Rīdzinieki jautā: kāpēc tiek reorganizēti tramvaju maršruti?

1. Marts

Nesen “Rīgas satiksme” ieviesa vairākas būtiskas izmaiņas, starp kurām ir 4. maršruta tramvaja likvidācija – tas pilnībā dublējas ar 1. maršruta tramvaju, tāpēc tas likvidēts. Tāpat tiks slēgts 6. tramvaja maršruts. Portāls riga.lv skaidro – kāpēc?


Agrāk 4. tramvajs kursējis no Imantas līdz Centrāltirgum, 6. tramvajs – no Juglas līdz Radio ielai, savukārt 11. tramvajs līdz Radio ielai kursējis no Zooloģiskā dārza. 2012. gadā 6. tramvaja maršrutu pagarināja līdz Ausekļa ielai, kur atrodas mūzikas skola, bet 2017. gada vasarā līdz Ausekļa ielai pagarināja 11. tramvaja maršrutu. 2017. gadā tika atklāts 1. maršruta tramvajs. Tas savienoja Imantu un Juglu, apvienojot lielu daļu no 4. un 6.tramvaju maršrutiem. Taču krustojumu rādiusa dēļ zemās grīdas tramvajs nevarēja piebraukt Centrāltirgum. Atklājot 1. maršruta tramvaju, 4. un 6. tramvaju reisu skaits tika samazināts, vienlaikus pagarinot 11. tramvaja maršrutu līdz Ausekļa ielai.

Analīze uzrādījusi, ka 1. maršruts ir ļoti populārs. 2017. gada janvārī 4. un 6. tramvaja maršrutos kopā pārvadāti 1,16 miljoni pasažieru, savukārt pēc gada, 2018. gada janvārī, jaunais 1. tramvajs pārvadājis 1,25 miljonus pasažieru. Savukārt 4. maršruts – 50 tūkstošus un 6. maršruts – 100 tūkstošus. Krustojumi ir pārbūvēti un zemās grīdas tramvajs tagad var piebraukt Centrāltirgum – līdz šai vietai no Imantas 1. tramvajs gandrīz pilnībā dublējas ar 4. maršrutu. Tādēļ 4. tramvaja maršruts tiek likvidēts.

No Juglas līdz Radio ielai tramvajs pilnībā dublējas ar 6. maršrutu, izņemot īsu posmu no Radio ielas līdz Ausekļa ielai. Bet tagad, pēc Radio ielas 1. tramvajs dosies uz Centrāltirgu, no turienes – uz Imantu. Tas ir, Juglas iedzīvotājiem tagad bez pārsēšanās būs iespējams aizbraukt līdz tirgum un atpakaļ.

Tāpēc 6. maršruts tiek likvidēts, savukārt pārsēšanos no 1. tramvaja uz 11. tramvaju, lai nokļūtu līdz Ausekļa ielai, būs iespējams veikt trīs pieturās Kr. Barona ielā, kur 1. un 11. tramvaja maršruti kursē paralēli.

Jauno 1. maršrutu tagad galvenokārt apkalpo zemās grīdas tramvaji. Tiek plānots, ka maijā tiks ieviesti jauni tramvaji – pēc tam 1. maršrutu apkalpos tikai zemās grīdas tramvaji, kuru lielā ietilpība jau tagad ļauj pārvadāt vairāk pasažieru, nekā 4. un 6. tramvajā kopā. Nepieciešamības gadījumā reisu skaits tiks palielināts.

Foto: karte

Foto: karte

Paziņojums par mājaslapas www.riga.lv sīkdatnēm ar norādēm uz mājaslapas sadaļu par sīkdatnēm, to pielietojumu un piekrišanas / piekrišanas atsaukšanas norādēm