Rīgas pašvaldības iestāžu un uzņēmumu darbs pēc ārkārtējās situācijas beigām

10. Jūnijs

Pēc valstī izsludinātās ārkārtējās situācijas beigām, no 10.jūnija teju visas Rīgas pašvaldības struktūras, iestādes un uzņēmumi ir atsākuši apmeklētāju pieņemšanu klātienē, kā arī atcēluši lielāko daļu ierobežojumu. Tostarp joprojām lielai daļai pakalpojumu iespējams pieteikties attālināti, kā arī visur jāievēro epidemioloģiskās drošības pasākumi.


Sociālās aprūpes iestādes

No 10. jūnijā Rīgas Sociālais dienests (RSD) atsāks klientu pieņemšanu klātienē, BET tikai pēc iepriekšēja pieraksta pa tālruni. Jāzvana uz sev tuvāko RSD teritoriālo centru informatoram, kura tālruni var uzzināt apmeklējot RD Labklājības departamenta mājas lapu ld.riga.lv sadaļu Rīgas Sociālais dienests/Rajona nodaļas, kā arī zvanot pa bezmaksas informatīvo tālruni 80005055.

Klienti RSD telpās tiks ielaisti tikai pieraksta kārtībā, un lūgums ierasties ne ātrāk kā 5 minūtes pirms pieraksta. Tāpat obligāta prasība šobrīd ir uz pieņemšanu ierasties sejas aizsegā (maska, lakats, šalle).

Aicinām klientus jau laicīgi mājās sagatavot visus nepieciešamos dokumentus iesniegšanai dienestā, līdzi noteikti ir jābūt personu apliecinošam dokumentam (pasei, eID kartei).

Dokumentus joprojām var iesniegt arī attālināti, ja konkrētā pabalsta piešķiršanai nepieciešams iesniegt izdevumus apliecinošus dokumentus, tad tos kopā ar iesniegumu, kas uzrakstīts latviešu valodā un personas pašrocīgi parakstīts, var atstāt dokumentu kastēs, kas atrodas pie katras no 14 Rīgas Sociālā dienesta klientu pieņemšanas vietām Rīgā.

Tāpat iesniegumu, parakstot to ar drošu elektronisko parakstu var iesniegt soc@riga.lv vai izmantojot e-pakalpojumu “Iesniegums iestādei” portālā www.latvija.lv. Iesniegumā personai obligāti jānorāda vārds un uzvārds, personas kods, adrese, tālrunis un pēc iespējas plašāk jāapraksta problēma, kuru nepieciešams risināt. Papildus iesniegumā jānorāda konta numurs, uz kuru pārskaitīt pabalstu tā piešķiršanas gadījumā. Nepieciešamības gadījumā iesniegumam pievieno dokumentu kopijas, kas apstiprina iesniegumā minētos apstākļus. Atgādinām, ka Rīgas Sociālais dienests no personām pieņem un izskata dokumentus tikai valsts valodā.

Trūcīgas vai maznodrošinātas ģimenes (personas) statusa derīguma termiņš PAGARINĀTS AUTOMĀTISKI līdz 31. jūlijam.

Iedzīvotāju pieņemšanas laiks RSD no 10. jūnija: pirmdienā no plkst. 9.00-17.00, otrdienās, trešdienās un ceturtdienā no plkst. 9.00-16.00, piektdienās no plkst. 9.00- 12.00.

No 10. jūnija darbu atsāks arī Rīgas Sociālā dienesta dienas centri un kopienas centrs. Radošās aktivitātes notiks mazās grupās un ar pārtraukumiem telpu vēdināšanai un dezinfekcijai. Sava dalība mazajās grupās ir jāpiesaka iepriekš pa telefonu dienas centru sociālajiem darbiniekiem. Kustību aktivitātes iespēju robežās notiks ārā. Dienas centros un kopienas centrā varēs uzturēties, lietojot sejas aizsegu. Aicinām iepazīties ar aktuālo aktivitāšu grafiku, sazinoties ar savai dzīvesvietai tuvāko dienas centru vai aplūkojot mājaslapu ld.riga.lv sadaļu Rīgas Sociālais dienests/Dienas centri un kopienas centrs.

Darbs Rīgas Sociālajā dienestā notiks, ievērojot fiziskās distancēšanās un epidemioloģiskās drošības pasākumus. Aicinām ikvienu izvērtēt nepieciešamību apmeklēt RSD klātienē. Jau iepriekš paldies par sapratni!

Četras zupas virtuves un desmit siltā ēdiena izsniegšanas vietas Rīgā turpina darbu kā līdz šim, ievērojot visas higiēnas un drošības prasības. Ēdiens tiek izsniegts ņemšanai līdzi savos traukos.

Rīgas patversmēs darbs tiek nodrošināts, ievērojot fiziskās distancēšanās un epidemioloģiskās drošības pasākumus.

Rīgas pašvaldības Bērnu un jauniešu centra struktūrvienībās darbs tiek nodrošināts ievērojot fiziskās distancēšanās, epidemioloģiskās drošības pasākumus un apmeklētāji aicināti stingri ievērot iestādē noteiktās drošības prasības.

