Sarkandaugavas pārbrauktuve: projektā tiks ieviestas izmaiņas

22. Maijs, 2018

Vakar, 21. maijā Rīgas domes vadība, Satiksmes departamenta pārstāvji un projektētāji tikās vietā, kur plānotā Sarkandaugavas pārbrauktuve savienosies ar Tvaiku iela un apsprieda Eiropas Savienības līdzfinansēto projektu - “Satiksmes pārvads pār sliežu ceļiem “Rīga-Skulte”, Tvaika ielas pārbūve un Rīgas tramvaja infrastruktūras attīstība - Skanstes tramvaja līnija” virzību un būvniecības uzsākšanu, uzdodot izvērtēt izmaiņas plānotajos projekta risinājumos.


Četru joslu vietā Tvaika ielā būs divas

Izmaiņas projektu risinājumos tika ierosinātas, jo kopš projektu ieceres ir pagājuši vairāk nekā desmit gadi un šajā laika periodā ir mainījušies vairāki apstākļi. Piemēram, Rīgas brīvostas attīstība, kas ir galvenais kravas transporta piesaistes objekts, kā arī iedzīvotāju pieprasījums pēc kvalitatīvas pilsētvides – prioritātes nodrošināšanas gājējiem, velobraucējiem un zaļajām zonām.

Tikšanās laikā, iepazīstoties ar Tvaika ielas pārbūves projekta risinājumiem un ņemot vērā Rīgas brīvostas ieceri izbūvēt satiksmes pārvadu, kas savienos Tvaika ielu un Kundziņsalu, uzņemot galvenās kravas transporta plūsmas, kas tiks virzītas pa Austrumu maģistrāli, tika ierosināts sadalīt Tvaika ielas pārbūves projektu kārtās, pirmajā kārtā izbūvējot tikai vienu brauktuvi – pa vienai joslai katrā virzienā, līdzšinēji plānoto četru braukšanas joslu vietā, projektā vairāk vietas paredzot arī gājēju un velo infrastruktūrai (bez barjerām un kreisā pagrieziena aizlieguma).

Foto:

Paralēli tiks labiekārtots krasts: tiks izveidota promenāde un veloceļš.

Satiksmes departamenta direktora p.i. Emīls Jakrins apliecināja, ka izmaiņas projektā, kas attiecas uz Tvaika ielu, neietekmē pašas dzelzceļa pārbrauktuves būvniecību. Pašlaik projekts ir iesniegts Būvvaldē, darbu izpildītājs tiks atrasts jau rudenī, un, ja laika apstākļi ļaus, tad estakādes būvniecība arī tiks uzsākta šogad.

Foto:

Tvaika ielu sākotnēji bija plānots pārbūvēt kopā ar tiltu, bet tagad darbi noritēs secīgi – estakāde, Tvaika iela, neliels tilts pār Sarkandaugavas upi (kas savienojas ar Ganību dambi).

Pēc tam, kad noslēgsies darbi pie Dienvidu tilta ceturtās kārtas, Austrumu maģistrāles Deglava un Ieriķu ielas apkaimē, Sarkandaugavas tilta un Kundziņsalas tilta, būs izveidots apvedceļš, kas ļaus smagajam transportam nonākt ostas teritorijā, apbraucot pilsētas centru un neveidojot sastrēgumus.

Šis apvedceļš ļaus atslogot Tvaika un Eksporta ielas, Katrīnas dambi un 11. novembra krastmalu.

Foto:

Foto:

Skanstes tramvaja līnija: blakus esošie objekti skarti netiks

Darba apspriedē tika pārrunāti arī Skanstes tramvaja līnijas projekta risinājumi un ar tiem saistītie problēmjautājumi, kā, piemēram, īpašumu atsavināšana, Lielo kapu un apstādījumu saglabāšana. Arī šajā projektā pilsētas vadība ierosinājusi projektēšanas uzsākšanas laikā izvērtēt iespēju projekta risinājumus īstenot, iekļaujoties esošajās Senču, Pērnavas un Klusās ielas robežās.

Pēc apspriedes ar projekta autoriem un virzītājiem tika panākta vienošanās, ka projektēšanas gaitā tiks izvērtētas iespējas tehniski paredzēt minētos risinājumus un attiecīgi tiks lemts par to realizāciju.