Tilts uz Sarkandaugavu: darbi var sākties jau ziemā

4. Decembris, 2019

Vecmīlgrāvja, Sarkandaugavas un Mangaļsalas iedzīvotāji, kuri katru dienu saskaras ar stundām ilgiem sastrēgumiem, interesējas: kāpēc vēl aizvien nav uzsākta satiksmes pārvada pāri dzelzceļa sliežu ceļiem “Rīga - Skulte" ar pievedceļiem pie Viestura prospekta un Tvaika ielas, jeb vienkāršākā valodā – “tilta uz Sarkandaugavu” būvniecība? Iespējams, ka to sāks būvēt jau šoziem.


Pirms divām nedēļām noslēdzās būvniecības konkurss, kura rezultātā tika noteikts uzņēmums, kas būvēs pārvadu. Taču trīs konkursā zaudējušie uzņēmumi – “Piegādātāju apvienība A.C.B.”, “BMGS” un “Tilts” ir nolēmuši apstrīdēt konkursa rezultātus. Tāpēc Iepirkumu uzraudzības birojs vēl mēnesi izskatīs apelāciju.

Ja lēmums tiks pieņemts par labu uzņēmumam, kas konkursā uzvarēja, tad celtniecība sāksies nekavējoties. Pēc Rīgas domes Satiksmes departamenta pārstāves Ilzes Dimantes teiktā, būvēt pārvadu ir iespējams jebkurā gadalaikā. Līdzekļi jau ir atvēlēti nākamā gada budžetā, turklāt tas ir tikai līdzfinansējums. Lielākā daļa ieguldījumu sastāv no Eiropas fondu līdzekļiem. “Pārvads uz Sarkandaugavu ir viens no mūsu prioritārajiem objektiem. Ja Iepirkumu uzraudzības birojs sniegs pozitīvu lēmumu, tad būvniecība sāksies uzreiz,” uzsvēra Ilze Dimante.

Ir iespēja, ka pēc trīs gadiem Vecmīlgrāvja, Jaunciema, Mangaļu un Mežaparka iedzīvotāji varēs aizmirst par sastrēgumiem pie Sarkandaugavas dzelzceļa pārbrauktuves (Tilta ielā). Būvprojekta mērķis ir noteikt divlīmeņu šķērsojuma pār dzelzceļu Rīga - Skulte starp Viestura prospektu un Tvaika ielu labāko risinājumu. Projekts paredz transporta risinājumus gan autotransportam, gan kājāmgājējiem un velosipēdistiem, tostarp krustojumu un piebraucamo ceļu būvniecību.

Citiem vārdiem sakot, dzelzceļa pārbrauktuves būvniecība (kas radīs arī maģistrālo ceļu tīklu ostas teritorijai un apkaimēm) sastāvēs no trīs kārtām. Pirmajā kārtā tiks izbūvēta pati pārbrauktuve, ieskaitot ietves un veloceliņu, kas būs veloceliņa “Vecāķi - Mangaļi” turpinājums; otrajā kārtā tiks paplašināta Tvaika iela un Ganību dambis; trešajā kārtā noritēs tilta pār Sarkandaugavu rekonstrukcija.

Pārvads ļaus atrisināts pastāvīgo sastrēgumu problēmu Sarkandaugavā, palielinās ceļu satiksmes drošību un ceļu organizācijā ieviesīs tā saucamās “viedās transporta sistēmas”. Paredzēts, ka tiks pilnveidots ielu tīkls, kas uzņems galvenās tranzīta plūsmas, kā arī tiks nodrošināta ērta satiksme kravas transportam maršrutā Austrumu maģistrāle (ceļš no Viestura prospekta līdz Brīvības ielai) – Rīgas osta. Tajā pašā laikā jaunais pārvads atslogos ielu sabiedriskajam transportam, kas turpinās kursēt pār Sarkandaugavas pārbrauktuvi. Kājāmgājēji, velosipēdisti un cilvēki ar kustību traucējumiem varēs šķērsot dzelzceļa sliedes pa tuneli, kas tiks izbūvēts zel dzelzceļa sliedēm.

Projektā, kura konkursa rezultāti ir apstrīdēti, runa ir tikai par darbu pirmo kārtu. Vairāk par projektu lasiet šeit.

Ilze Dimante atzīmēja, ka tuvākajās nedēļās tiks atklāta jaunā dzelzceļa pārbrauktuve ar barjeru zem Brasas tilta. Jaunais ceļa posms stiepsies no Klusās ielas līdz Gaujas ielai un daļēji atslogos satiksmes kustību Brīvības ielas apkaimē (krustojumā ar Austrumu maģistrāli) ielās, kas ved no Mežaparka un Sarkandaugavas.

Pēc Ilzes Dimantes teiktā, departaments ne reizi vien ir diskutējis ar “Latvijas dzelzceļu” par dzelzceļa slodzes samazināšanu sastrēgumstundu laikā. Taču pagaidām izdevies vienoties par to, ka rīta un vakara stundās, kurās ir liela transporta slodze, transportam, kas dodas no vai uz Vecmīlgrāvi, Vecāķiem, Mangaļsalu un Jaunciemu, uz laiku ir atvērta pārbrauktuve Ezera ielā.