Rīgas domes Labklājības departaments šogad vairākas reizes pārbaudīja sociālās aprūpes centrus “Liepa” un “Senlejas”, kur pakalpojumus sniedz SIA “Senioru nams”. Šajās pārbaudēs konstatēti būtiski trūkumi, kas vairākus mēnešus pilnībā nav novērsti. Lai nodrošinātu, ka iedzīvotāji bez pārtraukuma var saņemt kvalitatīvu sociālo aprūpi institūcijā, pašvaldība ir radusi risinājumu, kas nepārsniedz tās budžetā paredzētā finansējuma apmēru.

Pārbaudes sociālās aprūpes centros tiek veiktas regulāri – to dara gan pašvaldība, gan citas atbildīgajās institūcijas. Arī Tiesībsarga birojs, Labklājības ministrija, Veselības inspekcija un Pārtikas un veterinārais dienests pārbaudīja abu sociālās aprūpes centru darbu un fiksēja līdzīgas problēmas – insekti telpās, nolietoti priekšmeti, nepietiekama higiēna, netiek nodrošināts cilvēku privātums. Tiesībsarga biroja pārstāvis, apmeklējot sociālās aprūpes centru “Liepa”, konstatēja, ka nav ieviesti vairāki iepriekš sniegtie ieteikumi. Šogad 16. aprīlī Tiesībsarga birojā notika sanāksme, kurā piedalījās Rīgas Sociālā dienesta un Labklājības departamenta pārstāvji, kā arī atbildīgās valsts institūcijas. Tajā tika pārrunāta situācija sociālās aprūpes centros “Liepa” un “Senlejas” un nepieciešamie risinājumi.

Arī Labklājības departaments veica atkārtotas pārbaudes abos sociālās aprūpes centros. Tajās konstatēts progress: veikts telpu kosmētiskais remonts, uzlaboti personu dzīves apstākļi, daļēji nomainītas mēbeles, nodrošināta tīra vide. Tomēr vēl nepieciešami papildu uzlabojumi, piemēram, sanitārās tehnikas remonts un aizslietņu iegāde klientu privātuma nodrošināšanai. Rīgas Sociālais dienests saņēmis informāciju par iespējamu nepilnību naudas izmaksu jautājumā vienam no klientiem, par ko pakalpojuma sniedzējam ir pieprasīts paskaidrojums.

Labklājības ministrija noteikusi, ka visiem pārkāpumiem jābūt novērstiem nekavējoties, bet ne vēlāk kā līdz šī gada 30. jūnijam.

Tā kā trūkumi pakalpojumu kvalitātē atkārtojas un līdz šim ir novērsti tikai daļēji, Rīgas Sociālais dienests uzskata, ka SIA “Senioru nams” vairs nespēj nodrošināt vajadzīgo kvalitāti pakalpojumam. Tāpēc tika rosināts pārtraukt līgumu par bezpajumtnieku sociālo īslaicīgo aprūpi.

Šobrīd Rīgas pašvaldība ir radusi risinājumu pakalpojuma nepārtrauktības nodrošināšanai, ievērojot pašvaldības budžetā šim mērķim paredzēto finansējuma apmēru. Atbilstoši Rīgas Sociālā dienesta veiktajai cenu aptaujai pakalpojuma sniegšanas tiesības ieguva SIA “SP Labāka rītdiena”. Tā kā pašlaik spēkā esošā līgumā ar SIA “Senioru nams” noteiktais finansējums tuvojas beigām, Rīgas Sociālais dienests pakāpeniski pārcels daļu klientu – bez pajumtes palikušus cilvēkus ar aprūpes vajadzībām - uz SIA “SP Labāka rītdiena”.

Pārejas periodā darbosies abi līgumi, un dienests sekos līdzi, lai netiktu pārsniegts noteiktais pakalpojuma apjoms un budžetā paredzētais finansējuma apmērs. Kad klienti būs pārvietoti, ar SIA “Senioru nams” tiks pārtraukts tikai līgums par īslaicīgās sociālās aprūpes institūcijas pakalpojumu personām bez noteiktas dzīvesvietas, bet tiks turpināts ilgstošās sociālās aprūpes un sociālās rehabilitācijas pakalpojums institūcijā.

Informāciju sagatavoja: Antra Gabre, Rīgas pašvaldības Ārējas komunikācijas nodaļas projektu koordinatore, e-pasts: antra.gabre@riga.lv

Saistītas tēmas

Informācija medijiem Pašvaldībā Sociālais atbalsts