Rīgas pašvaldības trīs sociālās aprūpes centros “Mezčiems”, “Gaiļezers” un “Stella maris” līdz 14. jūnijam epidemioloģiskās drošības uzturēšanai ir izsludināta karantīna. Nepieciešamības gadījumā pienesumus saviem piederīgajiem var atstāt pie dežuranta vai apsarga, norādot klienta vārdu, uzvārdu, istabas numuru. Pienesumus nevar atdot iemītniekam rokās, tie no sākuma tiek dezinficēti un pēc tam iestādes darbinieks tās nogādā adresātam. Neskaidrību gadījumā lūdzu zvanīt aprūpes centa sociālajam darbiniekam.

Aicinām iedzīvotājus izturēties saprotoši un uzklausīt darbinieku ieteikumus un padomus, kā labāk un operatīvāk atrisināt konkrēto situāciju. Ar plašāku informāciju par Rīgas pašvaldībā pieejamo sociālo palīdzību un sociālajiem pakalpojumiem var uzzināt, zvanot pa bezmaksas informatīvo tālruni 80005055, ārpus darba laika darbojas balss pastkastīte vai darba dienās darba laikā pa Rīgas Sociālā dienesta informatīvo tālruni 67105048, vai zvanot Rīgas Sociālā dienesta teritoriālo centru informatoriem.

Aicinām sekot līdzi jaunumiem un aktualitātēm Rīgas domes Labklājības departamenta mājas lapā ld.riga.lv un sociālā tīkla “Facebook” profilā: www.facebook.com/labklajibasdepartaments

Rīgas Dzemdību nams

No 15. maija Rīgas Dzemdību namā dzemdībās atkal drīkst piedalīties arī topošā bērniņa tētis vai cita pacientei tuva persona. Pavadošajai personai jābūt pilnībā veselai un sniegtās informācijas patiesums par savu veselības stāvokli jāapliecina ar parakstu. Tāpat topošās māmiņas atbalstītājam jāiegādājas un jālieto vienreizlietojams tērps un apavi (komplekts pieejams arī Dzemdību nama Uzņemšanas nodaļā). Sejas aizsargmaskas aicinām iegādāties jau iepriekš - tās var būt gan medicīniskās maskas, gan auduma maskas; tām jābūt iepriekš neizmantotām (iepakojumā).

Iepriekš piesakoties, topošie un jaunie vecāki no 15. maija var apmeklēt arī Ģimenes skolas lekcijas un nodarbības. Aktuālais lekciju un nodarbību saraksts pieejams Dzemdību nama mājas lapā: rdn.lv (Ģimenes skola/Lekcijas topošajiem un jaunajiem vecākiem) un Dzemdību nama „Facebook” kontā (dzemdibunams). Pieteikšanās uz ambulatoriskajiem pakalpojumiem un Ģimenes skolas nodarbībām pa tālruni 67011232.

No 13. maija Dzemdību namā ir atjaunoti ambulatoriskie pakalpojumi (ultrasonogrāfijas izmeklējumi jaundzimušajiem un ginekoloģiskajām pacientēm, vakcinācijas pakalpojumi, okulista apmeklējums). Pakalpojumi tiks sniegti tikai ar iepriekšēju pierakstu, un joprojām spēkā ir nosacījums, ka paciente uz ambulatoriskajām vizītēm un USG izmeklējumiem ierodas viena, bez pavadošās personas.

Pēc Veselības ministrijas norādēm no 19.06. – 26.06. Uzņemšanas nodaļā visām pacientēm un pavadošajām personām (arī – ja nehospitalizēs) obligāti būs jāveic COVID -19 tests.

Kontakttālrunis 67011225

Rīgas veselības centrs

Atsākti visi ambulatorie veselības aprūpes un medicīniskās rehabilitācijas pakalpojumi. Atbilstoši iepriekš veiktajam pierakstam, notiek sazināšanās ar pacientiem rindas kārtībā.

Lai pierakstītos pie speciālista vai uz pakalpojumu, Rīgas veselības centra filiāļu reģistratūras šobrīd aicinām neapmeklēt, PIERAKSTS JĀVEIC PA TĀLRUNI – 20028801, 8801 vai epastu: pieraksts@rigasveseliba.lv Darba laiks: darbdienās no 8.00 – 20.00

Procedūru un vakcinācijas kabinets atvērts, pieņemot pacientus dalītās plūsmās:
• tikai bērniem – otrdienās un ceturtdienās no plkst. 10.00 līdz 15.00,
• pieaugušajiem – pārējā Procedūru un vakcinācijas kabineta darba laikā.

Pieejami diagnostiskie izmeklējumi ar ģimenes ārsta vai ārsta speciālista nosūtījumu: elektrokardiogrāfija, rentgendiagnostika, ehokardiogrāfija, ultrasonogrāfija, doplerogrāfija, veloergometrija, spirogrāfija, Holtera monitorēšana.

Lūgums precizētu informāciju skatīt: https://ej.uz/cu7x

Rīgas 1. slimnīca

Rīgas 1.slimnīca sniedz pakalpojumus pilnā apjomā.

Atsākot pierakstu veikšanu plānveida veselības aprūpes pakalpojumu saņemšanai, sākotnēji tiks nodrošināta veselības aprūpes pakalpojumu sniegšana personām, kurām tie tika atcelti pēc ārkārtējās situācijas izsludināšanas.

