Rīga pārspēj visus ātruma pārsniegšanas rekordus uz ceļiem

18. Janvāris

43 protokoli dienā – tik pārkāpumu vidēji fiksē stacionārais fotoradars Rīgā, kas ir novietots pretī ēkai Brīvības gatvē 363. Tas ir lielākais rādītājs valstī.  Salīdzinājumam – otrs fotoradars, kas dienā fiksē apmērām 30 pārkāpumu protokolus, atrodas Svētciemā (Salacgrīvas novadā).


Vadoties pēc Ceļu satiksmes drošības direkcijas (CSDD) datiem, fotoradars Brīvības gatvē 363 2018. gada 10 mēnešu laikā ir izrakstījis 13 791 aktus par ātruma režīma neievērošanu par kopējo summu 452 675 eiro.

Pārgalvīgu autobraucēju ievērībai: Rīgā ir izvietoti 12 stacionārie fotoradari.

Zemāk norādām to izvietošanas punktus un pamatojumu, kāpēc tieši šajās vietās fiksācijas mērierīces ir uzstādītas.

1. Dienvidu tilts Lubānas ielas virzienā pie nobrauktuves uz Piedrujas ielu

 Dienvidu tilts Lubānas ielas virzienā pie nobrauktuves uz Piedrujas ielu

Pamatojums uzstādīšanai: Paaugstinātas bīstamības vieta - nobraukšanas rampa aiz maza rādiusa plāna līknes ceļa garenkritumā. Bieži CSNg, nespējot veikt manevru ar palielinātu braukšanas ātrumu).

2. Juglas iela pie nama Nr.16

Pamatojums uzstādīšanai: Maģistrālās satiksmes iela. Ielas posms pie bērnudārza, redzes invalīdu Strazdumuižas internātskolas un sporta centra. Dzīvojamais rajons ar augstu gājēju koncentrāciju.

3. Dienvidu tilts posmā starp nobrauktuvēm uz Maskavas ielu un Krasta ielu, J.Čakstes gatves virzienā

Pamatojums uzstādīšanai: Blīvas satiksmes un intensīvas pārkārtošanās zona. Ātruma pārsniegšana šajā posmā būtiski apgrūtina pārkārtošanās darbības un pazemina satiksmes drošību.

4. Brīvības gatve pretī ēkai Nr.363

Pamatojums uzstādīšanai: Pilsētas maģistrālā iela. Posms, ko izmanto pilsētā iebraucošais/izbraucošais transports ar tendenci palielināt braukšanas ātrumu. Posms ar regulējamiem krustojumiem, blakusteritoriju pieslēgumiem, autobusa pieturu un gājēju pāreju. Augsta manevru intensitāte, gājēju un velosipēdu klātbūtne. Pagarināts posms starp luksoforiem attiecībā pret citu šīs ielas posmu garumiem. Posmā reģistrēts apjomīgs ceļu satiksmes negadījumu skaits.

5. Lielirbes iela pie nobrauktuves uz Baseina ielu

Pamatojums uzstādīšanai: Pie satiksmes pārvada izvietota neregulējama gājēju pāreja. Transportlīdzekļi uz satiksmes pārvada un pie tā nereti pārsniedz atļauto braukšanas ātrumu, un tie nav gatavi reaģēt uz gājējiem, kas šķērso pāreju.

6. Kalnciema iela pie nama Nr.52A

Pamatojums uzstādīšanai: Pie satiksmes pārvada izvietota neregulējama gājēju pāreja. Transportlīdzekļi uz satiksmes pārvada un pie tā nereti pārsniedz atļauto braukšanas ātrumu, un tie nav gatavi reaģēt uz gājējiem, kas šķērso pāreju.

7. Salu tilts pie nobrauktuves uz Zaķusalu, Mūkusalas ielas virzienā

Pamatojums uzstādīšanai: Tilts ar salīdzinoši nelieliem attālumiem starp nobrauktuvēm, pārkārtošanās manevru zona, kur izlīdzinātam braukšanas ātrumam ir būtiska nozīme satiksmes drošībai. VP rekomendācija.

8. Salu tilts pie nobrauktuves uz Zaķusalu, Maskavas ielas virzienā

Pamatojums uzstādīšanai: Tilts ar salīdzinoši nelieliem attālumiem starp nobrauktuvēm, pārkārtošanās manevru zona, kur izlīdzinātam braukšanas ātrumam ir būtiska nozīme satiksmes drošībai. Valsts Policijas rekomendācija.

9. Maskavas iela pretī ēkai Nr.450F, Nulpes ielas virzienā

Pamatojums uzstādīšanai: Četrjoslu iela ar intensīvu satiksmi. Autoceļa A6 ievads pilsētā. Dārziņu pievedceļa pieslēgums, autobusa pieturas un galapunkts, gājēju pāriešanas vieta ar augstu gājēju apdraudējumu.

10. Maskavas iela pie ēkas Nr.450F, Salaspils virzienā

Pamatojums uzstādīšanai: Četrjoslu iela ar intensīvu satiksmi. Autoceļa A6 ievads pilsētā. Dārziņu pievedceļa pieslēgums, autobusa pieturas un galapunkts, no kura ir apgrūtināta izbraukšana. Gājēju pāriešanas vieta ar augstu gājēju apdraudējumu.

11. Brīvības gatve pie ēkas Nr.441

Pamatojums uzstādīšanai: Iela ar ļoti intensīvu satiksmi, izteiktu rīta maksimumstundu virzienā uz pilsētas centru. Braukšanas ātruma pārsniegšana izjauc satiksmes plūsmas homogenitāti un palielina manevru veikšanas risku. Bieži izmantota gājēju pāreja. Paredzēta arī luksofora signāla kontrole.

12. Kurzemes prospekts pie ēkas Nr.59, virzienā uz Mellužu ielu

Pamatojums uzstādīšanai: Plūsmu sakļaušanās vieta, kur no apgriešanās vietas jāšķērso 2 joslas, lai nogrieztos uz Kleistu ielu. Pārsniegts ātrums Kurzemes prospektā neļauj droši izpildīt manevru. Gājēju pāreja, augsta negadījumu koncentrācija posmā.

Lasiet arī: 

Trešā daļa bojāgājušo uz ceļa ir seniori; pirmoreiz tiek uzsākta kampaņa