Par Rīgas domes, Čehijas Republikas vēstniecības un Škoda Transportation Group pārstāvju tikšanos

23. Janvāris

Rīgas domes priekšsēdētājs šodien tikās ar Miroslavu Koseku (Miroslav Kosek), Čehijas Republikas vēstnieku Latvijā,
Zdeneku Majeru (Zdeněk Majer), uzņēmuma Škoda Transportation Group pārdošanas viceprezidentu, Staņislavu Staneku (Stanislav Staněk), Škoda Transportation valdes locekli un sabiedrisko attiecību viceprezidentu.


Tikšanās dalībnieki atzīmēja, ka informācija saistībā ar iespējamiem likumpārkāpumiem pēdējo iepirkumu organizēšanā bija šoks Rīgas domei un uzņēmumu grupai Škoda Тransportation.

Rīgas mērs un uzņēmumu grupas Škoda Тransportation jaunās vadības pārstāvji apliecināja maksimālu ieinteresētību, lai pilnībā tiktu izmeklēti visi jautājumi, kas saistīti ar pēdējiem trolejbusu un zemās grīdas tramvaju iepirkumiem.

Visas puses tāpat pauda dziļu satraukumu par to, ka šī problēma var apdraudēt godīgas, profesionālas un abpusēji izdevīgas ilggadējas iepriekšējās sadarbības rezultātus.

Pirmie Škodas trolejbusi Rīgā parādījās pirms 60 gadiem – 1960.gadā. Tad tie bija Škoda 8Тр vagoni. Kopš 1962.gada Rīgā ienāca Škodas visizplatītākā modeļa Škoda 9Тр trolejbusi. Pašlaik pasažierus Rīgas ielās pārvadā 33 tramvaji un vairāk nekā 200 Škodas markas trolejbusu. Neskatoties uz sabiedriski politisko iekārtu maiņu, organizācijas formu un īpašniekiem, “Škoda” gadu desmitiem ir bijis ārkārtīgi nozīmīgs Rīgas partneris, tāpat kā Rīga tāda ir bijusi uzņēmumu grupai Škoda Transportation.

Visas puses uzsver, ka iepirkumu pārtraukšana var izraisīt dažāda veida zaudējumus gan Rīgai, gan Škoda Transportation uzņēmumu grupai. Pilsētai tiek atlikti tramvaju un trolejbusu modernizācijas plāni, kas ir nepieciešami tālākajai sabiedriskā transporta sistēmas attīstībai. Uzņēmums savukārt zaudē tam būtisku līgumu. Abas puses nonāca pie sapratnes par nepieciešamību turpināt pārrunas , lai atrastu abām pusēm pieņemamu tiesisku risinājumu pašreizējās piegādes jautājumos, īpaši ņemot vērā Rīgas sabiedriskā transporta pasažieru intereses.

Škoda Transportation uzņēmumu grupa paziņoja par gatavību arī turpmāk attīstīt pozitīvas attiecības ar transporta uzņēmumu un par saviem plāniem Rīgā būvēt servisa centru ar rezerves daļu noliktavu, kas radīs maksimālu komfortu vairāk nekā 300 “Škodas” transporta tehnikas vienību ekspluatācijā, kas kalpo Rīgas sabiedriskā transporta pasažieriem.

Atsevišķi jāatzīmē, ka soda sankciju jautājums par iespējamajiem kavējumiem pēdējās piegādēs šodienas sanāksmē netika apspriests. Transporta uzņēmuma “Rīgas Satiksme” eksperti un Škoda Transportation uzņēmumu grupa detalizēti apspriedīs šo tēmu, lai atrastu abpusēji pieņemamu tiesisku risinājumu.

Rīgas mērs šodien pavēstīja sanāksmes dalībniekiem par situāciju uzņēmumā “Rīgas Satiksme” – par jaunas padomes izveidi saskaņā ar pēdējām OECD rekomendācijām valsts uzņēmumiem, ko arī Rīgas pašvaldība ir gatava ievērot, par jaunas profesionālās valdes izveidi, par darbu pie uzņēmuma budžeta, par korekcijām attīstības plānos.

Atsevišķi tika runāts par pašvaldības plāniem samazināt privātā autotransporta izmantošanu Rīgas centrā un par to, kā motivēt rīdziniekus un pilsētas viesus aktīvāk izmantot sabiedrisko transportu.

Šie plāni arī nozīmē, ka pēc situācijas stabilizācijas “Rīgas satiksme” būs gatava atsākt jaunu sabiedriskā transporta vienību iepirkumus, vienlaicīgi ievērojami pastiprinot kontroli pār iepirkumu procedūru gaitu.

Rīgas mērs īpaši atzīmēja, ka Rīgā vienmēr augstu vērtēta Škoda Transportation uzņēmumu grupas produkcijas kvalitāte un cenu politika. Mērs arī izteica pieņēmumu, ka uzņēmumu grupa Škoda Transportation piedalīsies jaunos iepirkumu konkursos.

Škoda Transportation uzņēmumu grupas pārstāvji pauda pārliecību par savām iespējām piedalīties no jauna izsludinātos konkursos, lai kārtējo reizi pierādītu, ka uzņēmums var pelnīti lepoties gan ar savas produkcijas kvalitāti, gan ar cenu politiku.