Plānveida operāciju un invazīvo manipulāciju gadījumā:
✓ pacientam, kuram tiks sniegts plānveida veselības aprūpes pakalpojums, ārstējošais ārsts pieņem lēmumu par nepieciešamību veikt testu uz Covid-19 infekciju. Ja ārstējošais ārsts pieņem lēmumu, ka pacientam ir jāveic Covid-19 infekcijas tests, to veic ne vēlāk kā 48 stundas pirms pakalpojuma saņemšanas un pakalpojumu sniedz tikai pacientiem, kam testa rezultāts ir negatīvs;
✓ pēcoperācijas palātās pacienti viens no otra atradīsies vismaz 2 metru attālumā.

Atrodoties slimnīcas telpās, pacientiem jāievēro prasības:
- jālieto sejas aizsargmaskas,
- jādezinficē rokas,
- jāievēro 2 metru distance.

Slēgtas 2.korpusa sānu ieejas durvis. Pacientu plūsma organizēta caur centrālajām ieejas durvīm, kur pieejami roku dezinfekcijas līdzekļi.

Ierobežojumi netiek atcelti Īslaicīgas sociālās aprūpes nodaļas klientiem:
- tiem aizliegts pamest nodaļas telpas,
- nodaļā nedrīkst ienākt apmeklētāji,
- aizliegta pārtikas sūtījumu un pienesumu nodošana.

Līdztekus klātienes konsultācijām, Rīgas 1. slimnīcas ārsti / speciālisti turpinās konsultēt arī attālināti (pa telefonu).

Pieteikties konsultācijām var zvanot uz vienoto informatīvo tālruni: +371 67366323, vai aizpildot e-pieteikuma formu mājaslapā www.1slimnica.lv.

Rīgas 2. slimnīca

No 3. jūnija, pieejami visi valsts apmaksātie plānveida ambulatorie un stacionārie veselības aprūpes pakalpojumi.

Vienlaikus ārstniecības iestādēs tiek saglabātas stingras epidemioloģiskās drošības prasības, savukārt, iedzīvotājiem, pirms došanās pie ārsta vai uz izmeklējumu, joprojām iepriekšējā kārtība- iepriekš jāsazinās un jāvienojas par vizītes laiku un bez iepriekšēja pieraksta doties nedrīkst.

Būtiski atcerēties iespēju robežās ievērot divu metru distanci, regulāri dezinficēt rokas un lietot sejas masku.

Nodaļu telefoni uzziņām:
1.nodaļa – 67607247,
2.nodaļa – 67607242,
3.nodaļa – 67607246,
4.nodaļa – 67607244,
5.nodaļa – 67782969,
Intensīvās terapijas un anestēzijas nodaļa – 67607258,
Uzņemšanas nodaļa – 67614033.

Rīgas bāriņtiesa

Pēc ārkārtējās situācijas atcelšanas valstī, saglabājot pulcēšanās un distancēšanās ierobežojumus, Rīgas bāriņtiesa atsāks klientu pieņemšanu klātienē pēc iepriekšējā pieraksta, kontrolējot apmeklētāju plūsmu un nodrošinot distances ievērošanu. Tāpat arī tiks nodrošinātas konsultācijas pie Bāriņtiesas psihologiem, iepriekš par to vienojoties.

Sazināties ar Bāriņtiesu iespējams pa tālruni: 67037746 vai rakstot uz e-pastu: bt@riga.lv.

Bāriņtiesas sēdes joprojām notiks pārsvarā bez iedzīvotāju klātbūtnes – pirms sēdes pa tālruni sazinoties ar lietas dalībniekiem, lūdzot sniegt viedokli un iesniegt pierādījumus. Atsevišķu kategoriju lietu izskatīšana jau kopš 21.maija notiek ar lietas dalībnieku klātbūtni, nodrošinot nepieciešamo distances ievērošanu.

Ņemot vērā ierobežojumu mīkstināšanu, pakāpeniski tiks atsāktas arī visas plānveida un ikgadējās ārpusģimenes aprūpē esošo bērnu, aizgādnībā esošo personu un bērnu pēcadopcijas laikā dzīves apstākļu pārbaudes.

Bāriņtiesa aicina iedzīvotājus nepieciešamos dokumentus un iesniegumus sūtīt pa pastu, iesniegt elektroniski, vai arī atstāt tos īpaši šim nolūkam izvietotā kastē Rīgas bāriņtiesas telpās – Rīgā, Tērbatas ielā 69, pirmajā stāvā.

Apmeklētāju pieņemšanas centri

Atsākta klientu apkalpošana klātienē Rīgas domes Apmeklētāju pieņemšanas centrā – Kungu ielā 7/9, Brīvības ielā 49/53, Daugavpils ielā 31, Eduarda Smiļģa ielā 46, Dzirciema ielā 28.

Joprojām iespējams arī jautājumus risināt attālināti:
o parakstot ar drošu elektronisko parakstu un nosūtot to uz e-pastu riga@riga.lv, apc@riga.lv;
o iesniegt iesniegumu Rīgas domei izmantojot portālu Latvija.lv, izvēloties - “Iesniegums iestādei” un iesniegt izmantojot internetbankas vai citus autorizācijas rīkus;
o iesniegt iesniegumu, izmantojot e-adresi;
o sūtot iesniegumu pa pastu Rīgas domei, Rātslaukums 1, LV-1539.

Informācijai un konsultācijām lūdzam izmantot neklātienes klientu apkalpošanas kanālus:
o Bezmaksas informatīvais tālrunis darba dienās no plkst.8.00 līdz 20.00 - 80000800;
o e-pasta adrese - apc@riga.lv.

