"Sniegu viegli notīra ar slotu un virsū met asfaltu". Rīdzinieki ir neizpratnē - kā ielas remontē ziemā?

12. Februāris

Ūnijas ielas iedzīvotāji ir apmulsuši par to, kā šajā posmā tiek veikts ceļu remonts. "Ar slotu viegli notīra sniegu un tam virsū met asfaltu". Mēs noskaidrojām - ko ceļu strādnieki dara patiesībā? Un kāpēc ziemas laikā darbi ir jāveic tieši šādi.


Saņemot aculiecinieka video, Satiksmes departaments pieprasījis uzņēmējam iesniegt darba laikā veikto videofiksāciju, lai izvērtētu, vai darbi veikti atbilstoši ziemas bedru labošanas tehnoloģijai.

Apskatot uzņēmēja iesūtīto videofiksāciju, kā arī saņemot paskaidrojumus no uzņēmēja, konstatēts, ka darbi ir veikti atbilstoši operatīvajai avārijas bedru likvidēšanai pie negatīvas gaisa temperatūras.

Ņemot vērā nepastāvīgos laika apstākļus un temperatūras svārstības, kad nakts stundās gaisa temperatūra ir zem nulles atzīmes, bet dienas laikā virs, bedres asfaltbetona segumā veidojas ļoti strauji – pat dažu stundu laikā.

Ielu un tiltu bedru remonts notiek visu gadu, taču ziemā tiek labotas tikai avārijas bedres.

Šobrīd avārijas bedru novēršanai tiek pielietota aukstā asfalta ieklāšanas tehnoloģija. Tas nozīmē, ka bedre maksimāli tiek iztīrīta, nosusināta un ieklāts aukstais asfaltbetons. Saskaņā ar tehnoloģiju, pirms aukstā asfaltbetona iestrādāšanas bedri attīra no putekļiem, dubļiem, vaļīgiem asfalta gabaliem un dažādiem priekšmetiem, kā arī ar gāzes degli jāuzsilda bedres malas. Pēc asfalta ieklāšanas veic asfalta blietēšanu.

Iestrāde jāveic atbilstoši rūpnīcas noteiktajām specifikācijām, ja tās paredz citu ieklāšanas metodi. Šajā gadījumā, kā paskaidrojis uzņēmējs, nav veikta bedres malu sildīšana, jo rūpnieciskā specifikācija pieļauj asfaltbetona ieklāšanu, malas neapstrādājot.

Avārijas remonta galvenais uzdevums ir novērst satiksmei bīstamas situācijas, lai veiktu kvalitatīvu bedru remontu, nepieciešama gaisa temperatūra, kas nav zemāka par + 5 grādiem.

Paskaidrojam, ka ziemas laikā ar auksto asfaltbetonu labotās bedres, iestājoties atbilstošiem laika apstākļiem, tiek atkārtoti labotas pēc pilnās tehnoloģijas, izmantojot karsto asfaltbetonu.

Bedres, kas ir dziļākas par 10 cm, ir bīstamas satiksmes drošībai, tāpēc jālabo jebkādos laika apstākļos.