Rīgas brīvostā atklāj leģendārā Zīda ceļa pagarinājumu

22. Janvāris

Pirmdien, 21. janvārī, svinīgā ceremonijā, klātesot prominencēm, žurnālistiem un televīzijas kamerām, tika atklātas nule kā ekspluatācijā nodotās ZO-1 un ZO-2 piestātnes, kuru vērienīgais rekonstrukcijas projekts ilga teju 2 gadus. 


Rekonstruētās piestātnes, ar kurām jau vairāk kā 25 gadus operē viens no Rīgas brīvostas smagsvara kategorijas stividoriem SIA “Rīgas Universālais Termināls”, atrodas Vecmīlgrāvī, Birztalu ielā 15, kas ģeogrāfiski ir vēsturiskā Zīda ceļa - tilta starp Tālos austrumiem un Rietumu pasauli - tālākais ziemeļu punkts. Savukārt vērienīgo piestātņu rekonstrukcijas procesu padarīja iespējamu AS “BMGS”, kas hidrotehniskās būvniecības jomā specializējas jau kopš 1952. gada, un, kura kontā ir atrodami Latvijas un tuvākā reģiona lielāko ostu būvniecības un rekonstrukcijas objekti.

Piestātņu ekskluzīvā atrašanās vieta nav vienīgais ar ko šīs piestātnes ir īpaši izceļamas - to realizācijas process bija ne tikai tehniski izaicinošs, bet arī birokrātiski nebūt ne viegls un ātrs - cikls no idejas realizācijas sākuma līdz gatavām piestātnēm ilga 12 gadus. Tomēr, lai arī piestātnes ir pabeigtas tikai tagad, patiesībā rekonstrukcijas idejas aizmetņi ir meklējami vēl pagājušā gadsimta 70. gados, kad “RosMor” veidotā projekta ietvaros, tika paredzēta to pakāpeniska savienošana ar tuvumā esošo Žurku salu, tādējādi realizējot piestātņu lokācijas vietas sniegto milzīgo potenciālu. Pašreiz ir īstenota tikai neliela daļa no grandiozās vīzijas par piestātņu savienošanu vienotā kordona līnijā, tomēr pēc RUT valdes priekšsēdētāja Jāņa Kasaļa vārdiem, stividoruzņēmums jau tagad ir apņēmības pilns spert nākošo soli piestātņu pagarināšanas virzienā un gatavoties turpmākajiem izaicinājumiem, lai nākamo 10 gadu perspektīvā savā rīcībā iegūtu, tostarp arī dziļākās piestātnes statusu Rīgas brīvostas ietvaros.

Nupat noslēgtās rekonstrukcijas primārais mērķis bija modernizēt un padarīt laikam atbilstošas esošās piestātnes, ievērojami uzlabojot to tehniski-ekonomiskos rādītājus, kas ļautu uzņemt Panamax klases kuģus. Lai to sasniegtu, tika palielināts piestātņu kopējais garums, sasniedzot 446,8 m, sākotnējo 320 m; veikti gultnes padziļināšanas darbu, dziļuma atzīmei sasniedzot -12,5 m sākotnējo -10,1 m, kā arī veikti citi labiekārtošanas un infrastruktūras darbi.

Foto: publicitātes

Foto: publicitātes

Foto: publicitātes

Foto: publicitātes