Kādas bezmaksas veselības veicināšanas aktivitātes ir pieejamas rīdziniekiem šovasar?

17. Jūlijs

Vasara ir labākais laiks, lai nodarbotos ar sportu, veiktu fiziskus vingrojumus un dotos pastaigās svaigā gaisā. Rīgas domes Labklājības departaments rīko bezmaksas sporta nodarbības un fiziskās aktivitātes uzturēšanas pasākumus daudzās pilsētas apkaimēs. Portāls Riga.lv iepazīstina ar galvenajiem šo nodarbību veidiem.


1.Visiem, neatkarīgi no vecuma un veselības stāvokļa

Nūjošanas nodarbības

Viens no populārākajiem veselīga dzīvesveida veicināšanas pasākumiem ir nūjošanas nodarbības. Tās ir piemērotas jebkura vecuma un dzīvesveida cilvēkiem. Jaunpienācējiem nodarbībās tiks atrastas nūjas un tiks pastāstīts, kā pareizi kustēties. Pieredzējuši sportisti sev varēs atklāt kaut ko jaunu un doties uz treniņiem patīkamā kompānijā. Nodarbības norit dažādās Rīgas apkaimēs.

Nūjošanas nodarbību grafiku jūlijam skat. šeit.

Ciguns

Vēl viens veids, kā uzturēt savu veselību un tonusu un kas ir pieejams praktiski jebkuram cilvēkam neatkarīgi no vecuma un veselības stāvokli, ir ķīniešu ārstnieciskās vingrošanas nodarbības - Ciguns. Ķīniešu vārds “cigun” sastāv no divām daļām, kurās “ci” ir dzīves enerģija, bet “gun” – darbs ar šo nederģiju. Ciguns ir vesela ķermeņa un dvēseles treniņu sistēma, kas tendēta uz dzīves spēka regulāciju, iekšējo organisma rezervju mobilizāciju, lai nostiprinātu veselību. Ķīnā Ciguns tiek praktizēts jau vairākus tūkstošus gadu. Nevienu nepārsteidz cilvēki, kuri ar vingrošanu nodarbojas ārā, publiskās vietās.

 “Ķīniešu ārstnieciskā vingrošana - Ciguns - kļūst arvien populārāka visā Rietumu pasaulē, tostarp arī Latvijā. Ciguna vingrinājumi ir peldošas, ritmiskas kustības, kā arī elpošanas vingrinājum. Tie nāk par labu nervu sistēmas nomierināšanai, sirds un plaušu darbības uzlabošanai, asinsrites un asiņu cukura līmeņa normalizācijai un holesterīna samazināšanai. Ciguna vingrinājumi nāk par labu arī locītavām un mugurkaulam. Šie vingrinājumi ir vienkārši un tos ir viegli iegaumēt, tos var izpildīt jebkurš, neatkarīgi no vecuma un fiziskās sagatavotības. Nav nepieciešams nekāds aprīkojums, nav nepieciešams pat paklājiņš vai īpašs apģērbs,” atzīmē Ciguna kustības “Saules ceļs” kustības dibinātājs Latvijā Igors Kudrjavcevs.

Tāpat ir svarīgi atcerēties, ka, ja jums ir kādas saslimšanas, paaugstināts asinsspiediens vai asinsvadu slimības, par to noteikti jābrīdina instruktors pirms nodarbības sākuma. Piedalīties nodarbībās var arī grūtnieces, taču ir svarīgi zināt, ka nedrīkst masēt visus aktīvos punktus.

Ciguna nodarbību grafiku jūlijam skat. šeit.

Vingrošana svaigā gaisā

Vingrošana svaigā gaisā jau ir nopietnākas nodarbības. Tiem, kuri var izturēt intensīvas fiziskās slodzes.Vingrošanas nodarbību klāsts būs gana plašs, lai katrs interesents varētu atrast sev piemērotāko un interesantāko nodarbību.

“Power&Endurance” ir daudzpusīga vingrošana āra apstākļos ar dažādu intensitāti pie brīvdabas trenažieriem vai vingrošanas stieņiem. “Speed&Mobility” ir treniņš, kura laikā tiks vispusīgi izmantota visa ķermeņa muskulatūra, spēka vingrinājumiem mijoties ar kardio slodzi. “Functional workout” ir funkcionālais treniņš, kas sagatavo ķermeni ikdienas kustībām, jo trenējoties tiek nodarbināts viss ķermenis, ieskaitot dziļā muskulatūra. “Suspension X” ir iekares sistēmas treniņš, kurā galvenais slodzes elements ir katra lietotāja ķermeņa svars. Turoties ar rokām vai kājām pie speciāliem rokturiem, cilvēks izpilda vingrojumus. “Total Body Workout” ir vidējas intensitātes nodarbība, kas vērsta uz sirds un asinsrites sistēmas stiprināšanu, ķermeņa svara samazināšanu, kā arī visa ķermeņa muskulatūras nostiprināšanu un tonizēšana. Groove ir viegla deju nodarbība. Tās pamatu veido dažādu stilu mūzika, kuru laikā ir jāizpilda divas vai trīs kustības mūzikas ritmā bez noteiktas horeogrāfijas vai sarežģītiem deju soļiem.