Lai mazinātu vīrusa izplatības risku un pasargātu Apmeklētāju pieņemšanas centru klientus un darbiniekus, centru darba vietas būs norobežotas ar speciāliem aizsargstikliem, būs jāietur 2 metru distance, kā arī tiks nodrošināti dezinfekcijas līdzekļi un monitorēta apmeklētāju plūsma.

Tostarp aicinām klientus būt atbildīgiem un izvērtēt Apmeklētāju pieņemšanas centru apmeklēšanas nepieciešamību.

Pilsētas attīstības departaments

Speciālistu konsultācijas tiek sniegtas telefoniski pirmdienās un ceturtdienās no plkst. 14.00-18.00, kontaktinformācija saziņai telefoniski pieejama Rīgas domes Pilsētas attīstības departamenta mājaslapā www.rdpad.lv.

Ja klientam nepieciešama klātienes tikšanās, šim nolūkam tiek organizētas atsevišķas telpas, tāpēc lūgums par klātienes ierašanos informēt iepriekš.

Rīgas domes Īpašuma departaments

Rīgas domes Īpašuma departaments aicina klientus turpināt iesniegt dokumentus, izmantojot attālinātos saziņas līdzekļus:
- elektroniski e-pastā: di@riga.lv
- elektroniski portālā: www.latvija.lv, e-pakalpojumā “Iesniegums iestādei”
- nosūtīt ar VAS “Latvijas Pasts” starpniecību: R.Vāgnera iela 5, Rīgā, LV-1050.

Gadījumā, ja iepriekš minētās dokumentu iesniegšanas iespējas nav izpildāmas, tad aicinām dokumentus iesniegt arī klātienē - R.Vāgnera ielā 3, Rīgā – ievietojot tos pirmajā stāvā speciāli paredzētajā pastkastītē vai Sekretariātā (2.stāvā).

Jautājumu gadījumā aicinām klientus ar mums sazināties pa e-pastu di@riga.lv vai zvanīt darba laikā uz tālruņiem 67026138 vai 67026151.

Plašāka informācija par Īpašuma departamenta klientu apkalpošanu ir publicēta departamenta mājas lapā https://id.riga.lv/

*Konsultācijām klātienē aicinām pieteikties izmantojot attālinātos saziņas līdzekļus, vēršoties pie atbildīgas Departamenta pārvaldes.

Rīgas pilsētas būvvalde

No 10. jūnija Rīgas pilsētas būvvalde daļēji atsāk klientu apkalpošanu klātienē.

Gadījumos, kad būs nepieciešama jau iesniegtās būvniecības dokumentācijas koriģēšana vai papildināšana, klienti pēc Būvvaldes darbinieku lūguma tiks aicināti ierasties uz tikšanos klātienē atsevišķās šim mērķim izveidotās telpās. Visos pārējos gadījumos speciālistu konsultācijas tiks nodrošinātas līdzšinējā formātā – telefoniski un elektroniski.

Dokumentus iespējams iesniegt, izmantojot elektroniskos saziņas kanālus, e-pakalpojumus, nosūtīt pa pastu – Amatu iela 4, Rīga, LV-1050, vai, nepieciešamības gadījumā, atstāt dokumentu skapī pie Būvvaldes ieejas.

Svarīgi atcerēties – atstājot dokumentus dokumentu skapī, OBLIGĀTI jāpievieno iesniegums, ar kuru dokumentācija tiek iesniegta. Lai būtu iespējams klientu informēt par iestādes pieņemto lēmumu, iesniegumā nepieciešams norādīt iesniedzēja mobilā tālruņa numuru un e-pasta adresi.

Dokumentu izsniegšana pieejama klātienē! Dokumentus iespējams saņemt katru darba dienu no plkst. 9.00 – 13.00. Lai pieteiktu dokumentu saņemšanu, JĀVEIC IEPRIEKŠĒJS PIERAKSTS, zvanot uz Būvvaldes Klientu apkalpošanas centru pa tālruni: 67105800. Ierodoties saņemt dokumentus, līdzi jāņem uzņēmuma izsniegta pilnvaras kopija (pilnvaras kopiju būs nepieciešams atstāt) un personu apliecinošs dokuments (pase vai ID karte).

Lai reģistrētu būvdarbu žurnālu, būvniekam elektroniski uz e-pastu buvvalde@riga.lv jāiesniedz elektroniski parakstīts iesniegums ar lūgumu reģistrēt būvdarbu žurnālu. Iesniegumu iespējams iesniegt, izmantojot arī Valsts pārvaldes pakalpojumu portālu Latvija.lv. Iesniegumam jāpievieno noskenētas aizpildītas būvdarbu žurnāla 1. lapa, 5. lapa un Vispārīgo ziņu lapa. Iesniegumā jānorāda e-pasta adrese, uz kuru būvnieks vēlas saņemt apliecinājuma atbildi par žurnāla iereģistrēšanu.

Svarīgi atcerēties – saņemtā Būvvaldes atbildes vēstule jāpievieno būvdarbu žurnālam, kuram, uzsākot būvdarbus, vienmēr jāatrodas uz vietas būvobjektā!

Rīgas pilsētas būvinspekcija veic objektu apsekošanu pilnā apmērā.

