Cena
Bezmaksas
Izpildes termiņš darba dienās
-
Uzzināt vairāk
Saņēmējs
Fiziska persona
Uzzināt vairāk
Saņemšanas ierobežojumi
-

Īslaicīgās sociālās aprūpes un sociālās rehabilitācijas institūcijas pakalpojums pilngadīgām personām ar garīga rakstura traucējumiem (turpmāk - pakalpojums "Atelpas brīdis") nodrošina diennakts sociālās aprūpes un sociālās rehabilitācijas pakalpojumu kompleksu ar izmitināšanu institūcijā, īslaicīgi aizstājot pastāvīgajā aprūpes procesā iesaistītos piederīgos.

Procesa apraksts

  1. Pakalpojuma pieprasīšana
    Lai saņemtu pakalpojumu "Atelpas brīdis", persona (uzrādot personu apliecinošu dokumentu) vai tās likumiskais pārstāvis (uzrādot personu apliecinošu dokumentu un pilnvarojuma līgumu) vēršas Rīgas Sociālajā dienestā un iesniedz:
    1) iesniegumu, kurā norāda problēmu un tās vēlamo risinājumu;
    2) ģimenes ārsta izsniegtu izziņu par personas veselības stāvokli, kurā norādīts(-i) funkcionālo traucējumu veids(-i) un akūtas infekcijas (piemēram, plaušu tuberkuloze aktīvajā stadijā, akūtas infekcijas slimības) pazīmes (ja tādas ir), kas var ietekmēt sociālo pakalpojumu sniegšanas kārtību, rekomendācijas aprūpei un profilaksei;
    3) psihiatra atzinumu par personas psihisko veselību un speciālajām (psihiatriskajām) kontrindikācijām sociālo pakalpojumu saņemšanai;
    4) citus dokumentus, (ja tie nepieciešami lēmuma pieņemšanai par pakalpojuma "atelpas brīdis" piešķiršanu).

    Persona var izvēlēties saņemt pakalpojumu saskaņā ar Rīgas valstspilsētas pašvaldības iepirkumu nodrošinātā pakalpojuma „Atelpas brīdis” sniedzēja institūcijā vai pie valsts informācijas sistēmā "Sociālo pakalpojumu sniedzēju reģistrs" reģistrēta pakalpojuma „Atelpas brīdis” sniedzēja, ar kuru pašvaldība noslēgusi sadarbības līgumu par pakalpojuma „Atelpas brīdis” samaksas līdzfinansēšanu

    Dokumentus Rīgas Sociālajā dienestā var iesniegt arī parakstītus ar drošu elektronisku parastu vai iesūtīt pa pastu.
    Lai noskaidrotu, kurā Sociālā dienesta teritoriālajā centrā personai ir jāvēršas, var zvanīt pa tālruni 67105048, 25770080 vai 80005055.
     

  2. Pakalpojuma apmaksa
    Samaksas kārtība noteikta Rīgas domes 06.03.2020. saistošo noteikumu Nr.3 "Rīgas pilsētas pašvaldības sniegto sociālo pakalpojumu saņemšanas un samaksas kārtība" XXIX. sadaļā "Sociālo pakalpojumu samaksas kārtība".

    Rīgas Sociālais dienests nosaka personas līdzmaksājuma apmēru par pakalpojumu „Atelpas brīdis” (līdz 30 dienām kalendāra gadā), ko aprēķina, vērtējot personas (mājsaimniecības) ienākumus, bet nevērtējot materiālo stāvokli (tostarp personas (ģimenes) rīcībā esošos finanšu līdzekļu uzkrājumus).

    Netiek izvērtēti klienta atsevišķi dzīvojošā apgādnieka ienākumi.

    Par pakalpojumu „Atelpas brīdis” persona (ģimene) maksā, ja personas (mājsaimniecības) rīcībā esošie līdzekļi pārsniedz Latvijas Republikā noteiktās minimālās algas apmēru katram ģimenes loceklim (700 EUR vienai personai). Pakalpojuma apmaksu veic no personas (ģimenes) rīcībā esošajiem līdzekļiem, kas veidojas kā starpība starp kopējiem personas (ģimenes) ienākumiem un 700 EUR katram ģimenes loceklim. Pēc pakalpojuma „Atelpas brīdis”apmaksas personas (mājsaimniecības) rīcībā esošie līdzekļi nedrīkst būt mazāki par Latvijas Republikā noteiktās minimālās algas apmēru katram ģimenes loceklim (700 EUR vienai personai).

