Rīdzinieki jautā: kādas izmaiņas paredzētas, aizstājot 40. maršruta autobusu ar 4. trolejbusu?

19. Decembris, 2019

Sākot ar 2020. gada 2. janvāri, 40. autobusa maršruta “Jugla–Ziepniekkalns” vietā kursēs 4. trolejbuss, šajās dienās informēja “Rīgas satiksme”.


Maršruts paliks tāds pats, izņemot to, ka 4. trolejbuss atšķirībā no 40. autobusa posmā no centra līdz Ziepniekkalnam apstāsies pieturās, kas ļaus pasažieriem ērti nokļūt Lucavsalā esošajā pludmalē un tirdzniecības centrā, kas atrodas Mūkusalas rotācijas aplī. Tādēļ trolejbuss posmā “Centrs–Ziepniekkalns” pavadīs ceļā dažas minūtes ilgāk nekā autobuss.

Trolejbuss ir videi draudzīgāks sabiedriskā transporta veids nekā autobuss, RĪGA.LV paskaidroja Rīgas domes Satiksmes departamentā. Tāpēc tajos maršrutos, kur tas ir iespējams, labāk kursēt trolejbusiem, kurus darbina nevis dīzeļdegviela, bet elektrība. Turklāt trolejbusu ekspluatācija ir lētāka nekā autobusu.

4. trolejbusa maršrutā sastrēgumstundās kursēs 22 trolejbusi. Kustības intervāls būs 6‒8 minūtes. Maršrutā kursēs garie trolejbusi ar savienojumu.

Turklāt 73% maršruta līnijas “Jugla–Ziepniekkalns” (un attiecīgi arī “Ziepniekkalns–Jugla”) jau ir kontakttīkli – pa šo līniju vēsturiski kursēja trolejbusi. Iznāk, ka kontakttīkls stāv dīkstāvē, bet pilsēta investē autobusu satiksmē. Loģiskāk ir maršrutā organizēt trolejbusu satiksmi. Maršrutā ir divi posmi, kuros vēl nav vadu, – ceļa gabalā uz tālo Ziepniekkalnu un posmā “Šmerlis–Jugla-3”. Šajos posmos 4. maršruta trolejbusi brauks ar dīzeļģeneratoru.

Līdz 2011. gadam Rīgā jau kursēja 4. maršruta trolejbusi līnijā “Centrāltirgus–Šmerlis”. Maršruts bija populārs, bet 40. maršruta autobuss, kas sāka kursēt pa Brīvības ielu, savienojot Juglu un Ziepniekkalnu, atņēma trolejbusam pasažierus. Rezultātā trolejbusa maršrutu slēdza par labu autobusiem.