Detalizēts pārskats: kā noritēs desmitiem Rīgas ielu remontdarbi

6. Jūnijs

Šovasar praktiski vienlaicīgi sākušies asfalta seguma nomaiņas darbi gandrīz desmit galvaspilsētas centra maģistrālajās ielās. Satiksmes departaments informē, kādas izmaiņas sagaida šīs ielas un kā rīdzinieki var izvairīties no sastrēgumiem, kas remontdarbu laikā ir neizbēgami.


Remontdarbi plānoti Brīvības ielas posmā no Lāčplēša ielas līdz Gaisa tiltam, visā Kr. Valdemāra ielas garumā, Elizabetes ielā no Eksporta līdz Satekles ielai, Stabu ielā no Valmieras līdz Skanstes ielai, Dzirnavu ielā no Gogoļa līdz Tērbatas ielai, Merķeļa ielā no Marijas ielas līdz Brīvības bulvārim, Lenču ielā, Ganu ielā un Zirņu ielā no Valdemāra ielas līdz Hospitāļu ielai.

Sīkāku informāciju par darbu plānu, kā arī attēliem, kā ielas izskatīsies pēc remonta, iespējams apskatīt šeit.

Līdz 1. septembrim lielākā daļa ielu būs pabeigtas

 

Svarīgi:

  • - Šogad, atšķirībā no pagājušā gada, remontdarbi tiek uzsākti nevis augustā, bet gan tiks vienmērīgi sadalīti visiem trim vasaras mēnešiem. Un liela daļa objektu tiks nodoti ekspluatācijā jau pirms mācību gada sākuma – 1. septembra.

 Daļā ielu, kurās tiks veikta komunikāciju nomaiņa, līdz rudenim tiks pabeigts tikai pirmais darbu posms. Otrā būvniecības kārta tiks veikta jau nākamajā sezonā.

 - Tāpat kā pagājušajos gados, ielu remontos tiek izmantots šāds princips: vispirms komunikācijas, pēc tam asfalta segums, lai nedarītu darbu divreiz, kā gadījumos, kad komunikāciju problēmu gadījumā nācies noņemt tikko uzklāto ielas segumu. Visus defektus, kas tiek konstatēti pēc remontdarbu veikšanas, būvnieki labo par savu naudu. Kā tas pašlaik arī notiek Kr. Barona un Brīvības ielās.

 - Visas izmaiņas, kas saistītas ar jaunām velojoslām un veloinfrastruktūru, tiks īstenotas tikai nākamgad, jo, pēc būvdarbu pabeigšanas rudenī, nebūtu lietderīgi uz ziemas sezonu zīmēt velojoslas.

 Tiks izmainīts Brasas tilts. Autovadītāju ērtībai vēsturisko bruģi nomainīs ar asfaltu.

 Tiks mainītas apmales, trotuāri un ielu segums

Pēc Satiksmes departamenta vadītāja Emīla Jakrina vārdiem, ielās pārsvarā tiks veikti seguma atjaunošanas darbi. Šādi darbi paredz tikai brauktuves redzamās daļas atjaunošanu. Tas ir, bruģa vai asfalta nomaiņu un jauna horizontālā marķējuma uzzīmēšanu. Asfalta nomaiņa nenozīmē esošās ielas ģeogrāfijas maiņu vai tās pārbūvi. Tāpat iepriekšējās vietās saglabāsies infrastruktūras objekti – luksofori, ceļazīmes, laternas, sadales kastes, un citi elementi.

 Asfalta seguma nomaiņa ir tādi darbi, kurus ir iespējams pabeigt vienas sezonas laikā.

 Paralēli tiks atjaunotas brauktuves apmales, regulētas komunikāciju aku lūkas un uzklāts jauns ceļu horizontālais apzīmējums. Tāpat ielu remonts paredz apzaļumošanas pasākumus. Tā vairākās vietās bez jauniem zālājiem tiks iestādīti jauni koki un pat izveidotas puķu dobes.