Tālrunis 67105800, e-pasts: buvvalde@riga.lv

Mājokļu un vides departaments

Mājokļu un vides departaments pilnībā atjauno savu darbu klātienes režīmā, nodrošinot iedzīvotāju pieņemšanu gan departamenta Juridisko konsultāciju nodaļā ēkas Rīgā, Brīvības ielā 49/53, 5 stāvā, gan Rīgas pilsētas pašvaldības kapsētu kantoros.

Taču iedzīvotāji arī turpmāk tiek aicināti vērsties departamentā, izmantojot attālinātās komunikācijas iespējas: pa pastu, elektroniski (ar drošu elektronisko parakstu) vai ievietojot ēkas 1.stāvā īpaši izveidotās pastkastēs. Iedzīvotāji tiks konsultēti arī telefoniski, tālr. 67474700.

No 15.jūnija tiks atjaunota iespēja bēru ceremonijām izmantot kapličas. Pie kapličām tiks nodrošināti roku dezinfekcijas līdzekļi. Taču plašākām bērēm tuvinieku atvadīšanās tiks organizēta ārtelpā.

Departamenta pārziņā esošās 52 sabiedriskās tualetes būs pieejamas, kā ierasts. Tās tiks uzkoptas 3 reizes dienā.

Satiksmes departaments

Satiksmes departaments no 10.jūnija atsāk darbu ierastā režīmā, ievērojot visas drošības normas.

Tāpat tiks konsultēts pa telefonu ikviens, kas to vēlas, kā ārkārtējās situācijas laikā.
Neskaidrību gadījumā zvaniet Satiksmes vadības centram uz bezmaksas tālruni: 80003600.

Izglītības, kultūras un sporta departaments

Rīgas pilsētas pašvaldības kultūras iestādes - bibliotēkas, muzeji, koncertzāles, izstāžu zāles, kultūras centri, atbilstoši noteiktām prasībām, atsāks klātienes pakalpojumu sniegšanu un pasākumu organizēšanu.

Rīgas NVO namā, ievērojot normatīvajos aktos noteiktos ierobežojumus un drošības pasākumus, sniegs pakalpojumus klātienē.

Rīgas pilsētas pašvaldības sporta bāzēs (“Daugavgrīva”, “Arkādija” un Rīgas Hanzas vidusskolas stadionos) atļauti LV Futbola virslīgas klubu profesionālo sportistu treniņi.

Rīgas pašvaldības dibināto iestāžu apsaimniekošanā esošās sporta bāzēs, ievērojot normatīvajos aktos noteiktos ierobežojumus un drošības pasākumus, piedāvās iespēju ikvienam interesentam izmantot sporta un rotaļu laukumus dažādu fizisko aktivitāšu īstenošanai.

Rīgas pašvaldības pirmsskolas izglītības iestādēs tiek nodrošināts pirmsskolās izglītības pakalpojums.

Rīgas skolās līdz jūlijam notiek centralizētie eksāmeni 12. klašu audzēkņiem un nepieciešamības gadījumā konsultācijas 9. klašu, kā arī 1. līdz 8. klašu skolēniem.

Rīgas domes Izglītības, kultūras un sporta departaments aicina sev interesējošos jautājumus risināt, sazinoties ar departamentu, nosūtot iesniegumus uz e-pastu iksd@riga.lv vai izmantojot portālā Latvija.lv pieejamo pakalpojumu “Iesniegums iestādei”, kā arī zvanot pa tālruni 67026816 vai konsultējoties Klientu apkalpošanas centrā, Krišjāņa Valdemāra ielā 5.

“Rīgas satiksme”

Tramvajos, trolejbusos un autobusos būs jālieto mutes un deguna aizsegs, tādejādi pēc iespējas mazinot “COVID-19” izplatības riskus. Brauciena laikā muti un degu varēs aizsegt ar šalli, lakatu vai mājās šūtu sejas masku.

Pasažieru iekāpšana un izkāpšana no sabiedriskā transporta notiek tikai pa vidējām un aizmugures durvīm, kā pārtraukta pārtraukta biļešu tirdzniecība pie vadītāja.

“Rīgas satiksmes” klientu apkalpošanas centri Brīvības ielā 191, Brīvības gatvē 384b, Prāgas ielā 1 un Kurzemes prospektā 137 atsākuši klientu apkalpošanu. Lai samazinātu atrašanās laiku klientu apkalpošanas centrā, aicinām klientus iepriekš pierakstīties vizītei www.rigassatiksme.lv.

Aicinām ar “Rīgas satiksmi” sazināties zvanot pa informatīvo tālruni 20361862, sūtot e-pastu info@rigassatiksme.lv vai rakstot sociālajos tīklos. Tāpat ar uzņēmumu var sazināties izmatojot mājas lapā www.rigassatiksme.lv esošo sadaļu– "Sazinies ar mums", kurā ikviens mājas lapas apmeklētājs var elektroniski iesniegt savu pieteikumu.

Rīgas namu pārvaldnieks

Beidzoties valstī noteiktajai ārkārtējai situācijai, no 10. jūnija SIA “Rīgas namu pārvaldnieks” (RNP) atsāk klientu pieņemšanu klātienē visos uzņēmuma klientu apkalpošanas centos. Lai arī turpmāk nodrošinātu nepieciešamo distancēšanos, kā arī mazinātu Covid-19 izplatības riskus, klientu pieņemšana notiks pēc iepriekšēja pieraksta – zvanot pa tālruni 8900 vai aizpildot e-pierakstu interneta vietnē https://apmekle.rnparvaldnieks.lv/, norādot klientu apkalpošanas centru, kuru klients vēlas apmeklēt, kā arī apmeklējuma laiku.