Brīvdabas vingrošanas nodarbību grafiku jūlijam skat. šeit.

“SportoRīga” nodarbības

Atsevišķs projekts – “SportoRīga” – jau vairākas sezonas priecē rīdziniekus ar iknedēļas treniņiem svaigā gaisā. Pašlaik treniņi notiek 14 Rīgas vietās, nodarbības vada Rīgas labākie fitnesa treneri. Kā pastāstīja programmas vadītājs Arturs Zolotihs, nodarbības var apmeklēt cilvēki ar jebkādu fizisko sagatavotību. Bet, tā kā treniņi ir samērā intensīvi, tad labāk iepriekš doties pie trenera un pastāstīt par savām veselības problēmām vai par to, ka ilgi neesat nodarbojušies ar sportu. Un sākumā treniņos var piedalīties tā saucamajā vieglajā režīmā. Nodarbības ir piemērotas arī sporta cienītājiem, kuri ar sportu nodarbojas jau ilgi, bet kuriem patīk kolektīvie treniņi.

Sīkāk par projektu “SportoRīga” un nodarbību grafiku lasiet šeit.

Joga

Šogad sākts rīkot arī bezmaksas jogas nodarbības. Joga ir ķermeņa, prāta un dvēseles pārvaldīšanas un attīstīšanas prakse un teorija, kas radusies senajā Indijā. Hinduismā, budismā un džainismā ir plašs jogas skolu spektrs. Rietumu pasaulē ar terminu "joga" bieži tiek domāta Hatha joga, kurā fiziskā attīstība norit, izpildot dažādus vingrojumus, kurus sauc par asanām.

Rietumu pasaulē cilvēki nodarbojas ar jogu nevis reliģiskiem nolūkiem, bet gan veselības uzlabošanai. Joga var palīdzēt atbrīvoties no sāpēm mugurā, ekstremitātēs un muskuļos, kā arī samazināt ikdienas stresu. Cilvēki, kuri praktizē jogu, ir mierīgāki, jūtas labāk un ir enerģijas pilni. Jogas nodarbības norit cilvēkiem dažādos vecumos un dažādu fizisko sagatavotību. Dažādi jogas elementi palīdzēs jums atrast to, kas ir piemērots tieši jums. Īpaša fiziskā sagatavotība nav nepieciešama.

Sīkāk par projektu lasiet šeit.

2.Grūtniecēm un jaunajām māmiņām

Hendlinga nodarbības

Malā nepaliks arī paši mazākie rīdzinieki. Viņiem Rīgas pašvaldība piedāvā bezmaksas hendlinga nodarbības. Hendlings ir kvalitatīvas ikdienas rūpes par mazuli, kas māca, kā pareizi turēt, aprūpēt, darboties un komunicēt ar mazuli. Tās ir pašu vecāku un citu tuvinieku rūpes un pieskārieni bērnam jau no pirmajām dzīves dienām, kad tas ir īpaši svarīgi, jo bērns ir pilnībā atkarīgs no aprūpētāja.

Nodarbības laikā varēs uzzināt, kā pareizi turēt bērniņu rokās, celt, nest, apģērbt, aprūpēt, kā uzvilkt autiņbiksītes, kā pareizi novietot bērnu gultiņā, kā nomierināt mazuli un kā palīdzēt viņam apjaust savu ķermeni, kā mazināt mazulim tonusu jeb muskulatūras sasprindzinājumu, ilgtermiņā nodrošinot simetrisku un pilnvērtīgu attīstību. Šīs nodarbības būs noderīgas gan mammām, gan tētiem.

Vienas nodarbības ilgums 60 minūtes un tās vadīs sertificētās fizioterapeites.

Sīkāk par hendlinga nodarbībām vecākiem ar mazuļiem skat. šeit.

Zīdīšanas konsultācijas

Tāpat jaunajām māmiņām tiek rīkotas bezmaksas zīdīšanas konsultācijas. Speciālists var doties pie jaunās māmiņas ne tikai uz mājām, bet pat uz dzemdību namu, tikko kā mazulis ir nācis pasaulē, un iemācīt pareizi pielikt viņu pie krūts, lai bērns būtu paēdis un mamma neuztrauktos un neciestu sāpes pirmajās barošanas reizēs.

Interesējieties par bezmaksas lekcijām un konsultācijām "Zīdīšanas apmācības" šeit.

Vingrošanas nodarbības grūtniecēm zālē un baseinā

Lieliska iespēja topošajām māmiņām – bezmaksas vingrošanas nodarbības grūtniecēm zālē un baseinā fizioterapeita vadībā!

