Rīgas pašvaldības sociālās aprūpes centru iemītnieki saņem jaunus mobilos telefonus

6. Aprīlis

Lai karantīnas laikā visiem Rīgas pašvaldības sociālās aprūpes centru „Gaiļezers”, „Mežciems” un „Stella Maris” iemītniekiem, kā arī Rīgas 1. slimnīcas īslaicīgās sociālās aprūpes pacientiem būtu iespēja sazināties ar saviem tuviniekiem, Rīgas domes Labklājības departaments un Rīgas domes Informācijas tehnoloģiju centrs sarūpējis 26 jaunus mobilos telefonus, atbilstoši senioru vajadzībām – ērti lietojamus un ar lielām pogām, lai saziņa būtu ērta un telefona lietošana neradītu satraukumu.


Labklājības departaments pagājušajā nedēļā apzināja situāciju, kā notiek komunikācija starp sociālās aprūpes centru iemītniekiem un viņu tuviniekiem karantīnas laikā. Lai to uzlabotu, pirmdien, 6. aprīlī, pacienti saņēma jaunos mobilos telefonus.

SAC „Gaiļezers” iemītnieki saņēma 10 jaunus telefonus, „Mežciems” – 8, „Stella Maris” – 4 un Rīgas 1. slimnīcas īslaicīgās sociālās aprūpes pacienti – 4 telefonus.

„Gaiļezera” Sociālā darba nodaļas vadītāja Ieva Dortāne atzīmē, ka iemītniekiem iespēja sazināties ar saviem tuviniekiem ir ļoti svarīga gan ikdienā, gan, vēl jo vairāk, šajā ārkārtējā situācijā. Sociālās aprūpes centrā karantīna ieviesta jau no marta sākuma, un tāpēc ir būtiski ierobežota apmeklētāju uzņemšana. Senioriem nav viegli pieņemt jauno situāciju, un viņi ir noilgojušies pēc saviem tuviniekiem. Iespēja iegūt savā rīcībā atbilstošu mobilo tālruni, lai biežāk un ērtāk varētu komunicēt ar saviem mīļajiem, ir būtisks atbalsts iemītniekiem šajā saspringtajā laikā.

Jau vēstīts, ka Rīgas pašvaldības sociālās aprūpes centros, ievērojot valstī noteiktās drošības prasības, uz laiku ir pārtraukti iemītnieku apmeklējumi, lai pasargātu senioru veselību, jo tieši viņiem ir lielākais saslimšanas risks ar Covid-19, taču tuvinieki joprojām var sarunāties telefoniski, kā arī nodot sūtījumus saviem piederīgajiem, sazinoties ar attiecīgo sociālās aprūpes centru.

Rīdzinieki sev neskaidro informāciju par sociālo atbalstu galvaspilsētā var uzzināt, zvanot uz Rīgas domes Labklājības departamenta bezmaksas informatīvo tālruni 80005055, kā arī jaunumiem un aktualitātēm var sekot līdzi mājaslapā: www.ld.riga.lv un sociālā tīkla „Facebook” profilā: www.facebook.com/labklajibasdepartaments