RNP aicina visus klientus ierasties precīzi norādītajā laikā un klientu apkalpošanas zālē ieiet tikai tad, kad tiks uzaicināti. Klientu apkalpošanas centru telpās RNP aicina ievērot distanci, izmantot savus mutes un deguna aizsegus un personiskos rakstāmpiederumus.

Aicinām arī turpmāk, iespēju robežās izmantot visas elektroniskās saziņas iespējas, izvērtēt nepieciešamību apmeklēt tikšanos klātienē uzņēmuma klientu apkalpošanas centros – joprojām attālināti var iesniegt dokumentus, risināt jautājumus un saņemt konsultāciju:
• zvanot uz 8900 (informatīvais tālrunis);
• sūtot vēstuli uz e-pastu rnparvaldnieks@rnparvaldnieks.lv, norādot tālruņa nr. saziņai ar Jums;
• sūtot ziņu Facebook @rigasnamuparvaldnieks un Twitter @rnparvaldnieks;
• atstājot dokumentus Klientu apkalpošanas centra pastkastītē, norādot tālruņa nr. saziņai ar Jums;
• ar pasta starpniecību, nosūtot dokumentus uz SIA "Rīgas namu pārvaldnieks" juridisko adresi – Aleksandra Čaka iela 42, Rīga, LV-1011.

Rīgas zoodārzs

Apmeklētājiem atvērta Zoodārza āra teritorija un daļēji iekštelpas – Tropu māja, Latvijas abinieku un rāpuļu ekspozīcija, Lemuru un Galapagu bruņurupuču ekspozīcija, Terārijs un Žirafu mājas 2.stāvs, kā atvērta Zoodārza filiāle “Cīruļi”.

Rīgas meži

Darbs birojos, mežā un parkos darbs turpinās ierastā režīmā.

“Rīgas ūdens”

Sākot ar 20. maiju SIA “Rīgas ūdens” klientiem atvērts Klientu apkalpošanas centrs Brīvības ielā 49/53. Klientu un darbinieku drošībai esošās darba vietas ir norobežotas ar speciāliem aizsargstikliem, kā arī uz grīdas ir izvietotas norādes par drošas distances ievērošanu.

Aicinām klientus būt atbildīgiem un izvērtēt klientu apkalpošanas centra apmeklēšanas nepieciešamību.

Ja tomēr Jūsu jautājumu nav iespējams atrisināt elektroniski SIA “Rīgas ūdens” portālā, nosūtot e-pastu uz klienti@rigasudens.lv vai zvanot uz vienoto bezmaksas diennakts tālruni 8000 2122, Klientu apkalpošanas centrs Brīvības ielā 49/53 atvērts darba dienās no plkst.08:00 - 19:00, būvniecības ieceres dokumentācijas saskaņošana un tehniskās konsultācijas klātienē pieejamas trešdienās no plkst. 13:30 – 15:30.

Rīgas nami

Melngalvju nams ir atvērts četras reizes nedēļā: ceturtdienās un piektdienās no plkst. 12.00 līdz 17.00; sestdienās un svētdienās no plkst. 10.00 līdz 17.00.

Saviem apmeklētājiem ārkārtējās situācijas un noteikto ierobežojumu laikā Melngalvju nams piedāvā arī īpašu draudzīgu ieejas biļetes cenu – 4,00 EUR. Pirmsskolas vecuma bērniem ieeja ir bez maksas. Savukārt telpu noma ir un būs pieejama atbilstoši visām higiēnas prasībām.

Kinoteātrī “Splendid Palace” kino izrādīšana plānota līdz 12. jūnijam, vēlāk kino sezona būs slēgta un atsāksies vasaras beigās. Telpu noma ir un būs pieejama atbilstoši visām higiēnas prasībām.

Rīgas centrāltirgus

Rīgas Centrāltirgū tiks atsākti ekskursiju un degustāciju pakalpojumi, ievērojot visus valstī noteiktos drošības pasākumus.

Tāpat turpinās produktu tirdzniecība, maksimāli ievērojot drošības pasākumus. Pie visām paviljonu ieejām izvietoti un regulāri tiek papildināti roku dezinfekcijas līdzekļi, visā tirgus teritorijā ir izvietoti informatīvie materiāli par Covid-19 un noteikumiem, kas jāievēro apmeklējot tirgu.

Pie tirgotāju stendiem izvietotas norobežojošās līnijas, kas ļauj ievērot 2 metru distanci, iespēju robežās tiek veikta apmeklētāju plūsmas un pulcēšanās ierobežojumu kontrole, apmeklētāji aicināti ilgstoši neiepirkties.

