Pilsētā un sabiedrībā
Tūristi Rīgā

Lai izstrādātu efektīvu tūrisma nozares atjaunošanas plānu, Rīgas Tūrisma Attīstības Birojs (RTAB) ir veicis partneru aptauju par tūrisma nozarei nepieciešamajiem atbalsta pasākumiem. Iesūtītās idejas iespēju robežās tiks iekļautas topošajā Tūrisma nozares atjaunošanas plānā.

Nozares uzņēmumi ir vienoti un uzskata, ka krīzē un īpaši pēc krīzes:

  • RTAB jāturpina īstenot starptautiskas mārketinga aktivitātes, lai uzturētu Rīgas kā tūrisma galamērķa tēlu un garantētu strauju tūristu atgriešanos galvaspilsētā;
  • Pēc ārkārtējās situācijas atcelšanas jāīsteno „Live Riga” pasākumi, kas vērsti uz vietējiem iedzīvotājiem un nodrošina tūlītēju atbalstu viesmīlības nozarei, tai skaitā, „Rīgas restorānu nedēļa”, „Streetfood festivāls”, Ziemassvētku tirdziņš u.tml.
  • Jāatliek Tūrisma nodokļa ieviešana vismaz līdz 2022. gadam, lai nemazinātu Rīgas starptautisko konkurētspēju.

Ņemot vērā, ka valstu robežas tiks atvērtas pakāpeniski, birojs ir pārdefinējis arī primāros mērķa tirgus un apzinās, ka pēc krīzes vispirms starptautiskā mārketinga aktivitātes tiks fokusētas uz tūristu piesaisti no kaimiņvalstīm – Lietuvas, Igaunijas un Skandināvijas valstīm (Zviedrija, Norvēģija, Somija), cerot, ka tām sekos un tūrisma operatoriem atvērsies arī vāciski runājošais tirgus (Vācija, Austrija, Šveice), kā arī Beniluksa (Belģija, Nīderlande, Luksemburga) un citas valstis.

Uzņēmumi (restorāni, bāri, kafejnīcas, muzeji, apskates vietas utt.) ir pauduši vēlmi kopīgi ar RTAB un „Live Riga” īstenot stāstu sēriju, kuras ietvaros dalās savā krīzes pieredzē. Mūsuprāt, tā ir lieliska un jau tagad realizējama ideja. Tāpēc, lai popularizētu nozares uzņēmumu radošu pieeju krīzes pārvarēšanā, aicinām uzņēmumus sūtīt savus iedvesmas stāstus uz e-pastu: pr@liveriga.lv

Tāpat RTAB ir izveidojis un aicina sekot aktualitātēm jaunajā „Facebook” lapā: https://www.facebook.com/RTABirojs/