Ko pirkt Rīgas Centrāltirgū, lai neslimotu?

12. Novembris

Rudens ir vīrusu laiks un cīnīties ar tiem var tikai vienā veidā – nostiprinot imunitāti. Tāpēc vitamīni jums lieti noderēs. Ja nevēlaties lietot sintētiskās kapsulas, bet gan kaut ko dabīgu, svaigu un patiešām veselīgu, tad jums jādodas uz Rīgas Centrāltirgu. Esam sastādījuši nelielu sarakstu ar tiem produktiem, kuri palīdzēs jums sagaidīt pavasari bez slimības lapām.


Dzērvenes

Foto: Riga.lv

Foto: Riga.lv

Dzērvenes ir vienas no vitamīniem bagātākajām ogām. Tās ne tikai satur milzīgu daudzumu C vitamīna, bet tiek uzskatītas par ogām, kurām ir tikai viena kontrindikācija – tās nedrīkst uzturā lietot cilvēki, kuriem ir kuņģa čūla. Šajās ogās ir B, PP, K1 un C grupas vitamīni, kālijs, fosfors, dzelzs, mangāns, varš, kalcijs, jods un cinks. Dzērvenes satur antocianīnus, fenola skābes, leikoantocianīnus un citas vielas. Starp citu, dzērvenes satur dabiskos konservantus, tāpēc ogas ilgi saglabājas svaigas.

Medus

Foto: Riga.lv

Foto: Riga.lv

Ar medu viss ir saprotams. Rīgas Centrāltirgū to var atrast lielos daudzumos un visdažādākā veida – jebkurai gaumei. Tostarp arī medus šūnas, ziedputekšņus un pat bišu indi, ko izmanto ārstnieciskiem nolūkiem. 

Medus apveltīts ar antibakteriālām, pretsēnīšu un pretvīrusu īpašībām, galvenokārt kālija satura dēļ. Bet medū ir arī daudz dzelzs un vara, tāpēc tas ļoti labi palīdz bērnu klepus ārstēšanā. Galvenais ir atcerēties, ka karsēšanas rezultātā organismam derīgās daļas tiek sabojātas. Tāpēc medu labāk pievienojiet siltam pienam un ūdenim, nevis verdošam.

Cidonijas

Foto: Riga.lv

Foto: Riga.lv

Latvijā cidonijas jeb aivas aug ļoti labi. Tās ir skābas un ar ļoti specifisku garšu, tās var pagatavot ar cukuru vai gatavot sukādes. Tāpat no cidonijām un banāniem var gatavot ievārījumu. Cidonijās atrodams ievērojams C vitamīna, organisko skābju, pektīnu, vara un dzelzs daudzums. Turklāt cidonijas var uzglabāt ļoti ilgi – istabas temperatūrā vairākus mēnešus. 

Ķiploki

Foto: Riga.lv

Lai gan ķiploku lietošana uzturā profilaksei var būt nepatīkama, to iedarbība ir nenoliedzama. Ķiplokos atrodams kālijs, mangāns, dzelzs, jods, šķiedrvielas un olbaltumvielas. Ķiploki ir pirmais līdzeklis cīņā ar saaukstēšanos.

Ingvers

Foto: Riga.lv

Ingvers palīdz cīnīties ar klepu, atbrīvo no kakla sāpēm, samazina temperatūru, sasilda un dod enerģiju, kuras mums tik ļoti trūkst, kad slimojam. Tāpat tas ir lielisks līdzeklis imunitātes stiprināšanai.

Smiltsērkšķis

Foto: Riga.lv

Smiltsērkšķi nāk par labu ne tikai redzes uzlabošanai, bet arī ir brīnumlīdzeklis organisma pasargāšanā no vīrusiem.

Smiltsērkšķi satur teju visas iespējamos un mums nepieciešamos vitamīnus, organiskās skābes, dzelzi, serotonīnu, un virkni citu vielu. Smiltsērkšķus var uzturā lietot gan ievārījumos, gan kompotos, gan svaigā veidā.

Citroni

Foto: Riga.lv

Rudens ir īstais laiks, kad šo vitamīnu krātuvi pievienot jebkam: ūdenim, tējai, sulai vai vienkārši ēst to profilaksei. Bez C vitamīna citronā ir pektīni, kalcijs, dzelzs un A vitamīns. Bet vislabākais ir tas, ka citroni ir pilnīgi diētiski – glāze citrona sulas nesatur pat 30 kalorijas.