Katrai vingrot gribētajai kopskaitā pieejamas 20 nodarbības – 10 zālē un 10 baseinā. Katra nodarbība ilgst 60 minūtes. Nodarbības notiek grupās, grupā ne vairāk par 10 dalībniecēm. Neskatoties uz to, ka nodarbības notiek grupā, tās ir individuāli piemērotas intensitātes un sarežģītības ziņā. Vingrošanas nodarbības palīdz uzturēt optimālu svaru, nodrošina relaksāciju un muskuļu atbrīvošanu, sekmē pareizas elpošanas tehnikas apguvi un sagatavo sievietes ķermeni izmaiņām grūtniecības laikā un dzemdībām.

Par grūtnieču vingrošanu interesējieties šeit.

Sīkāku informāciju par papildu vingrošanas nodarbībām jaunajiem vecākiem kopā ar mazuļiem skat. šeit.

3.Pieaugušajiem un bērniem ar lieko svaru

Ir divas programmas, kas palīdzēs ar svara korekciju. Pirmā no tām ir paredzēta pusaudžiem, turklāt izglītību trīs mēnešu garumā par to, kā pareizi ēst, psihologa konsultācijas, praktiskās nodarbības virtuvē, sporta zālē un baseinā – saņems ne tikai bērni. Speciālisti atsevišķi rīkos lekcijas arī vecākiem. Atsevišķi pasākumi tiek rīkoti arī bērniem un vecākiem kopā, tādējādi parādot, ka reizēm liekais svars ir ne tikai fiziskās, bet arī psiholoģiskās veselības problēma, un tas ir atkarīgs no mammu un tētu attiecībām ar bērniem. 

Nodarbības tiek rīkotas Rīgas veselības centra filiālēs. Ir pieejama arī līdzīga programma pieaugušajiem, kuri paši nekā nespēj nomest liekos kilogramus.

Sīkāku informāciju par  virssvara kabinetu bērniem un svara korekcijas programmu pieaugušajiem skat. šeit.

4.Bērniem un pusaudžiem

Vingrošanas nodarbības bērniem pareizas stājas attīstības veicināšanai

Vingrošanas nodarbības bērniem pareizas stājas attīstības veicināšanai ir šīs vasaras jaunums. 60 minūšu ilgu nodarbību laikā bērniem iemācīs vingrojumus, kas uzlabo stāju. Kursā bez maksas var apmeklēt 12 nodarbības. Bet pēc tam vingrojumus var atkārtot mājās patstāvīgi. Piemēram, skolas starpbrīžos vai mājās, pārtraukumos starp mājasdarbiem.

Grafiku jūlijam skat. šeit.

Peldēšanas nodarbības pusaudžiem

Vēl pusaudžiem ir pieejamas peldēšanas nodarbības. Var pieteikties uz 12 bezmaksas peldētapmācības nodarbību pamatkursu iesācējiem “Droša atrašanās uz ūdens”. Nodarbības paredzētas bērniem bez iemaņām peldēšanā vecumā no 10 līdz 14 gadiem. Nodarbību cikls notiek “Elektrum” Olimpiskā centra peldbaseinā. Iepriekšējs pieraksts un apmeklējums obligāts. Lai uzzinātu nodarbību norises laikus un pierakstītos, lūdzam zvanīt uz tālr. nr. 67388478. 

Lasīt vairāk.

5.Senioriem

Nav aizmirsts arī par vecāka gadagājuma cilvēkiem. Viņiem bez nūjošanas un Ciguna ir pieejamas bezmaksas fitnesa nodarbības, kā arī ūdens procedūras.

Interesējieties par bezmaksas fitnesa nodarbībām iedzīvotājiem vecumā no 50 gadiem šeit.

Papildus informējam, ka ir iespējams apmeklēt ūdens aerobikas nodarbībām rīdziniekiem vecumā virs 55 gadiem. Par tuvākajiem pieejamajiem laikiem jāinteresējas, zvanot uz “Elektrum” Olimpisko centru pa tālruni 67388478.

Semināri par veselības problēmām

Tāpat ārsti rīko bezmaksas seminārus par veselības problēmām cilvēkiem vecumā virs 55 gadiem, par izmaiņām pirmspensijas vecuma cilvēku organismā.

Informāciju par bezmaksas semināriem iedzīvotāju vecumā virs 55 gadiem veselības veicināšanai lasi šeit.

Holesterīna un glikozes bezmaksas eksprestesti

Staigājot pa Rīgas Centrāltirgu, dodoties produktu meklējumos, īpaši iesakām pie reizes apmeklēt īpašu kabinetu, kurā var veikt holesterīna un glikozes bezmaksas eksprestestu.

Grafiku jūlijam varat atrast šeit.

Starp citu, tirgū norit arī veselīgu ēdienu pagatavošanas meistarklases. Sīkāk par to informāciju meklējiet šeit.


Lūdzam sekot līdzi šīm un citām plānotajām aktivitātēm pasākumu kalendārā mājaslapā www.veseligsridzinieks.lv. Vairāk informācijas par aktivitātēm var uzzināt pie projekta "Mēs par veselīgu Rīgu!" koordinatoriem, zvanot pa tālruni 67037314 vai 67181312.