Rīdzinieki jautā: kad un kā Rīgā tiek laistītas ielas?

14. Jūnijs

Latvijā turpinās karstuma vilnis, nokrišņu nav gandrīz vispār, kas izraisījis liela putekļu daudzuma uzkrāšanos pilsētas ielās. Rīdzinieki sūdzas, ka atbildīgie dienesti nelaista galvaspilsētas ielas. Rīgas domes Satiksmes departaments ziņo, ka jau no 20. maijā nepieciešamības gadījumā tiek laistītas ielas.


Ielas tiek laistītas nakts  stundās, kad ir minimāla transportlīdzekļu satiksme, bet ar nosacījumu, ka piecas dienas pēc kārtas nav bijuši nokrišņi. Darbi norit maģistrālēs un pilsētas centrā, kur ir intensīva sabiedriskā un privātā transporta kustība.

Ja piecas dienas nav bijis lietus, naktīs Rīgas ielas laista trīs laistīšanas mašīnas. Trīs tehnikas vienību viens izbrauciens izmaksā 4000 eiro. Kāpēc tik dārgi? Pirmkārt, mašīnas nobrauc lielus attālumus - vienu ielu nobrauc divas reizes, kā arī autocisternu degvielas patēriņš ir ļoti liels.

Tāpat summā iekļauta transporta apkalpošana, ūdens uzpildīšana un darbinieku algas.

Sliedes laista uzņēmuma "Rīgas satiksme" darba tramvaji. Sliežu laistāmā vagona ūdens tvertnes ietilpība ir 19 kubikmetri. Sliežu laistāmais vagons ir aprīkots ar divu veidu speciālām sprauslām, pa kurām ar spiedienu tiek padots ūdens. Vienas sprauslas ir vērstas tā lai noskalotu sliežu ceļa klātni, otras ir vērsta uz sliežu rievu, lai izskalotu rievās sakrājušās smiltis. Arī apakšā ir caurules, kas paredzētas riteņu attīrīšanai no smiltīm un putekļiem. Reizēm sliedes tiek laistītas arī pēc lietus, ko daudzi pilsētnieki uzskata par izšķērdību. Taču tas ir nepieciešams, jo ar lietus ūdeni sliedēs nonāk smiltis, lapas un citi atkritumi.

Foto: riga.lv

Paziņojums par mājaslapas www.riga.lv sīkdatnēm ar norādēm uz mājaslapas sadaļu par sīkdatnēm, to pielietojumu un piekrišanas / piekrišanas atsaukšanas norādēm