Informācija medijiem Rīgas domē Pilsētā
Bolderājas kapsēta no augšas

Otrdien, 25.maijā,  Rīgas domes Mājokļu un vides komitejas deputāti akceptēja grozījumus noteikumos, kas paredz izmaiņas Mājokļu un vides departamenta sniegtajos maksas pakalpojumos. Grozījumu mērķis ir pārskatīt un aktualizēt maksas pakalpojumus, precizējot pakalpojumu mērķus un nepieciešamību mainoties ekonomiskai situācijai ilgtermiņā.

Izmaiņas  pašvaldības Kapsētu pārvaldes sniegtajos maksas pakalpojumos nav veiktas kopš 2010. gada un vairāki tajos iekļautie pakalpojumi zaudējuši savu aktualitāti, un tiks no cenrāža izņemti, savukārt vairākiem pakalpojumiem cenas tiek arī samazinātas, bet daži pakalpojumi tiek izmainīti un būs dārgāki.

Pakalpojumus, kuri saistīti ar kapa bedres rakšanu un aizbēršanu, palielinās tādā apmērā, lai tie segtu izdevumus par darbinieku algām un daļējām materiālu izmaksām. Pašlaik šā pakalpojuma izdevumi pārsniedz ieņēmumus un sastāda 35 eiro. Pēc grozījumu spēkā stāšanās šis pakalpojums būs 79 eiro. 

Tiek palielināta arī maksa par apbedīšanas pakalpojumiem: par zārka apbedīšanu vidēji par 50 eiro, bet par urnas apbedīšanu vidēji par 9 eiro. Ieņēmumi par šiem pakalpojumiem tiks novirzīti darbinieku darba apmaksai. Jau desmit gadus kapraču atalgojums nav būtiski mainīts un šobrīd tas vairs nav konkurētspējīgs, ar valsts darba tirgū piedāvāto atalgojumu, līdz ar to nav iespējams aizpildīt brīvās vakances un nodrošināt samērīgu slodzi.  

Kapsētu noslodzei palielinoties palielinās arī apsaimniekošanas izmaksas.  Neskatoties uz to, pašvaldībai ir svarīgi saglabāt iedzīvotājiem sniegto pakalpojumu kvalitāti un atvieglot to pieejamību. Iepriekš spēkā esošās atlaides atsevišķām iedzīvotāju grupām tiek saglabātas.

Kapsētu maksas pakalpojumu izmaiņas stāsies spēkā pēc to apstiprināšanas Rīgas domes sēdē. 


Informāciju sagatavoja:  Ilze Krūkle, Rīgas domes Komunikācijas pārvaldes projektu koordinatore, tālr.: 67181066, e-pasts: ilze.krukle@riga.lv