Apkures sezonas sākums: sūdzību daudzums samazinās, darbs norit visu diennakti

26. Oktobris

Piektdienas rītā problēmas ar siltumapgādi vērojamas aptuveni 75-100 Rīgas mājās, vakar ziņojuši par siltumtīklu apkalpošanu atbildīgā uzņēmuma “Siltumserviss Rīga” pārstāvji. Pēc viņu vārdiem, vēl 19. oktobrī apkurei tika pieslēgtas visas ēkas, taču mājās radušies siltumenerģijas pārrāvumi ir saistīti ar siltumtīklu slikto tehnisko stāvokli kā arī nesankcionētu iejaukšanos siltumtīklu darbībā.


Vairāk nekā 60 “Siltumserviss Rīga” brigādes strādā diennakts režīmā, risinot problēmas ar māju apkuri. Jau piektdien sarakstam ar mājām, kurās nav apkures, vajadzētu samazināties. Šādā režīmā darbs turpināsies arī brīvdienās. 

Sūdzību par apkures pārrāvumiem skaits pēdējās dienās ir būtiski samazinājies – no 5500 līdz aptuveni 1000 dienā.

“Siltumserviss Rīga” valdes loceklis Tengizs Adamjancs atzina, ka uzņēmums sākotnēji nav spējis tikt galā ar pilsētnieku sūdzību zvanu pieplūdumu. Darbojies tikai viens tālruņa numurs, uz kuru diennakts laikā veikti vairāki tūkstoši zvanu. Reāli tehniskā specifikācija ļāvusi pieņemt 200 zvanus dienā parastā režīmā un 1200 zvanus ārkārtas režīmā. Kā uzsver Adamjancs, pašlaik uzņēmums parastā režīmā ir gatavs uzņemt 600 zvanus, savukārt avārijas režīmā – 2200. Turklāt norit sūdzību šķirošana: parasti iesniegumi tiek nošķirti no informācijas par avārijām.

Uzņēmums “Silumserviss Rīga” atvainojas rīdziniekiem par komunikācijas traucējumiem.

Galvenais iemesls, kāpēc noteiktās mājās vērojami apkures traucējumi, ir tā saucamās apkures sistēmas “atgaisošanas” nepieciešamība. Uz signāliem par problēmām uzņēmuma brigādes reaģē pēc iespējas operatīvāk.

“Siltumserviss Rīga” pārstāvji siltumapgādes traucējumus skaidro ar to, ka, pirmkārt, lielākajā daļā ēku siltumtīklu ekspluatācijas termiņš tuvojas beigām, ir novecojis viss aprīkojums. Piemēram, Kurzemes rajonā aptuveni 15% ēku (un, visticamāk, šāda situācija novērojama visā pilsētā) tehnika ir kritiskā situācijā. Otrkārt, uzņēmuma darbinieki ir saskārušies ar nesankcionētiem pieslēgumiem mājas siltumtīklam. Kopumā konstatēti 280 šādi gadījumi.

Šonedēļ vienas nakts laikā tikai Ziemeļu rajonā vien fiksēti 15 gadījumi, kad no stāvvadiem nolaists ūdens, kas novedis pie sistēmas traucējumiem. Par šādiem gadījumiem informēta Valsts policija.

Treškārt, vasarā daudzi rīdzinieki ir remontējuši mājokļus, tostarp nesankcionēti mainījuši radiatorus, par to neinformējot siltumtīklus apsaimniekojošo uzņēmumu “Siltumserviss Rīga”. Tā rezultātā problēmas ar siltuma padevi ir skārušas ne tikai tos dzīvokļus, kuros uzstādīti jauni radiatori, bet gan visu māju. Iedzīvotājiem, kuri šādi iejaukušies mājas apkures sistēmas darbā, ir jāgaida “Siltumserviss Rīga” pārstāvju vizīte.