Viss, kas jāzina par jaunajiem autobusiem “Solaris Urbino”

17. Oktobris

“Rīgas satiksme” ir saņēmusi jaunākos “Solaris Urbino” sērijas autobusus. Rīgas ielās jau kursē to analogi. 70 uzlabotās versijas autobusi – 35 12 metrus garie un 35 18 metrus garie transportlīdzekļi dažādos Rīgas maršrutos sāks kursēt līdz gada beigām. Tādējādi galvaspilsētā kursēs tikai zemās grīdas autobusi.


Jaunie autobusi ir daļa no 2013. gadā noslēgtā iepirkumu līguma, kas paredz 175 Polijā ražotu autobusu iegādi. Saskaņā ar šo līgumu, līdz gada beigām Rīgai tiks piegādāti jau 140 transporta vienības, savukārt atlikušās 35 tiks atvestas līdz 2019. gadam.

Foto: Riga.lv

Jaunie autobusi atšķiras gan pēc dizaina, gan pēc tehniskā aprīkojuma. Salīdzinājumā ar saviem vecākajiem “brāļiem”, salonos ir izvietotas jaunas elektroierīces. Piemēram, studenti un skolēni noteikti novērtēs jaunumus – USB uzlādes ligzdas, ar kuru palīdzību iespējams uzlādēt mobilo telefonu vai planšetdatoru – “ligzdas” atrodas vairākās salona vietās. Vertikālās margas ir aprīkotas ar papildus apgaismojumu vājredzīgiem cilvēkiem. Priekšējās sēdvietas aprīkotas ar papildus izbīdāmām margām, savukārt vietas bērnu ratiņiem un cilvēkiem ar kustību ierobežojumiem ir īpaši iezīmētas ar spilgtām krāsām. Ugunsdrošības uzlabošanai ikvienā autobusā ir uzstādīti divi ugunsdzēšamie aparāti.

Foto: Riga.lv

Pateicoties modernizētajam karkasam virsbūvei, autobusi ir kļuvuši vieglāki un jaudīgāki. Kā arī ekonomiskāki, jo samazinās degvielas patēriņš. No iekšpuses autobuss šķiet plašāks, kas jo īpaši svarīgi ir pasažieriem ar klaustrofobiju. Ārējā dizaina jaunums ir sānu paneļi. Tie ir pieskrūvēti ar vieglākiem elementiem un avārijas vai remonta gadījumā paneļa demontāža ir iespējama 10 minūšu laikā. Dzinēja un sānu vāku atvēršanas leņķis ir palielināts no 120 līdz 170 grādiem.

Foto: Riga.lv

Par to, kas vēl atrodams jaunajos autobusos: izbīdāma platforma ar elektromehānisko pievadu (invalīdiem), apsildes, ventilācijas un gaisa kondicionēšanas sistēma, integrētā borta informācijas sistēma, ekspluatācijas materiālu un rezervju daļu komplekts dabīgi dilstošajām detaļām 150 000 km noskrējienam, speciālo instrumentu komplekts. Autobusu papildaprīkojums paredz automātisku iekārtu ugunsgrēka dzēšanai dzinēja kamerā, braukšanas dinamikas regulēšanas sistēmu, iekšējos LCD monitorus un informācijas un sakaru iekārtas informācijas pārraidīšanai.

Foto: Riga.lv

Foto: Riga.lv

Kā portālam Rīga.lv pastāstīja SIA Solaris Bus&Coach Latvija vadītājs darbam ar klientiem Baltijas valstīs Rolands Katkēvičs, kopējais sēdvietu skaits autobusos nav mainījies – tas vēl aizvien ir 33+1. Taču ir palielinājies pieejamais vietu skaits grīdas līmenī. Urbino 3 (12 metru garš) modelī to bija desmit, bet jaunajā 12 metrus garajā Solaris Urbino ir 16 vietu, savukārt 18 metru garajā ir 24 vietas. 12 metru garajos autobusos ir pieaudzis arī stāvvietu skaits – no 104 līdz 110.

Foto: Riga.lv

 “18 metrus garajiem autobusiem no šī gada ir mainījušies ES regulu nosacījumi. Un ražotājiem ir jāparedz viena vieta personām ar kustību ierobežojumiem un viena vieta bērnu ratiņiem. Tāpēc sēdvietu skaits ir samazinājies par četrām. Klientu un vadītāju (pārskatāmības uzlabošanai) ērtībām tika pieņemts lēmums, ka pasažieri iekāps transportā pa otrajām durvīm,” atzīmēja Katkēvičs.

Foto: Riga.lv

Arī vadītājiem tagad būs ērtāk. Vadītāja sēdeklis ir pacelts par 5 cm – ir uzlabota redzamība un kontakts ar pasažieriem. Vēl viens pluss – jebkura stikla kreisais sāns ir novirzīts uz leju, tādējādi uzlabojas agrākās “aklās zonas” redzamība. “Tas ir ļoti svarīgi! Bieži vien ir gadījumi, kad no autobusa izkāpušie bērni cenšas uzreiz pārskriet ielu, izskrienot priekšā autobusam. Tagad vadītājs viņus redzēs,” atzīmē uzņēmuma pārstāvis. Labākai pārskatāmībai salonā un uz ārējā korpusa ir uzstādītas videokameras, uzlabots priekšējo spoguļu dizains.

Foto: Rīgas satiksme

Foto: Rīgas satiksme

Foto: Rīgas satiksme

Foto: Rīgas satiksme