 Pilnīgi jauns bruģis un notekūdeņu sistēma

 Tāpat šoreiz galvenokārt tiks izmantotas jaunas tehnoloģijas un materiāli:

- tiks izmantots pilnīgi gluds, bezfāžu bruģis. To ir grūtāk ieklāt, jo lai ielas segums būtu pilnīgi gluds tas jāieklāj ar milimetra precizitāti. Taču šis materiāls atvieglos pārvietošanos cilvēkiem, kuri stumj bērnu ratiņus, gan cilvēkiem ar skrituļslidām un velosipēdiem, kā arī cilvēkiem ar kustību ierobežojumiem;

Foto:

- starp brauktuvi un ēkām tiks ieklāts granīta bruģis ar reljefu. Tas ļaus cilvēkiem ar īpašām vajadzībām labāk orientēties telpā un ielu novietojumā.

Foto:

- krustojumos un pieturvietās tiks ieklāts īpašs taktilais bruģis, kas atvieglos kustību cilvēkiem ar īpašām vajadzībām.

 - jaunas lietus notekas, kurās tiks novadīts ūdens no trotuāriem un māju notekūdeņu caurulēm (tās novadīs ūdeni zem zemes), notekas tiks uzstādītas ielas koku sakņu sistēmā. Tas ļaus samazināt lietus ūdens daudzumu (tas nonāks kanalizācijas sistēmā) un nodrošinās kokus ar tiem nepieciešamo ūdens daudzumu.

 

Foto:

Foto:

Foto:

Šī tehnoloģija tiek izmantota Eiropā. Tagad tā tiks izmēģināta arī Rīgā.

 - Unificēti lēmumi tiks izmantoti mazo arhitektūras elementu izvietojumā, kas padalīs pilsētu vizuāli atpazīstamu un neaizmirstamu. Tie ir soliņi, puķu kastes, tāpat kā Kr. Barona ielā, velostatīvi.

 

Foto:

Foto:

Foto:

- principiāls risinājums pieņemts saistībā ar “amerikāņu kalniņiem”, kas sastopami trotuāra reljefa dēļ pie autostāvvietām un iebraukšana pagalmos.  Vēsturiski tas tika izbūvēts tā, ka iebrauktuve blakus teritorijā ir vienā līmenī ar brauktuvi, bet ir zemāka par ietvi. Sanāk, ka vietā, kur ietve šķērso brauktuvi, tā bija zemāka, un gājējiem bija bija jānokāpj no ietves, un atkal jāuzkāpj uz tās otrā pusē. Tagad iebrauktuve būs vienā līmenī ar trotuāru, bet pati iebrauktuve būs norobežota ar nelielu apmali.

Foto:

Ielu remontdarbiem no pilsētas budžeta plānots tērēt aptuveni 12 miljonus eiro.

 Transporta organizācija: bezmaksas autonovietnes

Rīgas dome brīdina jau iepriekš: ir gaidāmi gan sastrēgumi, gan citas neērtības.

Tāpēc iedzīvotājus un pilsētas viesus aicina ar sapratni attiekties pret situāciju, pēc iespējas mazāk izmantot savu privāto transportu, tā vietā izmantojot sabiedrisko transportu, velosipēdus, vilcienu, kā arī uz vietām, kas atrodas tuvāk, doties ar kājām.

Plašāka informācija par remontdarbiem un apbraucamajiem ceļiem riga.lv/lv/waze, riga.lv, rdsd.lv, sabiedriskā transporta maršruta plānotājs. 

Autovadītāju ērtībai dažādās Rīgas apkaimēs tiks organizētas bezmaksas autonovietnes, kuras varēs izmanot noteiktu laiku. Tās atradīsies ne vairāk kā piecu minūšu attālumā no sabiedriskā transporta pieturvietas un vietās, no kurām līdz centram būs iespējams aizbraukt ne vairāk kā 25 minūšu laikā.

 Viena no šādām autonovietnēm, piemēram, atradīsies Brīvības gatvē, pretī Latvijas Etnogrāfiskajam brīvdabas muzejam. Labajā ielas pusē tiks izveidota atsevišķa josla, kas tiks izmantota kā autonovietne.

 Ar autonovietņu karti iespējams iepazīties šeit.