Rīdzinieki jautā: cik bieži tiek pārbaudīti Rīgas tilti?

7. Maijs

Brasas tilts remontdarbu laikā līdz nākamā gada pavasarim daļēji ir slēgts, satiksme atļauta tikai virzienā no centra. Arī A. Deglava ielas tilts pēc Valsts policijas iniciatīvas īslaicīgi tika slēgts, tagad pa to pārvietoties atļauts tikai sabiedriskajam transportam un operatīvajiem dienestiem. Tāpat turpinās aktīvi būvdarbi uz Salu tilta, Vanšu tiltam tiek labotas kāpnes. Pilsētas iedzīvotāji interesējas - kāda ir situācija saistībā ar pārējiem tiltiem un cik bieži tie tiek pārbaudīti?


Tilti tiek pārbaudīti ik pēc pieciem gadiem

Sliktā tehniskā stāvoklī  pēc ekspertu atzinuma ir tikai viens satiksmes pārvads – Brasas tilts. Tā remonts jau ir uzsākts un darbi tiks pabeigti nākamā gada pavasarī.  Vēl 25 tilti ir labā stāvoklī, bet atlikušie 110 – apmierinošā. 

Tas nozīmē, ka tiltu stāvoklis no nestspējas viedokļa ir drošs, taču jāuzlabo to redzamā daļa jeb brauktuves, vai jādemontē bojātais betons, kas varētu apdraudēt gājējus zem tiltiem. Tas ir, tilts ir drošs, taču, lai saglabātu to ilgmūžību, noteiktā laika periodā nepieciešami uzlabošanas darbi.

Vanšu tilts, Gaisa tilts, Zemitāna tilts, un citi, tiks sakārtoti līdz 2022. gadam. Kā jau ziņots agrāk, arī A. Deglava ielas satiksmes pārvads ir piemērots ekspluatācijai, ko atzinuši Rīgas tehniskās universitātes eksperti, SIA “Inženierbūve” - izglītoti inženieri tiltu jomā.

Tiltu  konstrukciju detalizētas apsekošanas norit reizi piecos gados, bet katru gadu tiek veikta neliela tiltu pārbaude. Inspekciju laikā tiek pārbaudīts tilta vai satiksmes pārvada tehniskais stāvoklis, tā nestspēja un ekspluatācijas drošība, radušies defekti un to cēloņi. Tāpat tiek noteiktas pieļaujamās ekspluatācijas slodzes un izstrādāti ieteikumi (orientējošais darba daudzums un izmaksas). Katru gadu tiek veiktas apsekošanas, kuru ietvaros tiek veikta vizuāla konstrukciju novērtēšana.

Piemēram, 2018. gadā veiktas 16 objektu galvenās inspekcijas. Šajā gadā speciālās inspekcijas plānotas 23 objektiem.

Uzņēmumiem, kas nodrošina transporta būvju ikdienas uzturēšanu, jāpievērš  pastiprināta uzmanība būvēm, kurām kopš to būvniecības nav veikts kapitālais remonts. Piemēram, Salu tilts, kur pašlaik norit otrā rekonstrukcijas kārta, nav remontēts kopš 1968. gada - tilta uzbūvēšanas brīža. Visiem objektiem jānovērš defekti, kas var apdraudēt satiksmes dalībnieku drošību, vai gadījumos, kad defektus nav iespējams novērst bez pārbūves, tiek noteikti citi ierobežojumi, piemēram, samazināts maksimālais transportlīdzekļu svars.

Katru gadu tiek remontēts kāds no tiltiem

Rīgas dome katru gadu secīgi veic tiltu atjaunošanas vai pārbūves darbus. Pēdējo piecu gadu laikā ir veikta vai uzsākta pārbūve: satiksmes pārvadam pār dzelzceļu Kārļa Ulmaņa gatvē, Salu tiltam pār Daugavu un Mazo Daugavu, tiltam pār Bieķengrāvi.

Šogad turpinās Salu tilta kompleksa pārbūve (Krasta ielas pārvads, Lucavsalas pārvads, Bieķengrāvja estakāde, tilts pār Bieķengrāvi augštecē).

Augusta Deglava ielas satiksmes pārvadā, ja tas netiktu slēgts, šogad tika plānots veikt pārvada laidumu un balstu konstrukciju remontu, jaunu deformācijas šuvju izbūvi, jaunu drošības barjeru un ietvju margu konstrukciju izbūvi uz pārvada un uz atbalstsienām, apgaismojuma pārbūvi, kā arī ceļu daļas pārbūvi un brauktuves seguma atjaunošanu. Bija plānots, ka līdz pavasarim vēl tiktu izbūvēta jauna ietvju konstrukcija, kur labajā pusē, dodoties virzienā no centra, tiktu izveidota ietve kājāmgājējiem, bet kreisajā – divvirzienu velojosla un atsevišķa gājēju ietve.

Rīgā kopumā ir 35 tilti, 61 satiksmes pārvads, 16 kājāmgājēju tilti, kā arī 27 tuneļi.

Tāpat uzsākti remontdarbi uz Vanšu tilta kājāmgājēju kāpnēm. Darbi jau norit. Visa tilta rekonstrukcijas darbi sāksies nākamgad. Pirmais projektētāju uzdevums būs tilta padziļināta ekspertīze. Ja viss noritēs pēc plāna, tad remontu varēs uzsākt jau nākamgad. Atzīmējam, ka pēdējoreiz padziļināta tilta apsekošana noritēja 2013. gadā.

Kā tiks remontēti atlikušie tilti?

  • Jorģa Zemitāna tilta pārbūve. Būvprojekta izstrāde tiks uzsākta 2019. gadā, pārbūve sāksies 2020. gadā.
  • Gustava Zemgala satiksmes pārvada pārbūve. Būvprojekta izstrāde tiks uzsākta 2019. gadā, pārbūve sāksies 2021. gadā.
  • Gaisa tilta pārbūve. Būvprojekta izstrāde tiks uzsākta 2020. gadā, pārbūve sāksies 2022. gadā.
  • tilts pār Mārupīti Kārļa Ulmaņa gatvē. Būvprojekta izstrāde tiks uzsākta 2019. gadā, pārbūve sāksies 2021. gadā.

Tāpat šogad plānots uzsākt satiksmes pārvada būvniecību pār dzelzceļa sliedēm Sarkandaugavā, kā arī ceturto Dienvidu tilta būvniecības posmu. Atšķirībā no ielām, tiltu remonti netiek veikti tikai gada siltajā sezonā. Noteiktus darbus var sākt arī ziemā.