnoloģisku risinājumu, un attālinātā skaitītāju datu nolasīšana ir loģisks un ilgi gaidīts nākamais solis mūsu klientu pieredzes uzlabošanā. Vienlaikus ūdens skaitītāju skaits Rīgā ir ļoti liels, un vēsturiskās apbūves dēļ tie nereti atrodas grūti pieejamās vietās - piemēram, daudzdzīvokļu namu pagrabos, šahtās vai ielu lūkās. Tā kā telemetrija mums ir gan ļoti nozīmīgs, gan izaicinošs projekts, esam gandarīti, ka tā īstenošanu nodrošinās partneris ar jau iegūtām zināšanām un praktisku pieredzi līdzīgu risinājumu ieviešanā.”

Publiskā iepirkuma rezultātā AS “Sadales tīkls” piedāvājums telemetrijas pakalpojuma ieviešanai SIA “Rīgas ūdens” klientiem tika atzīts par saimnieciski izdevīgāko. Līguma kopējā summa ir 2 585 000 eiro (bez PVN), un projekta gaitā uzņēmums ar attālinātās nolasīšanas iekārtām aprīkos daudzdzīvokļu māju ievadskaitītājus, kā arī privātmāju un citu īpašumu ūdens skaitītājus.

Baiba Priedīte, AS “Sadales tīkls” valdes locekle un klientu direktore: “Esam gandarīti par aizsākto sadarbību ar SIA “Rīgas ūdens” un ticam, ka mūsu piedāvātais risinājums ļaus būtiski paaugstināt klientu servisu. Pēdējos gados AS “Sadales tīkls” ir izstrādājusi un ieviesusi vairākus inovatīvus pakalpojumus, kas jau šobrīd ir augsti novērtēti mūsu partneru vidū, piemēram, piedāvājot klientiem gan atsevišķus datu pakalpojumus, gan elektroenerģijas viedās uzskaites pilna servisa pakalpojumus. Taču jo īpaši priecājamies, ka, papildu ierastajiem elektroenerģijas viedās uzskaites risinājumiem, mums ir izdevies rast konkurētspējīgu risinājumu arī ūdensapgādes viedizācijai. Mūsu darbs pie inovācijām ar šo neapstājas - nākotnē skatāmies uz iespēju piedāvāt viedās uzskaites risinājumus arī citās energoapgādes nozarēs, kā arī klientiem ārpus Latvijas, tā stiprinot mūsu tautsaimniecības eksportspēju.”

AS “Sadales tīkls” telemetrijas projekta ieviešanu plāno uzsākt šī gada oktobrī un realizēt pakāpeniski – pa apkaimēm. Informācija par teritorijām, kurās darbi tiks veikti, sekos. Iedzīvotāji tiek aicināti izturēties ar sapratni gadījumos, ja darbiniekiem uz laiku nepieciešams iekļūt daudzdzīvokļu ēku pagrabos, norobežot brauktuvi vai ietvi, lai nodrošinātu piekļuvi skaitītājiem.

Iedzīvotāji, kuru īpašumos tiks uzstādītas jaunās attālinātās nolasīšanas iekārtas un datus vairs nebūs nepieciešams iesniegt manuāli, par to tiks informēti, saņemot rakstisku paziņojumu. Ņemot vērā, ka pilnīga telemetrijas projekta ieviešana Rīgas iedzīvotājiem plānota piecu gadu laikā, līdz šādas ziņas saņemšanai ūdens patēriņa rādītāji SIA “Rīgas ūdens” jāiesniedz kā līdz šim.

AS “Sadales tīkls” iepriekš ir guvusi nozīmīgu pieredzi viedās uzskaites risinājumu izstrādē un uzturēšanā, 2023. gadā noslēdzot viedo elektroenerģijas skaitītāju ieviešanas programmu vairāk nekā 1 miljonam pieslēgumu visā Latvijā. Līdzīgi kā tas darbojas AS “Sadales tīkls” skaitītāju parka apsaimniekošanā, uzņēmuma izstrādātie viedās uzskaites risinājumi piedāvā automatizēt iekšējos procesus arī citiem uzņēmumiem, kuru darbība paredz regulāru patēriņa datu nolasīšanu, apstrādi un verificētu datu izmantošanu norēķinos ar klientiem. Balstoties gūtajā pieredzē, uzņēmums spējis rast efektīvu risinājumu - vairāku tehnoloģiju kombināciju, kas ļauj attālināti nolasīt skaitītāju rādījumus arī vietās, kur ir apgrūtināta atsevišķu komunikācijas tehnoloģiju darbība. Tas ir īpaši nozīmīgi ūdensapgādē, jo ūdens skaitītāji nereti atrodas šahtās, kas ieraktas dziļi zemē un var būt applūdušas.

Par SIA “Rīgas ūdens”:

SIA “Rīgas ūdens” ir lielākais ūdenssaimniecības uzņēmums Latvijā, kas nodrošina ūdens ieguvi, attīrīšanu un piegādi, kā arī notekūdeņu savākšanu un attīrīšanu Rīgā un tās apkārtnē. Uzņēmuma prioritāte ir augstas kvalitātes pakalpojumu nodrošināšana, infrastruktūras attīstība un ilgtspējīga resursu izmantošana. “Rīgas ūdens” ir pirmais pašvaldības uzņēmums Latvijā, kas piesaistījis finansējumu kapitāla tirgū, un pirmais Ziemeļeiropas uzņēmums, kas emitējis obligācijas saskaņā ar Eiropas Zaļo obligāciju (EuGB) standartu.

Saistītas tēmas

Mājokļi Uzņēmējdarbība