Aktīvisti kopā ar Rīgas domi hakatonā meklēs labākos risinājumus pagaidu veloinfrastruktūrai pilsētā

6. Maijs

Trešdien, 6.maijā, interneta platformā "Zoom" notiks starptautisks pilsētplānošanas hakatons "Mad-Velo-City Riga" ar mērķi izstrādāt veiksmīgākos risinājumus pagaidu velojoslu ieviešanai Rīgā, kuru organizē Neils Balgalis sadarbībā ar Rīgas pilsētas pašvaldību.


Aprīļa izskaņā pašvaldības pagaidu administrācija un pilsētas aktīvisti tikās, lai kopīgi pārrunātu veloinfrastruktūras ieviešanas iespējas un ideju hakatona norisi. Pasākumā piedalās arī domes Satiksmes departaments un Pilsētas attīstības departaments, ieguldot savu pieredzi un nepieciešamo informāciju veiksmīgākai ideju ģenerēšanai.

Hakatona atklāšanā OECD Starptautiskā Transporta Foruma padomnieks Filips Krists sniedz ievadprezentāciju par pasaules pilsētu pieredzi pagaidu veloinfrastruktūras izveidē. Tālāk hakatona komandām tiks atklāts darba uzdevumus, kurš būs fokusēts uz trīs galvenajām tēmām - pagaidu velojoslu izvietojuma tehniskie risinājumi un prioritātes, joslu izveides process un braucēju plūsmu mērīšana, kā arī velojoslu popularizēšana un tālākās darbības.

Risinājumu izstrādei tiks atvēlētas sešas stundas un plkst.16 sāksies rezultātu prezentācija. Paralēli plkst.11 būs iespēja angļu valodā noskatīties starptautisko ekspertu no Beļģijas, Japānas, Lielbritānijas, Nīderlandes un Francijas diskusiju par pēckrīzes risinājumiem. Savukārt plkst.14 sāksies Latvijas ekspertu sarunas par krīzes izaicinājumiem un iespējām Rīgas un Pierīgas mobilitātei.

Tiem Latvijas iedzīvotājiem, kuri nepiedalās hakatonā, visas dienas garumā darbosies virtuālā tikšanās telpa internetā vietnē "Zoom", kur būs iespēja izmantot informatīvo tālruni 27 373 939, lai iesniegtu savas idejas.

Hakatonā aicināti piedalīties zinātnieki, uzņēmēji, attīstītāji, iedzīvotāji, baņķieri, ierēdņi, informācijas tehnoloģiju speciālisti, dabas draugi, arhitekti un visi citi interesenti.

Kā norāda Balgalis, tuvojoties vasaras sezonai, Latvijai ir jāplāno, kādā veidā tiks atsākta saimnieciskā darbība, ievērojot maksimālu piesardzību un distancēšanos. "Lai nodrošinātu alternatīvas iespējas sabiedriskajam transportam, nepieciešams ieviest pagaidu velojoslas Rīgas pilsētā, tādējādi radot drošu un veselīgu alternatīvu nokļūšanai darbā un līdz pakalpojumu objektiem," uzskata Balgalis.

Viņš arī norāda, ka Rīgas pagaidu administrācija, apzinoties situāciju valstī un pasaulē kopumā uzskata, ka šāda iniciatīva ir atbalstāma un šis ir īstais laiks, lai rastu drošākos, pārdomātākos un labākos risinājumus. Risinājumi jāparedz tādi, lai nodrošinātu visu satiksmes dalībnieku drošību.

Pilsētplānošanas hakatona rezultāti tiks izmantoti satiksmes organizācijas shēmu izveidei, kuras nepieciešamas pagaidu velojoslu posmu izveidei. Tiek plānots, ka jau maijā Rīgas ielās varētu parādīties pirmās pagaidu velojoslas. Par labākajām idejām hakatonā sacentīsies 10 komandas. Uzvarētāju galvenā balva būs iespēja uzstādīt trīs publiskas velonovietnes Rīgas pilsētā sevis izvēlētā vietā.