Šī rudens Rīgas Restorānu nedēļa kļuvusi par vienu no līdz šim veiksmīgākajām gan apmeklētības, gan restorānu un viesu atsauksmju ziņā, sasniedzot līdzšinējo rekordu — 22 tūkstošus apmeklētāju. Tas apliecina, ka Rīgas gastronomijas tradīcija turpina attīstīties un restorānu nedēļa arvien nostiprinās kā nozīmīgs notikums pilsētas kultūras dzīvē.
Rīgas restorānu nedēļa šosezon norisinājās no 27. oktobra līdz 9. novembrim un pulcēja vairāk kā 60 pilsētas restorānu, kuri snieguši informāciju par rezultātiem un dalījušies ar atsauksmēm.
“Gan organizatori, gan iesaistītie restorāni norāda, ka šīs restorānu nedēļas piedāvājums bija īpaši augstas kvalitātes gan šefpavāru radošuma, gan izpildījuma ziņā. Tas sniedz pārliecību, ka šajā reizē izvēlētais restorānu atlases koncepts, kad piedāvājumu vērtēja īpaši izveidota žūrija, sniedzis vēlamo rezultātu, un pasākuma, kura galvenajā lomā ir ēdiens, kvalitātes latiņa noturēta ļoti augstu,” norāda Rīgas investīciju un tūrisma aģentūras direktors Fredis Bikovs.
Patiess gandarījums, ka arī pašiem restorāniem šis ir gaidīts notikums, ko viņi augstu novērtē arī savos komentāros, atbildot uz jautājumu, kas restorānu nedēļas laikā izdevās vislabāk: “Kopumā izdevās piesaistīt vēl vairāk cilvēku, kas apmeklē restorānu nedēļu, kā arī dzirdot atsauksmes, sapratu, ka restorānu nedēļas piedāvājumu līmenis kopumā ir cēlies, “, atzīst restorāna “LeDome” pārstāvis. “Izdevās mūsu komandas kopdarbs vietējo produktu izmatošanā un prezentēšanā — bez ķirbja un medus — gan Kotiņu šķelto zirņu risotto, gan ābolu un seleriju kompots, gan latviešu siļkes un kazas siera duo,” komentē restorāna “Whitehouse” pārstāvji, savukārt, restorāns “Flo” norāda: “Ļoti labi bija organizēta reklāma, jo viesi zvanīja un veica rezervācijas jau no pirmās dienas. Var secināt, ka tie bija apmeklētāji, kas nevis saņēmuši rekomendācijas, bet tieši reklāmas mudināti.”
Restorāni šoruden īpaši uzteikuši laicīgu un pamanāmu reklāmas kampaņas un komunikācijas stratēģiju. Savlaicīgi uzsāktā publicitāte sociālajos tīklos, medijos un pilsētvidē nodrošināja plašu pamanāmību un radīja vienotu, kvalitatīvu un pievilcīgu vizuālo tēlu, kā arī mudināja apmeklētājus jau laicīgi sākt izvēlēties restorānu un pat vairākus, kur izbaudīt maltīti. Rīgas investīciju un tūrisma aģentūra, kas ir Rīgas restorānu nedēļas organizators, šoreiz piesaistīja arī plaši atpazīstamus sociālo mediju influencerus, kas sev raksturīgā un izklaidējošā manierē aicināja apmeklētājus doties uz restorānu nedēļu, kā arī mārketinga kampaņas ietvaros tapa īsi video stāsti ar Rīgas restorānu šefpavāriem, kas digitālajos medijos guva plašu iesaisti.
Šoruden izdevies sasniegt arī ievērojami plašāku auditoriju — pie galdiņiem sēdās ne tikai pastāvīgie gardēži, bet arī daudzi pirmreizējie apmeklētāji, iepazīstot jaunas garšas un, cerams, kļūstot arī par jauniem regulārajiem viesiem. Turklāt, īpaši izceļams ir ārvalstu viesu pieplūdums: pēc restorānu sniegtās informācijas 10–15% no visiem apmeklētājiem šoruden bijuši viesi no ārvalstīm, kuri aktīvi izmantojuši iespēju iepazīt mūsdienu Latvijas virtuvi.