Kā "Siltumserviss Rīga" noslēdz apkures sezonu
Pēc rudens problēmām ar apkures pieslēgšanu uzsākts darbs, lai labotu kļūdas

4. Aprīlis

90 Rīgas namu siltummezgli ir aprīkoti ar attālinātās kontroles sistēmu un to skaits tikai augs, katrai mājai ir izveidota sava “slimību karte”, lai fiksētu problēmas. Zvanu pieņemšanas dienests strādā visu diennakti, bet mobilo avārijas brigāžu skaits ir pieaudzis par 20%, apkaimēs ir atvērtas filiāles apmeklētāju pieņemšanai. Par to, kā savu pirmo apkures sezonu Rīgā noslēdz uzņēmums “Siltumserviss Rīga”, pastāstīts preses konferencē. Uzņēmuma pārstāvis pastāstīja par to, kādus darbus iecerēts veikt vasarā.


Rudens defekti tiek novērsti

Ceturtdien pilnsabiedrības Siltumserviss Rīga vadība informēja par apkures sezonas darba rezultātiem.  "Siltumserviss Rīga" valdes loceklis Tengizs Adamjancs pastāstīja, ka par spīti problēmām, kas radušās sezonas sākumā, visas RNP aizgādnībā esošās mājas sezonas laikā ir izdevies nodrošināt ar siltumu un sūdzību skaits pēdējo mēnešu laikā ir samazinājies līdz minimumam. Pēc viņa teiktā, sezonas sākumā vairāki desmiti māju bijušas smagā stāvoklī – siltummezgli savu laiku ir nokalpojuši, daudzi no tiem ir avārijas stāvoklī. “Pārsvarā tas, par ko mēs tad raizējāmies visvairāk, ir regulārie nesankcionētie pieslēgumi apkures sistēmai, nesaskaņoti remontdarbi un iekšējo tīklu pārbūve,” viņš atzīmēja.

Adamjancs pastāstīja, ka apkures sezonas laikā uzņēmums ieguldījis lielu darbu pakalpojumu uzlabošanā.

 “Esam izpildījuši un pat pārsnieguši līguma nosacījumus. Piemēram, ja līgums paredzēja trīs dispečeru darbu, tad pie mums strādā pieci, ja bija paredzēts diennaktī apkalpot aptuveni 200 pieteikuma zvanu, tad mēs apkalpojam 300 un vairāk. Pamatojoties uz mūsu aprēķiniem, arī apkures sistēmu uzturēšanas izmaksas esam samazinājuši par 17%, kas arī bija līguma mērķis,” viņš pastāstīja.

Savukārt "Siltumserviss Rīga" darbu vadītājs Olafs Brežinskis pastāstīja, ka uzņēmums par 20% palielinājis mobilo brigāžu skaitu un patlaban ikdienas režīmā pilsētā strādā vismaz 30 vienības.

 “Sezonas sākumā bija daudz sūdzību, jo iedzīvotāji līdz šim bija pieraduši, ka viņu māju apkalpoja konkrēts darbinieks. Cilvēki uzreiz zvanīja santehniķim. Tas neļāva mums uzzināt mājas patieso pieteikumu un problēmu skaitu. Dispečers informāciju vienkārši nekad nesaņēma. Mūsu filozofija ir tāda: mēs aicinām iedzīvotājus ziņot par problēmu dispečeru dienestam. Katrs zvans tiek reģistrēts. Tāpēc, ja zvanu ir bijis daudz, mēs varam māju pavērot noteiktu laika posmu un saprast, vai vajadzētu to ievietot prioritārajā sarakstā noteiktu darbu veikšanai. Tas ir, ne tikai lai novērstu avāriju, bet gan uzlabotu siltumtīkla un siltumapgādes sistēmu stāvokli,” atzīmēja Brežinskis.

Katrai mājai ir sava “slimību karte” un savs plāns problēmu novēršanai

Viņš konstatēja faktu, ka vēl joprojām lielai daļai māju apkures sistēmas savu laiku ir nokalpojušas. “Pašlaik mēs veicam avārijas remontdarbus. Taču nākotnē plānojam situāciju mainīt. Katrai mājai jau ir sava datu bāze, tāda kā “slimību karte”, kurā mēs ierakstām problēmas, lai rūpīgi sagatavotos nākamajai apkures sezonai un nepieļautu pagājušā gada situāciju,” skaidroja uzņēmuma pārstāvis.

Kopš pērnā gada rudens 90  "Rīgas namu pārvaldnieks" pārziņā esošo ēku siltummezglos uzstādītas attālinātās kontroles sistēmas, pastāstīja Brežinskis.

“Šos 90 siltummezglus esam aprīkojuši ar mūsdienu tehnoloģijām – katla darbības pārbaudes programmu (piemēram, mainījusies temperatūra vai kritis spiediens) un informācijas nolasīšanas monitoringu. Redzam manāmu efektu. Tagad, ja siltummezglam ir problēmas, tad informācija līdz mums nonāk vēl pirms iedzīvotāji ir pamanījuši izmaiņas, Vasaras laikā uzņēmums šādas kontroles sistēmas plāno ieviest vēl vismaz 60 mājās. Kopumā tādu māju skaits, kur siltumsistēmu darbā nemitīgi bijušas kādas nepilnības, esot samazināts par aptuveni 35%,” pastāstīja “Siltumserviss Rīga” pārstāvis.

Adamjancs norādīja, ka uzņēmums rūpīgi gatavojas nākamajai apkures sezonai un jau tagad ar attiecīgajām institūcijām saskaņo vasarā gaidāmo hidraulisko pārbaužu grafikus. Viņš sacīja, ka visiem iedzīvotājiem par vasarā plānotajām hidrauliskajām pārbaudēm tiks paziņots iepriekš. “Mēs nešaubāmies, ka šoruden apkures sezonu uzsāksim bez jebkādiem sarežģījumiem un aizrādījumiem,” pauda amatpersona. Tāpat viņš vēlreiz atvainojās rīdziniekiem par neērtībām, kuras nācies paciest apkures sezonas sākumā.

SVARĪGI!

Tikko noslēgsies apkures sezona, iedzīvotājus lūdz savlaicīgi iesniegt pieteikumus par radiatoru, dvieļu žāvētāju un citu apkures sistēmas elementu nomaiņu. Pieteikumi jāiesniedz apsaimniekošanas uzņēmumam. Ja māju apsaimnieko “Rīgas namu pārvaldnieks”, tad jāvēršas pie viņiem (tel. 8900, e-mail: rnparvaldnieks@rnparvaldnieks.lv). Tāpat iedzīvotājiem ir jāatrod sertificēts uzņēmums, kas veiks apkures sistēmas elementu nomaiņu. Bet! Visi darbi jāveic līdz 1. septembrim. Pēc šī datuma visas mājas sāks sagatavot apkures sezonai.

SVARĪGI!

Novembrī izveidoti reģionālie klientu apkalpošanas centri, kuros iedzīvotāji var vērsties pēc konsultācijām, tostarp ar jautājumiem par siltummezglu apkopi, ēku iekšējo sistēmu uzturēšanu, apsekošanu un remontdarbiem, apkures sistēmu un ūdensvada sistēmu remontiem, individuālo siltummezglu (ISM) tehnisko apkopi. Ar centru darba laikiem var iepazīties šeit