Rīgas pašvaldības Privatizācijas komisija

No 2020.gada 10.jūnija Rīgas pašvaldības dzīvojamo māju privatizācijas Komisija nodrošina apmeklētāju pieņemšanu klātienē, nodrošinot šādu pakalpojumu sniegšanu:
- dzīvokļu īpašuma pirkuma līgumu slēgšanai, dokumentu pieņemšana un izsniegšana;
- vienošanās par zemes gabala nodošanu īpašumā bez atlīdzības slēgšanai, dokumentu pieņemšana un izsniegšana;
- zemes pirkuma līgumu slēgšanai dokumentu pieņemšana un izsniegšana;
- zemes nomas līgumu slēgšanai, dokumentu pieņemšana un izsniegšana;
- pirkuma līgumu pēc īpašuma iegūšanas izsolē slēgšanai, dokumentu pieņemšana un izsniegšana,
- nostiprinājuma lūgumi jaunās tiesības nostiprināšanai vai ķīlas tiesību dzēšanai, dokumentu pieņemšana un izsniegšana,
- paziņojumi par ķīlas tiesību dzēšanu, dokumentu pieņemšana un izsniegšana.

Apmeklētāju pieņemšana tiks veikta tikai pēc iepriekšēja pieraksta. Pierakstīties var pa tālruni: 67012696.

Konsultācijas un dokumentu pieņemšana par sekojošiem pakalpojumiem:
- Dzīvojamai mājai funkcionāli nepieciešamā zemesgabala pārskatīšana notiks pirmdienās pēc iepriekšēja pieraksta pa tālruni: 67012689.
- Rīgas pilsētas pašvaldības īpašumā esošo dzīvokļu (to domājamo daļu), viendzīvokļa māju, neapdzīvojamo telpu, mākslinieku darbnīcu atsavināšana, pārdodot izsolē, apmeklētāju pieņemšana notiks klātienē pēc iepriekšēja pieraksta pa tālruņiem: 67181393, 67012007.
- Dzīvokļu/viendzīvokļa māju un to domājamo daļu atsavināšanas ierosināšana, dokumentu noformēšana
- Paziņojumu par atsavināmā objekta pirmpirkuma tiesību izmantošanu pieņemšana un noformēšana;
- Iesniegumu par grozījumu veikšanu Komisijas/Rīgas domes pieņemtajos lēmumos, iesniegumu par lēmumu atcelšanu un iesniegumu par kopīpašuma domājamo daļu precizēšanu sakarā ar objekta pārplānošanu/pārbūvi
- Dzīvojamā un nedzīvojamā fonda privatizācijas un atsavināšanas nodaļas vadītāja pieņem apmeklētājus pirmdienās, pēc iepriekšēja pieraksta.
Apmeklētāju pieņemšana notiks klātienē pirmdienās pēc iepriekšēja pieraksta pa tālruni: 67181699.
- Zemes privatizācijas un nomas nodaļa apmeklētājus klātienē pieņems pirmdienās pēc iepriekšēja pieraksta pa tālruni:67181385;
- Juridiskā konsultācija dzīvokļu īpašumu privatizācijas/atsavināšanas jautājumos iepriekš pierakstoties pa tālruni: 67012641;
- Pieņemšana pie Komisijas priekšsēdētāja un Komisijas priekšsēdētāja vietnieka pirmdienās tikai pēc iepriekšēja pieraksta pa tālruni: 67012654

Visus pakalpojumus komisija arī turpinās sniegt izmantojot:
- interneta mājas lapu: www.rdzmpk.lv;
- e-pastu: dmpk@riga.lv; www.latvija.lv;
- pasta pakalpojumus.

Informāciju var iegūt zvanot uz tālruni: 67012654

Rīgas pilsētas izpilddirekcijas

Ziemeļu izpilddirekcijā:

Sakarā ar ārkārtas situācijas beigām Rīgas Ziemeļu izpilddirekcija no 10.jūnija atsāk klientu pieņemšanu klātienē.
Aicinām apmeklētājus arī turpmāk izvērtēt nepieciešamību apmeklēt tikšanos klātienē un izmantot visas elektroniskās saziņas iespējas, joprojām attālināti var iesniegt dokumentus, risināt jautājumus un saņemt konsultāciju. Lūdzam izmantot neklātienes klientu apkalpošanas kanālus:
• Informatīvais tālrunis: 67026602.
• Iesniegumus var iesniegt pa pastu, elektroniski uz izpilddirekcijas e-pastu iz@riga.lv vai ievietot speciāli izveidotajā sūtījumu kastē pie izpilddirekcijas ieejas.
• Par ielu tirdzniecības jautājumiem: 67026630, 67026632, 67026642.
• Par zemes pagaidu nomu un sakņu dārzu iznomāšanu: 67026665, 67026648.
• Par iekškvartālu seguma remontdarbiem un atļauju izsniegšanu: 67026653, 67026636.
• Par ielu norāžu plāksnīšu pasūtīšanu un saņemšanu: 67026611.
• Par telpu nomu: 67026638.
• Par administratīvā pārkāpuma lietām: 67026635.
• Arhīva izziņas: 67026607

Administratīvās pārkāpuma lietas arī turpmāk tiks izskatītas rakstveida procesā.
Izpilddirekcija ir uzstādījusi norobežojošās aizsargbarjeras distances nodrošināšanai starp apmeklētājiem un darbiniekiem, kā arī izvietojusi brīdinājumus par epidemioloģisko drošības pasākumu ievērošanu.

