Kas notiek ar transportā aizmirstām lietām?

9. Novembris

Visticamāk, katrs no mums vismaz reizi dzīvē kaut ko ir aizmirsis sabiedriskajā transportā – cimdus, šalli, lietussargu... Taču ir gadījumi, kad pazaudētas daudz nopietnākas lietas – piemēram, vijole, maks, portatīvais dators. Ja šīs lietas nenokļūst negodīgu pasažieru nagos, tad tās nonāk pie „Rīgas satiksme” (RS). RS pārstāve Baiba Bartaševiča pastāstīja, kādas lietas tiek glabātas gadu, bet kādas vien piecas dienas.


Ko darīt, ja autobusā aizmirsta kāda lieta?

Ja kaut kas ir aizmirsts, tad pēc iespējas ātrāk nepieciešams doties uz šo transportu. Ja tas neizdodas, tad nekavējoties jāzvana uz numuru 80001919. Jāizstāsta, kas noticis un dispečers sazināsies ar transportlīdzekļa vadītāju, kurš gala pieturā pārbaudīs salonu.

Ko cilvēki aizmirst?

Kaut kas tiek aizmirsts katru dienu. Bieži vien pasažieri paši paspēj atgriezties transportlīdzeklī un aizmirsto lietu savākt. Pazaudētajām lietām ir sezonas – piemēram, ziemā tiek aizmirstas šalles, cepures, cimdi, savukārt vasarā – lietussargi. Cilvēki atstāj visdažādākās lietas – sporta somas, e-talonus. Bērni aizmirst mūzikas instrumentus, piemēram, vijoli, bieži aizmirst maisiņus ar ēdienu. Ir bijis gadījums, kad cilvēks aizmirsis savu maģistra darbu. Kāds cilvēks reiz meklēja pogu – zvanīja mums un interesējās. Bērni aizmirst rotaļlietas. Ir bijis gadījums – kāda sieviete uzrakstīja autobusa vadītājam pateicību. Viņas bērns bija pazaudējis telefona rotājumu, pavisam mazu lietiņu, taču tā bērnam bija ļoti svarīga. Pateicoties „Rīgas satiksme” darbiniekiem šī lieta tika atgriezta saimniekam. Gadās, ka pasažieri atstāj zobu protēzes, bērnu ratiņus, gleznas un Bībeles.

Cik ilgi priekšmeti tiek glabāti?

Maisiņi ar ēdienu – ne ilgāk, kā piecas dienas, pēc tam tie tiek izmesti. Ja priekšmets ilgi nebojājas, tad aptuveni gadu. Reizēm cilvēki pie mums nevēršas, tāpēc, ka nezina, kur šis priekšmets ir pazaudēts. Mēs paši tos, kuri kaut ko ir pazaudējuši, nemeklējam, mums nav šādas prakses.

Foto: