Informācija medijiem Mājokļi
Būvniecības kultūrmantojuma ēkas
Lita Krone, LETA

Pašvaldības uzņēmums “Rīgas namu pārvaldnieks” (RNP) piektdien, 8. oktobrī, sācis apkures pieslēgšanu visiem klientiem, lai nodrošinātu apkures pakalpojumu arī tām mājām, kuras līdz šim netika pieslēgtas apkurei klientu parādsaistību dēļ.

“Rīgas pašvaldības un kapitālsabiedrību veiksmīgas sadarbības rezultātā apkuri pieslēgs visām Rīgas ēkām! Tas ir īpaši svarīgi tagad, kad valstī izsludināta ārkārtējā situācija. Paldies “Rīgas namu pārvaldniekam”, kas ilgstoši strādājis ar parādniekiem un panācis ievērojamu parādu progresu šajā jomā, kā arī “Rīgas siltumam” un pilsētas izpilddirektoram Jānim Langem par aktīvo rīcību!”, uzsver Rīgas domes priekšsēdētājs Mārtiņš Staķis.

Plānots, ka visām RNP apsaimniekošanā esošajām mājām apkures pakalpojums tiks nodrošināts tuvāko dienu laikā, tomēr jāņem vērā, ka pēc tam divu nedēļu laikā notiks sistēmas stabilizēšanas darbi. 

RNP valdes priekšsēdētājs Ronalds Neimanis: "AS “Rīgas Siltums” sociāli atbildīgais lēmums uzņemties saistību pildīšanu attiecībās ar saviem klientiem, beidzot ļaus mums nākamo trīs dienu laikā pieslēgt apkurei visus RNP klientus. Lai nodrošinātu atbilstošus apstākļus klientu mājās, ir dots uzdevums pieslēgšanu apkurei veikt arī brīvdienās, to pabeidzot līdz pirmdienai."

Aktīvi strādājot ar parādniekiem, ir panākts straujš un apjomīgs parāda samazinājums, šobrīd parāds ir sarucis gandrīz desmit reizes līdz 0,3 miljoniem eiro iepriekšējo 2,6 miljonu eiro vietā. Šis ir vēsturiski lielākais RNP atgūtais parāds par apkuri. Darbs pie parādu piedziņas tiks turpināts, kā arī RNP strādās pie tā, lai atbildīgās iestādes – Ekonomikas ministrija mainītu regulējumus, kas ir pretrunā ar godprātīgo klientu tiesībām saņem pakalpojumu.

Iestājoties ārkārtējai situācijai un pieaugot Covid-19 saslimstībai, AS “Rīgas siltums”, neraugoties uz parādiem, aicinājis pieslēgt apkuri visām daudzdzīvokļu dzīvojamām mājām jau tuvākajā laikā.  Siltumapgādes uzņēmums saskaņos apkures pieslēgšanu visām daudzdzīvokļu dzīvojamām mājām, kuru siltummezgla un siltumapgādes sistēma ir sagatavota apkures sezonai un ir veikta hidrauliskā pārbaude. 
“Rīgas siltums” mudina pasteigties un tehniski sakārtot ēku individuālos siltummezglus un iekšējo siltumapgādes sistēmu, lai rīdziniekiem tiktu nodrošināta droša siltumapgāde. Tas ļaus iedzīvotājiem jau tuvākajā laikā mājās saņemt apkuri.

Arī šajā apkures sezonā “Rīgas siltums” rīkosies sociāli atbildīgi un ārkārtas situācijas laikā neaprēķinās soda procentus par kavētiem maksājumiem. 

AS “Rīgas siltums” valdes priekšsēdētājs Normunds Talcis: “Ļoti ceram, ka šie soļi ļaus klientiem vieglāk pārvarēt jauno apkures sezonu, kas solās būt gana izaicinoša, ņemot vērā siltuma tarifa pieaugumu dēļ straujā energoresursu cenu kāpuma.  Pie šobrīd ārkārtīgi augstajām kurināmā un pirktās enerģijas cenām ir svarīgs katrs laikā veikts maksājums, tādēļ ļoti ceram, ka klienti centīsies norēķināties savlaicīgi, lai siltumapgādes uzņēmums spētu nodrošināt drošu siltumapgādi rīdziniekiem. Pateicamies klientiem, kas neraugoties uz sarežģītajiem apstākļiem, norēķinās par saņemtajiem siltumapgādes pakalpojumiem!”

Uzņēmums arī mudina namu pārvaldniekus, sadarbībā ar dzīvokļu īpašniekiem, izvērtēt un ieviest ēkās enerģijas taupīšanas pasākumus, jo rēķinu veido ne tikai tarifs, bet arī siltuma patēriņš. Šeit vietā ir atgādinājums, ka 1 grāda samazinājums telpās ir mīnuss 5% rēķinā.