Pārdaugavas izpilddirekcijā:
Rīgas Pārdaugavas izpilddirekcija Eduarda Smiļģa ielā 46, atsāks darbu klātienē, ievērojot visus normatīvajos aktos noteiktos ierobežojumus.
Apmeklētāju pieņemšana Izpilddirekcijā tiks organizēta tikai pēc iepriekšēja pieraksta pieņemšanas laikos – pirmdienās no 14.00-18.00, ceturtdienās no 9.00- 12.00 un notiks atsevišķā pieņemšanas telpā pirmā stāva vestibilā. Lūdzam uz pieņemšanu ierasties sejas aizsegā (maska, lakats, šalle).
Aicinām apmeklētājus arī turpmāk izvērtēt nepieciešamību tikties klātienē un izmantot visas elektroniskās saziņas iespējas.
Lūdzam izmantot klientu apkalpošanas kanālus:
• Informatīvai tālrunis: 67012283, e-pasts : ip@riga.lv;
• Par ģimenes dārziņiem: 67012326, 67012280;
• Par ielu nosaukumu zīmju pasūtīšanu: 67012310;
• Par teritoriju sakopšanu Zemgales priekšpilsētā un Kurzemes rajonā – 67012319,67181342;
• Par bērnu rotaļu laukumu uzturēšanu: 67012375
• Par iekškvartālu seguma remontdarbiem un atļauju izsniegšanu rakšanas darbiem: 67037404;
• Ielu tirdzniecības jautājumos- 67037877,67181720;
• Arhīva izziņas- 67012288.

Austrumu izpilddirekcijā:

Ievērojot epidemioloģiskos drošības pasākumus, Rīgas Austrumu izpilddirekcija no šā gada 10. jūnija atsāk apmeklētāju pieņemšanu klātienē.

Iedzīvotāji aicināti iepriekš pieteikties vai arī izvērtēt iespēju izmantot arī visas elektroniskās saziņas iespējas.

Izpilddirekcijas e-pasts: ia@riga.lv
Tālrunis: +371 67013500

Foto:

Rīgas dzimtsarakstu nodaļas

Rīgas dzimtsarakstu nodaļa Aglonas ielā 4B, Rīgas pilsētas Pārdaugavas dzimtsarakstu nodaļa Dzirciema ielā 28, Rīgas pilsētas Vidzemes dzimtsarakstu nodaļa Zemgaļu ielā 1 un Rīgas pilsētas Ziemeļu dzimtsarakstu nodaļa Rūpniecības ielā 21, no 2020.gada 10.jūnija atjauno klientu apkalpošanu klātienē.

Klātienē nodaļas reģistrē:
• dzimšanas faktu;
• miršanas faktu;
• laulību reģistrāciju - arī ar svinīgo ceremoniju ( sakarā ar fiziskās distancēšanās un epidemioloģiskās drošības pasākumu ievērošanu, personu skaits, kuras tajā piedalās, ierobežots, detalizētu informāciju var saņemt konkrētajā dzimtsarakstu nodaļā).

Pēc iepriekšēja pieraksta tiek sniegti šādi nodaļu pakalpojumi klātienē:
• iesniegumu pieņemšana laulības reģistrācijai;
• iesniegumu pieņemšana civilstāvokļa aktu reģistru ierakstu aktualizācijai;
• iesniegumu pieņemšana paternitātes atzīšanai bērnam, kura dzimšana jau ir reģistrēta;
• iesniegumu pieņemšana vārda, uzvārda un tautības ieraksta maiņai;
• dzīvesvietas deklarēšana.

Nodaļas turpinās nodrošināt klientu apkalpošanu arī attālināti. Attālināti var sniegt šādus nodaļu pakalpojumus:
• pieprasījumu par atkārtotu civilstāvokļa aktu reģistrāciju apliecinošu dokumentu izsniegšanu pieņemšana un dokumentu izsniegšana;
• laulību iesniegumu, kas parakstīti ar drošu elektronisko parakstu, pieņemšana no Latvijas valstspiederīgajiem.

Administratīvā inspekcija

Administratīvo pārkāpumu lietu dalībniekiem un citiem apmeklētājiem apkalpošana, dokumentu pieņemšana un izsniegšana tiek nodrošināta attālināti.
Apmeklētāju pieņemšana klātienē notiek pēc iepriekšēja pieraksta.
Saziņa ar Rīgas domes Administratīvo inspekciju notiek:
• elektroniski: rdai@riga.lv;
• izmantojot valsts pārvaldes pakalpojumu portāla www.latvija.lv e-pakalpojumu “Iesniegums iestādei”.
• telefoniski: 67013558; 67026629;
• pa pastu uz oficiālo Inspekcijas adresi: Eduarda Smiļģa iela 46, Rīga, LV-1002.

Rīgas domes Administratīvā komisija

Administratīvā komisija administratīvo pārkāpumu lietas izskata rakstveida procesā bez lietas dalībnieku klātbūtnes.
Iesniegumu vai sūdzību komisijai var nosūtīt pa pastu uz adresi Rīga, E.Smiļģa iela 46, iesniegt elektroniski, izmantojot portāla Latvija.lv e-pakalpojumu, ievietot pie ēkas Rīgā, E.Smiļģa ielā 46 izvietotajā pastkastē ar uzrakstu “Rīgas domes Apmeklētāju pieņemšanas centrs”, nosūtīt e-pastā uz adresi: rdak@riga.lv vai arī, iepriekš piesakoties pa kādu no zemāk norādītajiem tālruņa numuriem, iesniegt komisijā klātienē.

Jautājumu gadījumā lūgums zvanīt uz tālruņu numuriem: 67026179, 67026347 vai 67105002.