Krišjāņa Barona gājēju iela: izstrādāti trīs konceptuālo risinājumu varianti

25. Februāris, 2019

No šā gada aprīļa eksperimenta nolūkos personīgajam transportam varētu daļēji slēgt Kr. Barona ielu, nododot to tikai kājāmgājējiem, velosipēdistiem un tramvajiem.


Šis risinājums ir viens no slavenā urbānista, dāņu arhitekta un pilsētplānotāja Jana Gēla piedāvājumiem, kā uzlabot pilsētas ceļu satiksmi (kura prioritāte ir cilvēki un velosipēdisti). Pagaidām tiek gatavots detalizēts iespējamo izmaiņu plāns visai pilsētai. Rīgas domes Satiksmes departaments piedāvā trīs variantus tam, kā varētu mainīties Krišjāņa Barona iela. Šie risinājumi vēl nav galēji un pagaidām tikai tiek apspriesti!

Pirmais variants paredz ierobežot autotransporta kustību pie Matīsa ielas un Stabu ielas uzstādot tā saucamo "ķieģeli".

Foto: karte

Pēc Satiksmes departamenta direktora pienākumu izpildītāja Emīla Jakrina paustā, galvenais ieguvums būtu, tāds, ka Krišjāņa Barona ielu vairs nebūtu ērti izmantot tiem autovadītājiem, kuri to izmanto kā alternatīvu Brīvības ielai vai Aleksandra Čaka ielu. Mīnuss šādām izmaiņām - ierobežojumi ir lokālās vietās, līdz ar to citus posmus autovadītāji varēs izmantot tāpat kā līdz šim.

Otrs variants esot "visradikālākais risinājums", jo paredz ar rīkojuma zīmēm ierobežot manevrus teju visos Krišjāņa Barona ielas krustojumos.

Foto: karte

Proti, līdz ar ceļa zīmju izvietojumu taisni braukt varēs tikai atsevišķos Krišjāņa Barona ielas krustojumos, bet pārējos autovadītājiem būs jānogriežas. Ar šādu risinājumu tiek nodrošinātas piekļūšanas iespējas pie visiem īpašumiem vienlaikus ielu padarot neērti lietojamu caurbraukšanai. Mīnuss šādam scenārijam būtu, ka autobraucējiem palielinātos nobrauktu kilometru daudzums centrā un vienlaikus palielinātos arī satiksmes plūsma blakus esošajās ielās.

Trešais variants paredz uzstādīt ceļa zīmes Nr.302 "Braukt aizliegts" katrā kvartālā.

Foto: karte

Šim scenārijam gan ir visvairāk trūkumu, jo "Braukt aizliegts" ceļa zīme paredz, ka tā neattiecas uz cilvēkiem, kuri attiecīgajā posmā dzīvo vai strādā. Toties to ir grūti kontrolēt un pārbaudīt turklāt tas liegtu iespēju pa Krišjāņa Barona ielu pārvietoties arī, piemēram, maksas autostāvvietu klientiem.

Patlaban gan neviens no variantiem apstiprināts nav un departamenta un atbildīgo iestāžu speciālisti, vēl turpina izvērtēt visus variantus un to priekšrocības un trūkumus. Vienlaikus plānots, ka satiksmes izmaiņas Krišjāņa Barona ielā varētu stāties spēkā jau aprīlī.