Marta beigās visā Latvijā iedzīvotāji varēs apgūt digitālās prasmes

11. Marts

No 25. līdz 29.martam visā Latvijā norisināsies desmitā Latvijas informācijas un komunikācijas tehnoloģijas asociācijas (LIKTA) rīkotā "Digitālā nedēļa", kuras mērķis ir aicināt sabiedrību izmantot tehnoloģijas un e-pakalpojumus, vienlaikus uzlabojot savas prasmes.


Māra Jākobsone, LIKTA viceprezidente skaidroja, ka "Digitālās nedēļas" mērķi ir mazināt digitālo zināšanu plaisu, dot iespēju cilvēkiem apgūt jaunas prasmes un pielāgoties jaunajām situācijām darba tirgū. Tādēļ katru gadu īpaša uzmanība pievērsta norisēm reģionos, mudinot cilvēkus izmantot dažādas bezmaksas iespējas savu e-prasmju uzlabošanai.

Kā sacīja Jākobsone, pašlaik interneta vietnē "eprasmes.lv" pieejami testi, konkursi un aptaujas e-prasmju novērtēšanai un pārbaudei. Piemēram, ar tiešsaistes rīka palīdzību iespējamas novērtēt zināšanas par e-paraksta izmantošanu un e-pakalpojumu pielietošanu ikdienas dzīves situācijās. Tāpat izveidota aptauja darba devējiem par darbaspēka digitālo prasmju uzlabošanas nepieciešamību. Jauniešiem ir iespēja piedalīties konkursā par nākotnes profesiju aprakstiem u.c.

"Digitālās nedēļas 2019" laikā tiks organizēti gan centrālie pasākumi un diskusijas, kuru norisei varēs sekot līdzi interneta tiešraidēs, gan arī pasākumi skolās, bibliotēkās, nevalstiskajās organizācijās, pašvaldībās un uzņēmumos. Pēc viņas teiktā, patlaban pieteikušies pārstāvji no vairāk nekā 70 Latvijas novadiem. Par Rīgas aktivitātēm "Digitālajā nedēļā" var uzzināt interneta vietnē "eprasmes.lv" un interaktīvajā pasākumu portālā "kurp.es".

Iepriekšējo deviņu gadu laikā kopumā organizēti 4662 klātienes pasākumi, kuros piedalījušies 249 000 cilvēku. Aktivitāšu organizēšanā iesaistījušies vairāk nekā 1020 sadarbības partneri - uzņēmumi, bibliotēkas, valsts iestādes, izglītības iestādes, nevalstiskās organizācijas u.c.

"Digitālā nedēļa" organizēta ar Eiropas kampaņas "All Digital Week 2019" atbalstu. To organizē LIKTA sadarbībā ar Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministriju, kā arī "Latvijas valsts radio un televīzijas centru" (LVRTC), informāciju tehnoloģiju (IT) uzņēmumu "Microsoft Latvia" un Kultūras informācijas sistēmu centrs.

Pērn kampaņas laikā visā Latvijā tika organizēti 524 digitālajām prasmēm veltīti pasākumi, kuros piedalījās vairāk nekā 24 000 iedzīvotāju.