Rīgas Centrāltirgus izdevis unikālu pastkaršu komplektu

16. Septembris

Rīgas Centrāltirgus ir paplašinājis savu suvenīru kolekciju, izdodot unikālu pastkaršu komplektu. Pastkartēs atainoti dažādu mākslinieku dažādos laikos radītu gleznu varoņi, kuri “piedalās” tirgus ikdienā. 12 pastkaršu komplektu drīz varēs iegādāties Rīgas Centrāltirgus Informācijas centrā.


Pastkartēm veidoto kolāžu par Rīgas Centrāltirgus dzīvi idejas autori ir Rīgas Centrāltirgus marketinga un komunikācijas nodaļas darbinieki.

Foto: AS Rīgas Centrāltirgus

“Kas ir tirdzniecība? Tā ir naudas apmaiņa pret precēm vai pakalpojumiem, vai ne? Viena no ekonomikas sastāvdaļām, un tā tālāk. Taču ņemsim citu aspektu, proti, dzīvu cilvēku komunikāciju. Caur šo aspektu tirdzniecība kļūst par mākslu. Mēs šai idejai piešķīrām tiešu nozīmi, gleznu varoņus iekļaujot reālās ainās no Centrāltirgus dzīves,” par ideju radīt unikālās pastkartes stāsta Rīgas Centrāltirgus marketinga un komunikācijas nodaļas vadītājs un pastkaršu līdzautors Aleksandrs Šuņins.

Foto: AS Rīgas Centrāltirgus

Ideja par šādu kolāžu veidošanu nav jauna – internetā ir atrodams pietiekami daudz šāda tipa attēlu. Taču Rīgas Centrāltirgus pastkartes atšķiras tieši ar to, ka izpildījumā tiek izmantots konkrēts objekts ar noteiktu filozofisko fonu.

“Abās pastkaršu vāka pusēs izmantoti Renē Magrita “Mīlnieki”, taču priekšējā vāka fonā ir izmantotas tirgus paviljona logu konstrukcijas – tā sākusies tirgus būvniecība 1930. gadā, bet otrā pusē ir jau mūsdienīgs tirgus, kurā “mīlnieki” joprojām turpina skūpstīties. Mīlestība, kas dzimusi tirgus būvniecības laikā, turpinās vēl šobaltdien. Neskatoties uz to, ka mainās gan sabiedrība, gan apkārtējā vide, mīlestība turpina dzīvot. Un ne tikai mīlestība pret pretējo dzimumu, bet pret visu apkārtējo. Kaut kādā ziņā pastkartes attēls mudina mīlēt to, kas mums ir un novērtēt to, kas mūs ieskauj, jo tas ne vienmēr būs tieši tāds, kāds tas ir tagad,” stāsta rīdziniece, līdzautore un jau bijusī Rīgas Centrāltirgus marketinga un komunikācijas nodaļas darbiniece Natālija Misiņa.

Foto: Riga.lv

Pats kolāžu veidošanas process bijis samērā sarežģīts un prasījis lielus pūliņus – darbs pie pastkaršu veidošanas ildzis gandrīz gadu un turpinājies pat brīvdienās. Pastkartēs izmantotas gadu gaitā sakrājušās tirgus fotogrāfijas no arhīva, kā arī fotogrāfijas no vēsturiskā arhīva.

“Es sāku ar mākslas darbu atlasi. Mūsu Centrāltirgus ir ļoti daudzveidīgs un krāšņs, bet es sapratu, ka nevaru atlasīt tikai vienu mākslas stilu, un tāpēc ir atlasīti dažādu mākslinieku darbi. Kas attiecas uz Rīgas Centrāltirgus fotogrāfijām, vairākas no tām uzņēmu es pati, apstaigājot tirgu, atradu kādu “ainavu” un uzreiz sapratu, ka tieši šajā ainā ļoti labi ietilptu konkrēts mākslas darbs,” stāsta Natālija Misiņa.

Foto: Riga.lv

“Ir ļoti iespējams, ka drīzumā mēs sarīkosim atsevišķu izstādi, kurā parādīsim visus darbus,” pastāstīja Aleksandrs Šuņins.

Foto: AS Rīgas Centrāltirgus

Foto: AS Rīgas Centrāltirgus

Foto: AS Rīgas Centrāltirgus

Foto: AS Rīgas Centrāltirgus