Mājokļi
Daudzdzīvokļu māja

Pirmdien, 3. oktobrī, pašvaldības uzņēmums “Rīgas namu pārvaldnieks” (RNP) pieslēdzis apkuri pirmajām mājām, kuru pilnvarotās personas iesniedza kopības lēmumus par apkures pieslēgšanu.

Negaidot apkures sezonas sākumu, to iespējams pieslēgt tām dzīvojamām mājām, kuru kopīpašnieki ir iesnieguši kopības lēmumu par apkures pieslēgšanu vai to izdarījusi mājas pilnvarotā persona. Šobrīd centralizētu apkures pieslēgšanu visām RNP mājām, balstoties uz laika prognozi, provizoriski plānots sākt līdz oktobra vidum. 

Šobrīd saņemtais jautājumu skaits par apkures pieslēgšanas sākšanas datumu ir desmitkārt mazāks kā pirms gada, kad pirmā RNP klientu ēka, balstoties uz dzīvokļu īpašnieku kopības lēmumu, apkurei tika pieslēgta jau 15. septembrī, bet vēl vairākas ēkas, atbilstoši kopību lēmumiem, apkurei tika pieslēgtas septembra otrajā pusē. Šogad laika apstākļi ir atšķirīgi. Lēmums par konkrētu apkures pieslēgšanas datumu joprojām saņemts tikai no divu māju pilnvarotajām personām. Citu māju pārstāvji, kuri parasti izmanto individuālu grafiku, apkurei pieslēdzoties ātrāk, šogad nav izteikuši šādu vēlmi. Iespējams, tas saistīts ar apstākli, ka atbilstoši šā brīža laika prognozei, nedēļas otrajā pusē gaiss iesils līdz pat +17 grādiem.   

Apkuri pieslēdz balstoties uz ilgtermiņa laikapstākļu prognozēm, lai izvairītos no nepamatotas daudzdzīvokļu māju iedzīvotāju saldēšanas un ar to saistītu māju elektriskās instalācijas sistēmām neatbilstošas jaudas elektroapsildes iekārtu lietošanas. Jāņem vērā, ka apkures pieslēgšana RNP mājās aizņem aptuveni nedēļu. RNP tehniski ir gatavs apkures sezonas sākšanai, vairumam māju ar centralizēto siltumapgādes sistēmu – siltummezgli bija tehniski gatavi jau 1. septembrī. Remontdarbi turpinās atsevišķos siltummezglos, visus darbus pabeidzot līdz apkures sezonas sākumam. 

RNP apsaimniekotajās mājās plāno samazināt apkures temperatūru par 1-2 grādiem, lai mazinātu izmaksas par aptuveni 5-10%. Kā arī atgādinām, ka joprojām dzīvokļu īpašnieki ar vairākuma balsojumu var pieņemt kopības lēmumu par to, lai temperatūra netiktu samazināta.

Būtisks darbs paveikts kopējā parāda samazināšanā, par ko jāpateicas klientiem, jo maksājumu disciplīna ir ļoti augsta. Apkures sezonas beigās RNP klientu parāds par saņemto siltumenerģiju bija 3,6 miljoni eiro. Neatlaidīga darba rezultātā, šobrīd RNP pārvaldīto māju kavētais parāds pret RS ir ap 0,8 miljoni eiro. RNP iesniedzis virkni apliecinājumu darbam ar debitoriem – informāciju par debitoriem, kuru parādi nodoti ZTI, informāciju par parādiem, kas ir nepiedzenami, kā arī informāciju par miršanas faktu atsevišķos gadījumos. Būtiski, ka no š.g. 1.septembra netiek piemēroti soda procenti kavētiem maksājumiem ne no AS “Rīgas siltums”, ne no RNP puses.

Atgādinām, ka gadījumos, ja radušās finansiālas grūtības, jāvēršas Rīgas Sociālajā dienestā. Papildu informācija pieejama, zvanot pa Rīgas domes Labklājības departamenta BEZMAKSAS informatīvo tālruni 80005055, ārpus darba laika darbojas balss pastkastīte, vai darba dienās darba laikā pa Rīgas Sociālā dienesta informatīvo tālruni 67105048. Aktuālā informācija mājas lapā: www.ld.riga.lv.


Papildu informācija: Una Grenevica SIA "Rīgas namu pārvaldnieks", e-pasts: Una.Grenevica@rnparvaldnieks.lv