Rīgā no 1. jūnija tiek atsāktas bezmaksas nūjošanas nodarbības

25. Maijs

Rīgā no 1. jūnija tiek atsāktas bezmaksas nūjošanas nodarbības. Iedzīvotāji varēs apmeklēt nodarbības atkal klātienē, bet ievērojot epidemioloģiskās drošības prasības, informē Rīgas domes Labklājības departaments.


Nodarbības vadīs Latvijas Sporta federāciju padomes sertificēti nūjošanas instruktori. Iedzīvotāji tiks gaidīti Ziepniekkalnā, Torņakalnā, Ķengaragā, Dzirciemā, Imantā, Juglā, Mežciemā, Pļavniekos, Grīziņkalnā, Teikā/Linezerā, Mežaparkā, Vecmīlgrāvī. Vienas nodarbības ilgums 1,5 stunda (ieskaitot laiku, kas nepieciešams dalībnieku reģistrēšanai parakstu lapās, nūju izdalei).

Pirms nodarbības obligāti jāpierakstās pie instruktoriem, jo vietu skaits grupās ir ierobežots – vienlaicīgi drīkst piedalīties līdz 25 cilvēkiem (24 dalībnieki + treneris), ievērojot distanci 2 m. Līdz ārkārtas situācijas beigām nodarbību laikā tiks nodrošināti drošības pasākumi saskaņā ar valdības prasībām.


Lūdzam iedzīvotājus izvērtēt savu veselības stāvokli un neapmeklēt nodarbības, ja ir kādi saslimšanas simptomi vai slikta pašsajūta, kā arī iedzīvotājiem ar hroniskām slimībām izvērtēt nepieciešamību ierasties uz nodarbībām.


Nūjošana jeb Nordic walking ir pastaiga ar īpaši izstrādātām nūjām, kas palīdz nostiprināt un attīstīt dažādas muskuļu grupas. Šis sporta veids radies 80. gadu sākumā Somijā, un tagad ir plaši pazīstams visā pasaulē. Nūjošana ir vienkāršs, visiem pieejams un efektīvs veids, kā nodarboties ar fiziskajām aktivitātēm, kas neprasa ne lielus finansiālos līdzekļus, ne īpašu fizisko sagatavotību, ne milzīgu laika patēriņu. Turklāt šī aktivitāte ir lieliska alternatīva, kā pavadīt laiku kopā ar ģimeni un draugiem, uzlabot savu veselību un atbrīvoties no ikdienas stresa.
• Nūjošana ir piemērota visiem, neatkarīgi no vecuma, dzimuma vai fiziskā stāvokļa un tai nav laika apstākļu ierobežojumu.
• Nūjošana atbrīvo no stresa, veicina veselīgu miegu un vispārēju labsajūtu.
• Nūjojot darbojas 600 muskuļi jeb 90 procentu no visas ķermeņa muskulatūras.
• Darbojoties ar nūjām, īpaši labi ar rotējošām kustībām tiek izkustināts sprands un mugurkaula krūšu daļa – tās ir problēmzonas gandrīz visiem, kam ir ikdienā sēdošs darbs.
• Nūjošana ir draudzīga mugurkaulam – darbojoties ar nūjām, mugurai (arī ceļiem un gurniem) ir daudz mazāka slodze nekā, piemēram, skriešanas vai aerobikas atspērienu laikā.
• Šis ir viens no efektīvākajiem kaloriju dedzināšanas veidiem.
• Nūjošana ir lielisks kardiotreniņš, kurā nav jāuztraucas par pārslodzi.
• Nūjošanas popularitāte aug un nūjotāju skaits ir sasniedzis vairāk kā 10 miljonus visā pasaulē.


Nodarbības tiek īstenotas Rīgas domes Labklājības departamenta ESF projekta Nr. 9.2.4.2/16/I/021 „Mēs par veselīgu Rīgu!” gaitā.


Vairāk informācijas par nodarbību norises vietām, laikiem un pieteikšanos: www.veseligsridzinieks.lv.

Jautājumu gadījumā lūdzam sazināties ar projekta koordinatori Eviju Kvanti (evija.kvante@riga.lv, tel. 25665650).