Daugavgrīva, Vecmīlgrāvis, Mangaļsala, Vakarbuļļi: vai piejūras rajoniem ir perspektīvas?

18. Oktobris

Rīgas pilsētas arhitekts Gvido Princis sniedza interviju portālam Rīga.lv, pastāstot par galvenajām arhitektūras tendencēm Rīgā. Šajā intervijas daļā viņš pastāsta, vai Daugavgrīvai un Vecāķiem ir iespējas kļūt par otro Jūrmalu, un kā jaunie transporta mezgli pārvērtīs Bolderāju un Vecmīlgrāvi prestižās apkaimēs.


- Cik lielā mērā pilsēta šobrīd izmanto savu piejūras teritoriju potenciālu? Daugavgrīva, Vecmīlgrāvis, Mangaļsala, Vakarbuļļi tradicionāli tiek uzskatīti par attāliem un ne pārāk prestižiem rajoniem. Bet vai tad jūras tuvumam nevajadzētu kāpināt šo rajonu pievilcību?

- Rīgas piejūras rajonu potenciāls vēl nav līdz galam novērtēts vēsturisku aspektu dēļ – tur atradās rūpnieciskās zonas. Šo rajonu nākotne ir atkarīga no transporta satiksmes efektivitātes ar centru. Ja satiksme būs ērta un ātra, cilvēki turp dosies vairāk un attiecīgi apdomās iespēju šo rajonu izvēlēties arī kā dzīvesvietu. Hipotētiski satiksmes problēmu ar centru varētu atrisināt tilts pār Sarkandaugavu, vilciens līdz Bolderājai un tamlīdzīgi. Šobrīd uz Vecmīlgrāvi var aizbraukt tikai pa Viestura prospektu, uz Bolderāju – tikai pa Daugavgrīvas ielu. Tas nav pārāk ērti un ne sevišķi ātri salīdzinot pat ar Siguldu vai Babīti. Daugavgrīvas attīstībai iegūtā mobilitāte ir fundamentāla lieta.

Protams, ļoti daudz kas mainīsies, ja tiks izbūvēts Ziemeļu transporta koridors. Tas radikāli mainīs situāciju ar teritorijām, kas atrodas ziemeļos no centra. Spilve, Eksportosta, tā pati Daugavgrīva ieņems pavisam citu vietu Rīgas kartē.

Kas nākotnē sagaida apkaimju padomju laika ēkas?

"Rail Baltica": ko šis projekts sniegs Rīgai un tās iedzīvotājiem?

Pārdaugava: kādas pārmaiņas sagaida pilsētas kreiso krastu?

Lucavsalas, Zaķusalas un Andrejsalas attīstība

Rīgas XXI gadsimta arhitektūras tendences