Ziema tuvojas. Vai Rīga ir gatava sniegam?

22. Novembris

Pēc neparasti karstas vasaras un silta rudens termometra stabiņš arvien biežāk noslīd līdz nulles atzīmei. Aiz kalniem vairs nav sniegs un puteņi.


Vai pilsētas dienesti ir gatavi ziemai?

Rīgas ielu, tiltu un satiksmes pārvadu uzturēšanu veic P/S Daugavas labā krasta uzturētājs un P/S Daugavas kreisā krasta uzturētājs.

Ziemas sezonā, pilsētas ielu uzturētāji strādā 24h režīmā, lai sākoties snigšanai, nekavējoties varētu veikt ielu, tiltu un satiksmes pārvadu attīrīšanu no sniega.

Satiksmes departaments atkārtoti norāda, lai neapdraudētu savu un citu satiksmes dalībnieku drošību, aicinām pārbaudīt savus transporta līdzekļus, to tehnisko stāvokli un atbilstību ziemas apstākļiem.

Ziemas apstākļos autovadītājiem ieteicams ievērot lielāku braukšanas distanci un izvēlēties laika apstākļiem atbilstošu braukšanas ātrumu.

Cik daudz pilsēta maksā par sniega tīrīšanu?

Rīgas domes Satiksmes departamentam ir izdalīts budžets ielu, tiltu un pārvadu uzturēšanai visa gada garumā no decembra līdz nākamā gada decembrim. Ik gadu tiek paredzēts, ka vislielākie tēriņi būs tieši ziemas mēnešos – decembrī, janvārī, februārī un martā, kad aktuāli ir sniega tīrīšanas un sniega izvešanas darbi, ielu, tiltu un pārvadu kaisīšanas darbi – vēlāk, pavasarī, ielu, tiltu un pārvadu attīrīšana no smiltīm, bedru labošana.

2017.gada decembrim līdz 2018.gada 30.novembrim ielu, tiltu un satiksmes pārvadu uzturēšanai piešķirts finansējums 18 172 512 euro ar PVN. Parasti aptuveni puse budžeta tiek tērēta ziemas darbiem.

Iepriekš prognozēt ielu, tiltu un pārvadu uzturēšanas izmaksas ziemas periodā nav iespējams, jo tās atkarīgas no laika apstākļiem un sniega apjoma. Ja gada beigās tiek konstatēts, ka sāk pietrūkt līdzekļi ziemas uzturēšanas darbiem, tie tiek piešķirti papildus.

Kurām ielām ir prioritāte, uzsākot sniega tīrīšanu?

Arī šogad, atkarībā no sniega apjoma, prioritāri tiks vispirms tīrītas maģistrālās ielas, kurās ir intensīva satiksme vai sabiedriskā transporta kustība, tilti un pārvadi. Kā arī ielas, kurās ir sabiedrībai nozīmīgi objekti – skolas, poliklīnikas, bērnu dārzi utl.

Jāņem vērā, ka ielu attīrīšana no sniega un kaisīšana ir atkarīga no laika apstākļiem.

Ja temperatūra ir pastāvīga un bez sniegšanas, tad kaisīšanas darbi nav nepieciešami, savukārt, ja gaisa temperatūra ir svārstīga- naktī mīnusi, bet pa dienu plusi, tad uz ielām veidojas apledojums un kaisīšana ir regulāra.

Saskaņā ar uzturēšanas darbu līgumiem, maģistrālām ielām, kurās ir intensīva satiksme vai sabiedriskā transporta kustība, tiltiem un pārvadiem ir jābūt attīrītiem no sniega 3h pēc snigšanas beigām.

Pabeidzot tīrīšanas darbus pilsētas maģistrālajās ielās, ziemas tehnika tiek nosūtīta uz rajona nozīmes ielām.

Jānorāda, ka rajona ielas uzturētāji var attīrīt no sniega tikai dienas laikā, jo vakaros un naktīs tajās ir novietoti personīgie transporta līdzekļi un sniega tehnika fiziski netiek cauri (tāpēc bieži ir novērojas, ka traktors atbrauc, un pabrauc garām). Lai šo risinātu, izvietojam pagaidu apstāties un stāvēt aizliegts ceļa zīmes, diemžēl, tās bieži neņem vērā, kavējot mūsu darbu.

Kas sniegu traucē notīrīt un kāpēc nepieciešamas "sniega biļetes"?

Pat ja Satiksmes departaments par pirmo sniegoto dienu uzzinātu mēsi pirms tās, būtu grūti uzrādīt labāku rezultātu, jo to ietekmē vairāki faktori:

  • sniega tehnikas daudzums. Pilsētai ir pieejamas kopā 59 ziemas tehnikas vienības – 34 kompleksās ielu tīrāmās un kaisāmās mašīnas, 16 kompleksās ietvju tīrāmās un kaisāmās mašīnas, 7 autogreideri, 2 sniega savācēji.
  • ja ir ilgstoša, intensīva snigšana, ziemas tehnika nespēj ar visu tikt galā uzreiz,
  • tāpat, tehnika iekļaujas kopējā satiksmes plūsmā, līdz ar to sastrēguma stundās var likties, ka tehnika vispār nestrādā;
  • transportlīdzekļu vadī8tāju gatavība ziemas sezonai – transportlīdzekļa tehniskais stāvoklis uc.

Kā risinājums ir ieviestas puteņa biļetes. Tās atbrīvo ielas no privātā transporta, ļaujot brīvi kursēt sabiedriskajam transportam, kā arī sniega tehnika ātrāk var veikt ielu attīrīšanu no sniega.

Satiksmes departaments sadarbojas ar Valsts SIA "Latvijas Vides, ģeoloģijas un meteoroloģijas centru". Saņemot brīdinājumus par gaidāmajiem laika apstākļiem, tiek arī izvērtēta rīcība – ieviest nākamajā dienā (vai tajā pašā) puteņa biļetes.

Tomēr jāsaprot, ka puteņa biļetes ir paredzētas ekstremālām situācijām, kad prognozēta intensīva snigšana ilgā laika posmā, nevis vienkārši ziemas laika apstākļi.

Lasiet arī:

Kurās Rīgas ielās ir sastopams “melnais ledus”?