    Ja persona izvēlas saņemt pakalpojumu „Atelpas brīdis” pie valsts informācijas sistēmā "Sociālo pakalpojumu sniedzēju reģistrs" reģistrēta minētā sociālā pakalpojuma sniedzēja, ar kuru Rīgas valstspilsētas pašvaldība noslēgusi sadarbības līgumu par pakalpojuma „Atelpas brīdis” samaksas līdzfinansēšanu, pašvaldība maksā starpību starp pakalpojuma „Atelpas brīdis” cenu un klienta veikto samaksu par pakalpojumu „atelpas brīdis” (ja tāda ir noteikta), bet ne vairāk kā 912 EUR gadā.

Pakalpojuma saņemšana
Pakalpojuma „Atelpas brīdis” ietvaros personai tiek nodrošināts:
- izmitināšana personas vajadzībām pielāgotās telpā;
- diennakts sociālās aprūpes pakalpojumi (uzraudzība, sociālā aprūpe vai palīdzība pašaprūpē, ārstēšanas plāna izpilde, t.sk. atbalsts medikamentu lietošanā, gultas veļa un tās maiņa, u.c.);
- personas vecumam, veselības stāvoklim un uztura normām atbilstoša ēdināšana, ne retāk, kā četras reizes dienā;
- sociālā darba speciālistu pakalpojumi (konsultācijas, personas sociālās aprūpes un/vai sociālās rehabilitācijas plānu sastādīšana, palīdzība un atbalsts sociālo problēmu risināšanā, ģimenes ārsta un citu veselības aprūpes speciālistu konsultāciju un apmeklējumu organizēšana, kontaktu uzturēšana un personas saskarsmes iespēju nodrošināšana ar personas piederīgajiem vai apgādniekiem, u.c.);
- nodarbības un speciālistu konsultācijas saskaņā ar personas sociālās aprūpes vai individuālās sociālās rehabilitācijas plāna ietvaros noteikto (piemēram, kognitīvo spēju, sadzīves un pašaprūpes iemaņu uzturēšana/attīstīšana, prasmju un kustību attīstību veicinošas nodarbības, ārstnieciskā fizkultūra u.c. nodarbības speciālistu vadībā; piemēram, ergoterapeita, fizioterapeita, psihologa u.c. speciālistu konsultācijas);
- informēšanas un izglītošanas pasākumi (par personas veselības stāvokli un rehabilitāciju (spēju un prasmju uzturēšana vai attīstīšana), speciālajiem palīglīdzekļiem, u.c. atbilstoši vajadzībai)
- pastaigas svaigā gaisā;

Persona pakalpojumu saņem institūcijā ar kuru Rīgas valstspilsētas pašvaldība noslēgusi līgumu par pakalpojuma „Atelpas brīdis” sniegšanu.

Ar pakalpojuma "Atelpas brīdis" sniedzējiem var iepazīties Rīgas valstspilsētas pašvaldības Labklājības departamenta mājas lapā https://ld.riga.lv sadaļas "Pakalpojumi" apakšsadaļā "Sociālie pakalpojumi" - "Sociālie pakalpojumi personām ar garīga rakstura traucējumiem".

Rīgas Sociālā dienesta informatīvais tālrunis: 67105048, 25770080.

Rīgas valstspilsētas pašvaldības Labklājības departamenta bezmaksas informatīvais tālrunis: 80005055

   Rīgas Sociālā dienesta lēmumu var apstrīdēt Rīgas valstspilsētas pašvaldības Labklājības departamentā (Baznīcas iela 19/23, Rīga, LV-1010) viena mēneša laikā no Rīgas Sociālā dienesta lēmuma paziņošanas dienas, Rīgas valstspilsētas pašvaldības Labklājības departamenta lēmumu iespējams pārsūdzēt Administratīvajā rajona tiesā, (Baldones ielā 1A, Rīga, LV-1007) viena mēneša laikā no tā spēkā stāšanās dienas Latvijas Republikas normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā.