"Rīgas satiksmes" operatīvā dienesta darbinieki: varam gan nogulties peļķē, gan atrast bamperi!

18. Janvāris

“Rīgas satiksmes” operatīvais dienests strādā 24/7. Vairāk kā 20 īpaši apmācīti cilvēki reaģē uz jebkuru notikumu uz galvaspilsētas ceļiem. Bieži vien notikuma vietā šie cilvēki ierodas pirmie un tikai pēc situācijas izvērtēšanas tiek saukts palīgā Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienests, Valsts policija un Neatliekamās medicīniskās palīdzības dienesta speciālisti. Rīga.lv redakcijai satapt vienu no avārijas brigādēm izdevās Bolderājā, 3. autobusa gala pieturā.


“Grūtākais ir laika apstākļi. Aukstā ziemā skrūvēt riteņus -10 grādos nav ļoti viegli un patīkami,” nomainot riteni 3. maršruta autobusam, smaidot atbild “Rīgas satiksmes” operatīvais ritošā sastāva atslēdznieks Dagnis Vāravs. Šis cilvēks ir pats jaunākais speciālists šajā dienestā, kolektīvam viņš pievienojās pirms diviem gadiem.

Foto: Riga.lv

“Tramvaji, trolejbusi, autobusi, mikroautobusi tas viss ir mūsu uzraudzībā nepārtraukti. Zāģējam kokus, ceļam tramvajus, no tramvaju apakšas velkam ārā cilvēkus,” stāsta “Rīgas satiksmes” operatīvais ritošā sastāva atslēdznieks Guntis Dārziņš, kurš šajā dienestā strādā gandrīz 40 gadus, piebilstot, ka uz patīkamām lietām avārijas brigādes nebrauc un ikdienā gadās visādi: pienākumos reizēm ietilpst avāriju un sastrēgumu novākšana, bet reizēm gadās arī mainīt lampiņas.

Foto: Riga.lv

“Bija viens gadījums, kad autobusa šoferis pazaudēja bamperi Rīgas centrā. Mums pateica tikai virzienu, kur braukt, un mēs to sameklējām,” par vienu no interesantākajiem gadījumiem no ikdienas darba stāsta Dagnis.

Foto: Riga.lv

Savukārt vispieredzējušākais kolēģis pat nespēj atcerēties vienu noteiktu gadījumu daudz kas ir redzēts un piedzīvots. Taču piebilst, ka kadru maiņas dienestā gandrīz nav un ne katrs jaunais speciālists varētu sadzīvot ar šī darba specifiku:

Foto: Riga.lv

“Ne katrs var “pavilkt” šo darbu. Piemēram, mans kolēģis varēs nogulties peļķē, bet vai visi varēs to izdarīt? Viņš zināja, ka tā var būt. Zem tramvaja, autobusa, trolejbusa ir jātiek, bet kur tas būs apstājies, to nezina neviens,” uzsver Guntis Dārziņš.

Foto: Riga.lv

Vēsture

1992. gadā tika reorganizēts valsts uzņēmums "Rīgas autobusu parks", kā rezultātā Rīgas pilsētas pasažieru pārvadāšanai tika izveidoti divi pašvaldības uzņēmumi — autobusu parki "Imanta" un "Tālava". Autobusu parks "Imanta" pasažieru pārvadājumus veica Daugavas kreisajā krastā, savukārt "Tālava" — upes labajā krastā. Autobusu tehniskais stāvoklis abos uzņēmumos bija slikts. Tolaik būtisku atspaidu uzņēmumi guva, saņemot lietoto autobusu dāvinājumus no Zviedrijas, Dānijas, Vācijas un Holandes. Ņemot vērā autobusu slikto tehnisko stāvokli, 1993. gadā uzņēmumi sāka interesēties par Pasaules Bankas kredīta iespējām, lai iegādātos jaunus autobusus un uzsāktu tehniskās apkopes centru celtniecību un rekonstrukciju. 1997. gadā tika parakstīts līgums par Pasaules Bankas aizdevumu, un jau novembrī saņemti pirmie 52 Mercedes-Benz autobusi. 2001. gadā Rīgas pašvaldība uzsāka autobusu atjaunošanas programmu, plānojot iegādāties 355 autobusus.

Vienots uzņēmums — "Rīgas satiksme" — tika dibināts 2003. gada 20. februārī, atbilstoši Rīgas domes lēmumam apvienot pašvaldības uzņēmumus — autobusu parkus “Imanta”un “Tālava”. Uzņēmums sākotnēji nodarbojās tikai ar autobusu satiksmes nodrošināšanu Rīgā un tās tuvākajā apkārtnē. 2005. gada 1. janvārī SIA “Rīgas Satiksme” apvienojās ar SIA “Tramvaju un Trolejbusu Pārvalde”, SIA “Rīgas Autostāvvietas” un SIA “Rīgas Domes autobāze”, tādējādi izveidojot lielāko Rīgas pašvaldības uzņēmumu.