Datums 27. oktobris, 2025 – 9. novembris, 2025
LaiksVisu dienu
Vieta Rīga
Šķīvis ar ēdienu

Šajā rudenī kā allaž Rīga kļūs par kulinārās daudzveidības galvaspilsētu – divu nedēļu garumā pilsētas iedzīvotājus un viesus gaidīs Rīgas restorānu nedēļa, kas ik sezonu piedāvā iepazīt Latvijas garšu bagātību un restorānu šefpavāru virtuozitāti par īpašām cenām. Arī šoreiz trīs kārtu maltīte apmeklētājiem būs pieejama vairākās cenu kategorijās – 30, 35 un 40 eiro, kā arī 45 eiro prestižajā Michelin Guide ceļvedī iekļautajos restorānos.

Šogad pasākumā piedalīsies 61 restorāns, no kuriem 11 ir pārstāvēti Michelin Guide ceļvedī, tie ir: Whitehouse, Barents, SEASONS at Grand Palace Hotel, Chef`s Corner Restaurant & Bar, Stage22 Bar & Restaurant, FERMA, Tails, Entresol, 3 pavāru restorāns, NEIBURGS un Le Dome, kuros ekskluzīvu maltīti varēs nobaudīt par īpašu cenu - 45 eiro.

Lai nodrošinātu augstāko kvalitāti un atbilstību galvenajiem nosacījumiem – sezonāli un pēc iespējas vietējās izcelsmes produkti, kas atspoguļo Latvijas moderno virtuvi – pirmo reizi restorānu piedāvātās ēdienkartes izvērtēja profesionāla žūrija, kuras sastāvā “Bocuse d'Or Latvia” akadēmijas prezidente Svetlana Riškova, Michelin Guide restorāna "KEST” (Cēsis) šefpavārs Māris Jansons, Michelin Guide restorāna “36. Līnija" (Jūrmala) šefpavārs Lauris Aleksejevs.

“Jūtos patiesi gandarīts, ka mums kā pilsētai un arī kā aģentūrai, kas ir galvenais Restorānu nedēļas projekta īstenotājs jau gadiem, ir izdevies šo tradīciju noturēt ne vien dzīvu un ļoti populāru, bet arī piesaistīt arvien jaunus apmeklētājus un dalībniekus, kā arī ieviest jaunas nianses. Piemēram, šogad restorānu piedāvājumus izvērtēja profesionāla žūrija no nozares, kas sniedza savu ieskatu un vērtējumu par ēdienkartēm. Jāsaka, ka jau atkal esam saņēmuši rekordaugstu dalībnieku pieteikumu skaitu, kas vieš pārliecību – Restorānu nedēļa ir projekts, ko ar nepacietību gaida gan restorānu pārstāvji, gan viesi,” uzsver Freds Birkavs, Rīgas investīciju un tūrisma aģentūras direktors.

Žūrijas pārstāve, “Bocuse d'Or Latvia” akadēmijas prezidente izveidotāja un vadītāja Svetlana Riškova, pēc ēdienkaršu vērtēšanas uzsver: “Rīgas Restorānu nedēļas konceptam ir tradīcijas un prestižs. Tā ir radīta, lai popularizētu Latvijas kulināriju ārzemju viesiem un īpaši vietējiem iedzīvotājiem, kuriem ir iespēja nogaršot sezonālu un kvalitatīvu ēdienu ar stāstu, izbaudīt restorānu kultūru un darīt to mērķtiecīgi, jēgpilni un par ļoti pieejamu cenu. Tā ir iespēja šefpavāriem, viesmīļiem, bārmeņiem, kā arī visiem darbiniekiem divas reizes gadā izveidot ciešāku saikni ar viesiem un akcentēt savu stilu, garšu un ideju par Latvijas sezonālo un kvalitatīvo ēdienu. Ēdiens vai dzēriens var būt mūsdienīgs vai tradicionāls, bet galvenais tajā ir patiesa un atbildīga attieksme, Latvijas ražotāju un zemnieku produktu kvalitāte, kā arī savvaļas dabas velšu burvība.”

Šajā reizē visi dalībnieki ir patiesi veltījuši izdomu un pūles, lai piedāvājumā iekļautu gan lokālus produktus, gan piešķirtu ēdienam mūsdienīgas nianses. Kā visbiežāk izmantotās sastāvdaļas izceļas Latvijas gardumi – ķirbji, bietes, āboli, plūmes, cidonijas, smiltsērkšķi, kā arī  meža veltes – sēnes, medījuma gaļa, ogas.

“Atceros laikus, kad šis projekts tikai sākās. Toreiz vēl biju Bibliotēkas No1 šefs un biju diezgan skeptisks – likās, kam to vispār vajag, nekas nesanāks un tāpat neviens nenāks. Tagad, pēc 10 gadiem, redzu, cik labi šis projekts ir attīstījies un cik daudz tas palīdz popularizēt ēšanu ārpus mājas. Ir skaidrs, ka cilvēkiem tas patiešām patīk. Domāju, ka kopējam konceptam ir jābūt, lai saglabātu līmeni un tematiku. Protams, tas var mainīties gadu no gada, kā tas ir citās valstīs. Svarīgākais ir kvalitāte, jo būtiski ir nesabojāt pasākuma reputāciju – īpaši jaunajiem viesiem, kas tikai sāk apmeklēt

restorānus. Ļoti interesanti ir tas, ka, apkopojot rezultātus, var redzēt tendences un to, par ko pavāri domā un ko eksperimentē savās virtuvēs. Produkti ir kvalitatīvi, bieži redzama ļoti augsta izdoma un jūtams, ka pārsvarā izmantotas labas sastāvdaļas. Secinājums – izcelta aktivitāte masveidā piesaista cilvēkus, un, ja tiek pielietots kvalitatīvs mārketings, viss darbojas. Super – man tiešām ir prieks!” stāsta Māris Jansons, restorāna “Kest” šefpavārs.

Savukārt, trešais žūrijas pārstāvis, šefpavārs un restorāna “36. Līnija” (Jūrmala) līdzīpašnieks Lauris Aleksejevs, dalās savos iespaidos par restorānu šīs sezonas piedāvājumu:

“Vairākas reizes pārlasot  katra dalībnieka “rokrakstu”, atklājas liela pozitīva daudzveidība un izpildījuma stils. Daudzu redzējums ir “ārpus kastes”, izmantojot visiem mums zināmos, vietējos produktus un šķietami klasiskos garšu salikumus. Īpaši aizraujoši šķita, ka vairākiem dalībniekiem ēdienkartes teksts bija ļoti pārdomāts un oriģināls ar savu stāstu – tas var būt tieši tas iemesls, kāpēc viesis vēlas doties uz konkrēto vietu! Paldies par tik jauku, organizētu, mārketingu atbalstošu notikumu Rīgas gastronomijas ikdienā – tas liek turēt tonusā katru šefpavāru un viņa komandu, lai sniegtu to labāko. Tikai tā mēs visi kopā varam sasniegt vienu lielu mērķi – padarīt viesi priecīgu un pārsteigtu, pašiem gūstot gandarījumu par paveikto, izmantojot Latvijas produktus un pasniedzot tos ar savu rokrakstu. Tā tik turpināt!”

 
Plašāka informācija pieejama tīmekļa vietnē liveriga.com.

Saistītas tēmas